Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

BenC70ES

Citaat van: )()()sT op 30-07-2010 09:20:12
Wat dat betreft is de *70 classic weer wat makkelijker.
Echter, daar heb je weer last van afbrekende nokjes van die knippers ::)

Die breken indd. al af als je er nog maar naar kijkt...  :eusa_wall:

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

elianmars

En we zijn weer thuis na een (wat de auto betreft) probleemloze vakantie. Da's toch ook wel eens fijn  ;D

Wel een paar keer een melding gehad van de boardcomputer. Er moest een beetje (meer) olie in het blok en er was een lampje van de dimverlichting kapot gegaan.

Na het bijvullen van de olie kreeg ik nog een keer de melding dat ik moest bijvullen, maar er zat echt genoeg in. Later heb ik de melding niet meer gezien, dus 't zal wel een trage sensor zijn geweest  :P

Verder dus alleen maar genoten van de wagen. Het grappige is, dat het wel lijkt of ik twee verschillende wagens heb. Eentje waarmee ik heerlijk kan cruisen, waarbij de uitlaat nauwelijks te horen is, maar ook eentje waarmee ik geweldig kan scheuren, waarbij de uitlaat het uitschreeuwt van genot  8)

elianmars

Zojuist even het deurpaneel van de linkerdeur gedemonteerd om bij de speaker te kunnen. De speaker zat vast met popnagels, die behoorlijk hard zijn. Viel nog niet eens mee om ze los te boren, maar het is gelukt.

Gelijk even de geleidingsrail van het raam gesmeerd, want dat gaf een gemene piep bij het raam naar beneden doen. Dat is nu weer verleden tijd  :)

De speaker is helaas echt overleden. Ik heb even op internet gezocht op artikelnummer en kwam schrikbarende bedragen tegen  :o

Maar na even verder zoeken heb ik er eentje op eBay gevonden. Waar anders!  ;D   Een nieuwe voor een heel leuke prijs. Ook de verzendkosten zijn netjes, dat is wel eens anders vanuit Engeland.  

De speaker moet dus vanuit Engeland komen, hopelijk kan ik 'm over ongeveer een weekje monteren en verder gaan genieten van het mooie geluid.

Dat het niet zomaar een speakertje is, is wel te zien op de foto:

MarcoV

Heb je wel een rechter speaker besteld?  ;D ;D ;D ;D ;D

MarcoV ;)

elianmars

Citaat van: MarcoV op 09-08-2010 19:51:30
Heb je wel een rechter speaker besteld?  ;D ;D ;D ;D ;D

MarcoV ;)

;D ;D

Het artikelnummer komt overeen, maar ik heb de foto ook even heel goed bekeken om te zien of het de juiste is  :eusa_shhh:

Jeff

Gaaf speakertje Marcel ben benieuwd man!  :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Sbv

Leuk heh die speakers die vast zitten met popnagels.

Ik had nog wel een setje normale voor je liggen  ;D

elianmars

Omdat ik vanavond toch bezig was, ben ik maar even verder gegaan.

Vanaf dat ik de wagen heb, deed het lampje van de sidemarker rechtsvoor het niet. Ik had al diverse verwoede pogingen gedaan om erbij te komen om er een nieuw lampje in te doen, maar dat lukte maar niet.

Het ging om dit lampje:

En om er goed bij te kunnen om het te verwisselen, is dit blijkbaar onvermijdelijk:

Héél handig, van Volvo........  :eusa_shifty:

Ik heb gelijk de lampjes van de dimverlichting vervangen. De rechter had ik in de vakantie al gedaan, maar daar was een bouwmarkt-lampje in gegaan. Ik had even niks anders voorhanden.
Nu heb ik in beide koplampen Philips dingessen gedaan. Kan ik hopelijk voorlopig weer vooruit.

jan piet

Citaat van: elianmars op 09-08-2010 22:51:45
Omdat ik vanavond toch bezig was, ben ik maar even verder gegaan.

Vanaf dat ik de wagen heb, deed het lampje van de sidemarker rechtsvoor het niet. Ik had al diverse verwoede pogingen gedaan om erbij te komen om er een nieuw lampje in te doen, maar dat lukte maar niet.

Het ging om dit lampje:

http://www.familie-verweij.nl/V70N/lampje%20verwisselen1.jpg

En om er goed bij te kunnen om het te verwisselen, is dit blijkbaar onvermijdelijk:

http://www.familie-verweij.nl/V70N/lampje%20verwisselen2.jpg

http://www.familie-verweij.nl/V70N/lampje%20verwisselen3.jpg

Héél handig, van Volvo........  :eusa_shifty:

Ik heb gelijk de lampjes van de dimverlichting vervangen. De rechter had ik in de vakantie al gedaan, maar daar was een bouwmarkt-lampje in gegaan. Ik had even niks anders voorhanden.
Nu heb ik in beide koplampen Philips dingessen gedaan. Kan ik hopelijk voorlopig weer vooruit.

Wél een vooruitgang  :eusa_wall: Wordt het gereedschap tenminste gebruikt  :eusa_silenced:

8)

UserID6342

Jesses joh, dat meen je niet ?  Om een lampje te vervangen ??  Wat een verschrikkelijke k*tconstructie dan zeg....

elianmars

Citaat van: Dirk342 op 09-08-2010 23:42:12
Jesses joh, dat meen je niet ?  Om een lampje te vervangen ??

In principe zou het mogelijk moeten zijn om dat lampje vanuit de motorruimte te vervangen, ware het niet dat het plastic palletje, waarmee je de fitting uit de koplamp draait, vrolijk afbreekt en je er dus echt niet meer bij kunt.
Dus dan moet de koplamp gedemonteerd worden en aangezien de onderste twee boutjes achter de bumper zitten, zit er niks anders op dan de bumper ook maar te demonteren.

Ik moet wel bekennen, dat het demonteren van de bumper wél heel makkelijk gaat.

elianmars

Ik heb net even de prijs van de speaker opgevraagd bij Hooftman. 170 euro  :o

Ik heb er 100 euro minder voor betaald, inclusief de verzendkosten :eusa_dance:

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

UserID6342

Hele nette prijs dus !!

grijzev70tdi

Dat is nette prijs voor een speaker.

Die bumper is inderdaad maar een paar schroefjes en boutjes. In de binnen schermen geloof ik en 2 bouten in de voorbumper en een paar aan de onderkant.
Grolsch, het klinkt al lekkerder