T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

BenB

Ook al een DAP gehaald? Ga je dan eindelijk poetsen? Haha...duurde wel 3 jaar vanaf de instructie meeting bij Steve  ;D


maartendeb

Hehe ja ik ga zo eens proberen op de motorkap, eerst even youtuben ;D

Laten we samen bestellen Stefan!

Vanochtend het stuurtje er nog even ingezet :eusa_drool:




Tot slot heeft iemand misschien nog een tip om gebruikte remschijven te bewaren? Ik heb dus nu een setje zgan 302 remmen over dat ik graag op de plank wil leggen. Kan me voorstellen dat dat gaat roesten na verloop van tijd? Dun laagje motip erover wellicht?  :eusa_think:

grijzev70tdi

Als je ze gewoon droog weg legt is er niks aan de hand.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Mike H.

Ziet er super goed uit maarten

peteRRR

In een emmer olie leggen. ;D

Pak die schijven 1n,s in de zoveel tijd eens op en evt een schuur-pad er over heen met een beetje WD40.
Hier ook eens schijven 3 jaar weg gelegd en het gaat toch rommelen.

Dikke auto Maarten!

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

The Volvoboy

Netjes! :eusa_clap:

BTW, wat hangt jouw toerenteller op half 7? ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

NinaPaul

Citaat van: peteRRR op 02-03-2014 15:16:31
In een emmer olie leggen. ;D

Pak die schijven 1n,s in de zoveel tijd eens op en evt een schuur-pad er over heen met een beetje WD40.
Hier ook eens schijven 3 jaar weg gelegd en het gaat toch rommelen.

Dikke auto Maarten!

Groet.

  ??? :eusa_think:

Gewoon droog opbergen
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Vulk

Dan gaan ze toch roesten denk ik. Ik zou ze ook in de WD40 zetten.

NinaPaul

WD40 "trekt" in het metaal, je zou ze dan voor gebruik (goed/juist) moeten ontvetten, schuren en nogmaals ontvetten.

Lijkt me veel meer werk dan gewoon opbergen en de vliegroest met een schuur papiertje weg halen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Marc O.

Gewoon droog opbergen. Heb ik ook gedaan, na bijna half jaar nog geen roest te zien.
...The Nile isn't just a river in Africa...

peteRRR

Ik heb toen splinternieuwe schijven weg gelegd en 3 jaar later eens uit de doos gehaald en waren compleet verroest.
Misschien was het wel half droog dat zou ook nog kunnen,....laagje olie er op is toch niet verkeerd als je ze weg legt.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

maartendeb

Dank voor de reacties allen! Voor nu berg ik ze droog op en check ik het na een paar maanden wel even.

De toerenteller moet ik inderdaad nog fixen, hij draait nu 0 toeren stationair ;D

Vanmiddag heb ik de motorkap gepoetst. Het is voor een eerste keer aardig gelukt, wel een hoop werk zeg. Kleien, 3x Inizio op geel (DAP op 6), 1x Inizio op wit, 1x Finale op lichtgroen, en Collinite 476s.

Ludo

Citaat van: maartendeb op 02-03-2014 14:16:44
Tot slot heeft iemand misschien nog een tip om gebruikte remschijven te bewaren?

De beste tip is: goed gebruikt hoort in de kliko.  :P

:evil:

maartendeb

Citaat van: Ludo op 02-03-2014 19:43:19
Citaat van: maartendeb op 02-03-2014 14:16:44
Tot slot heeft iemand misschien nog een tip om gebruikte remschijven te bewaren?

De beste tip is: goed gebruikt hoort in de kliko.  :P

:evil:

5000km mee gereden, tis wel goed! ;D

maartendeb

#1724
337418 - Volvo accu + LPe computer verplaatst + paneel bagageruimte + achterlichten onder
337534 - Bobine

Afgelopen zaterdag onder het genot van een heerlijk zonnetje het gescheurde paneel in de bagageruimte vervangen. Gebroken interieurclipjes kon ik mooi vervangen met die uit de 2.5T. Ook heb ik de onderste lampdelen van de 2.5T gemonteerd, die waren toch net wat knapper:




Verder heb ik dat weekend mijn eerste fles gekookte lijnolie aangeschaft. De bedoeling was om om op zondag de dakrails van de 2.5T inclusief ruitstrips over te zetten op de 850, ze netjes in de lijnolie te zetten, de goten goed schoon te maken en die delen alvast te polijsten.

Dit zou ik doen nadat ik "even" de LPe computer onder de accuplaat ging monteren in de ochtend, zodat de zgan. accu van de 2.5T er in kon. Dat werd uiteraard zowat de hele ochtend/middag. 20x alles los en vast gehad om te zorgen dat niets elkaar raakte daaronder. Het is namelijk erg krap met de cruise control, de LPe bekabeling, schakelkabel en de automaatslangen.

Uiteindelijk heb ik een soort van bracket gemaakt van een stukje Gamma stellingkast. De computer zit aan de chassisbalk (net als bij de 2.5T destijds), het CC pompje daar links van aan de accuplaat. Boos op de verspilde zondag pas naderhand een foto gemaakt:




Het past allemaal net zo, en de verse accu is fijn, maar ik ben nog niet helemaal tevreden. Ik heb nog wat uitzoekwerk waarom de CC het soms niet doet, dus dan moet de hele handel vast weer een aantal keer los en ik vind de bekabeling van de LPe computer ook net iets te strak zitten nu.

Een elegant alternatief zou zijn hoe mijn makker )()()()()(sT het nu heeft, met een K&N luchtfilter :) Die computer zit prima zo en makkelijk bereikbaar. Even zijn foto gepikt:


Voorlopig wacht ik hier nog wel even mee, want zo'n ding is toch aardig aan de prijs, en ik moet nog van alles aan onderhoud doen, aargh ;D

Had nog wel de tip van Ries in het topic van Robbie meegepakt over de goedkope Bosch bobine bij Mister-Auto. Die vervangen kan sowieso geen kwaad. Toen zag ik dat ook de rest van het ontstekingsspul erg betaalbaar was daar, en ik niet zeker de herkomst/leeftijd weet van het huidige spul, heb ik dat daar ook maar aangeschaft:


Ik las hier http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,50689.0.html over de vermeende verwisseling van Bougicordkabels tussen 10v en 20v. Ik had daaruit opgemaakt dat ik toch ècht de 6469 set moest hebben, die kon ik ook enkel selecteren voor de T-5R; dan krijg je dus de blauwe.


De grijze 20v (6468 dus) zijn inderdaad iets korter dan de blauwe 10v:


Meteen via mister-auto Bougicord 6468 besteld (nog goedkoper ook), en een retour geregeld voor de verkeerde kabels; die zouden later vandaag al worden opgepikt door de UPS. Toen bedacht ik me ineens dat Ries wel 3 bobines had geprobeerd voor hij er eentje had die geen last had van Megatick :eusa_doh: Handig als die gelijk mee zou kunnen in het retour pakketje, mocht die ook getikt zijn.

Dus snel even de bobine gemonteerd, gelukkig is die net zo stil als z'n voorganger. De rest monteer ik met verse Volvo bougies als de kabels er zijn:




Ook viel op dat m'n koelwater nu wel erg snel begint te verdwijnen. Ik meende laatst al een hintje koelwater te ruiken in de cabine, als ik thuiskom van m'n werk, of als ik een tijdje stil heb gestaan voor het stoplicht.
Ik heb even de bekleding verwijderd maar het is droog. Er hing wel een drupje onder de aansluiting van de kachelradiateur, dus ik ga hem vervangen. Of daar al het koelwater heengaat betwijfel ik, hierna wil ik dit uit laten zoeken.

Ik weet nog wel met de 2.5T was het destijds makkelijk waar het koelwater heenging, dat liep gewoon rechtstreeks de cabine in ;D


Verder kijk ik naast het rijden in, graag naar de T-5R. Ik vind dit altijd wel een mooie hoek 8)