Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

Freakybaby

Citaat van: elianmars op 26-07-2010 18:29:49
Citaat van: Sbv op 26-07-2010 13:25:16
Citaat van: Freakybaby op 26-07-2010 13:21:16
Citaat van: Sbv op 26-07-2010 12:43:25
Ik kan me herinneren dat er iemand met je mee is die ook mag auto rijden

Hebben ze de sei meegenomen dan?
zit in de skibox of bij het reserve wiel van de v70 verstopt  ;D

;D ;D ;D

Nee, de Sei mag weer een paar weekjes op de plek van de V70 staan, thuis.

Elianne heeft aangeboden om te rijden, maar ik vind het zelf veel te leuk om te rijden.
Bovendien gaat het prima met de aan z'n grote broer vastgeplakte teen, heb ik vanmiddag gemerkt.
Beetje scheuren op binnenweggetjes, heerlijk!  :evil:

Ja, je gaat toch niet de helft van je jaar kilometrage weggeven..

De weggetjes daar zijn heerlijk.. Hoop in augustus ook nog even die kant op te kunnen  :eusa_dance:
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

elianmars

Citaat van: Freakybaby op 26-07-2010 21:48:33

;D ;D ;D

Elianne heeft aangeboden om te rijden, maar ik vind het zelf veel te leuk om te rijden.
Bovendien gaat het prima met de aan z'n grote broer vastgeplakte teen, heb ik vanmiddag gemerkt.

Ik heb al 6000 km gereden in de 4 maanden dat ik 'm heb, hoor  :eusa_snooty:  ;D

)()()sT

Ja, sinds ie een benzine wagen heeft rijdt ie veel  :eusa_dance:

UserID6342

Citaat van: )()()sT op 27-07-2010 18:39:01
Die diesel had tie alleen maar om te poetsen joh ;D :evil: ;D

V70 classic

Citaat van: Dirk342 op 27-07-2010 18:41:05

heeft altijd binnen gestaan  ;D
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

jan piet

Citaat van: V70 classic op 27-07-2010 21:40:08

heeft altijd binnen gestaan  ;D

Die had ie toch om lekker binnen droog te kunnen poetsen en sleutelen?  :evil: :eusa_whistle:
Gr,JP ;D

MM

Dag Elianmars,

Gefeliciteerd met je nieuwe project, de oude was klaar las ik.

Op dit 850 forum wordt de belangstelling voor de V70N zo zoetjes aan wat groter. Zelf ben ik af en toe (stiekum) ook aan het kijken naar een N. Ik heb twee vragen; ik ben benieuwd naar de verschillen tussen 850 en V70N en ik zou graag willen weten waarom je de T-5 hebt gekozen.

Met plezier heb ik dit topic zitten lezen en je schrijft dat je nieuwe aanwinst anders / beter rijdt dan de 850, vooral comfort, maar waar merk je dat nu precies aan? Veercomfort, stuurgedrag, geluid, etc. ? Soms rijd ik zelf even in een V70N 2.4D AT uit 2007, maar niet lang genoeg om de verschillen echt goed te ervaren. Wat mij zelf  bijvoorbeeld van de 850 tegenvalt is de verwerking van korte hobbels/richels; is dit beter bij de N? Overigens vind ik het motorgeluid in de N (diesel) wat aan de hoge kant; de 850 10V is toch mooier. Wat zijn je ervaringen?

Over de motorkeus: zelf twijfel ik tussen de T5 en de 2.5T. Ik ben een comfort rijder, hard door de bocht hoeft dus niet maar wel graag veel vermogen en koppel ongeacht de versnelling. De 2.5T heeft theoretisch het max koppel bij lage toerentallen van 1500 rpm, terwijl de T5 getuige je geposte vermogen/koppelkrommes het max koppel bij hogere toerentallen bereikt (al is dit max T5 koppel wel hoger). Men zegt dat de 2,5T wat comfortabeler rijdt en dat de T5 een turbogat heeft. Is dit in de praktijk merkbaar?

MvrG, MM

knoopie

ik wist dat je dit wilde.....

sterkte er mee!

:eusa_whistle:

elianmars

Citaat van: MM op 28-07-2010 01:43:46
Dag Elianmars,

Gefeliciteerd met je nieuwe project, de oude was klaar las ik.

Op dit 850 forum wordt de belangstelling voor de V70N zo zoetjes aan wat groter. Zelf ben ik af en toe (stiekum) ook aan het kijken naar een N. Ik heb twee vragen; ik ben benieuwd naar de verschillen tussen 850 en V70N en ik zou graag willen weten waarom je de T-5 hebt gekozen.

Met plezier heb ik dit topic zitten lezen en je schrijft dat je nieuwe aanwinst anders / beter rijdt dan de 850, vooral comfort, maar waar merk je dat nu precies aan? Veercomfort, stuurgedrag, geluid, etc. ? Soms rijd ik zelf even in een V70N 2.4D AT uit 2007, maar niet lang genoeg om de verschillen echt goed te ervaren. Wat mij zelf  bijvoorbeeld van de 850 tegenvalt is de verwerking van korte hobbels/richels; is dit beter bij de N? Overigens vind ik het motorgeluid in de N (diesel) wat aan de hoge kant; de 850 10V is toch mooier. Wat zijn je ervaringen?

Over de motorkeus: zelf twijfel ik tussen de T5 en de 2.5T. Ik ben een comfort rijder, hard door de bocht hoeft dus niet maar wel graag veel vermogen en koppel ongeacht de versnelling. De 2.5T heeft theoretisch het max koppel bij lage toerentallen van 1500 rpm, terwijl de T5 getuige je geposte vermogen/koppelkrommes het max koppel bij hogere toerentallen bereikt (al is dit max T5 koppel wel hoger). Men zegt dat de 2,5T wat comfortabeler rijdt en dat de T5 een turbogat heeft. Is dit in de praktijk merkbaar?

MvrG, MM

Ik moet eerlijk bekennen dat het confort van de N een flink stuk achteruit is gegaan sinds de verlaging en 18 inch er onder. Met de standaard veren en de 17 inch er onder reed het gewoon super confortabel. Ik noemde het een vliegend tapijt, zo reed het.

De verlaging geeft wel een strakker stuurgedrag en een fijnere wegligging. Ik vind het heerlijk om mee te rijden, mijn vrouw vindt het wat minder  ;D

Ik was eigenlijk op zoek naar een 2.4T of 2.5T, maar liep tegen deze T5 aan voor een heel leuke prijs.
Ik heb niet in een 2.4T of 2.5T gereden, dus heb geen vergelijk met deze wagens.

Het turbogat heb ik niet echt kunnen ontdekken bij de T5. Het is wel zo dat er eerst wat toeren moeten worden gemaakt voordat de turbo echt oppakt, maar dat is bij (bijna) elke turbomotor het geval.

Ik denk wel dat een 2.5T wat rustiger rijdt, hoewel ik met de T5 ook makkelijk "normaal" kan rijden.
Een T5 nodigt misschien wat meer uit tot wat meer "scheuren" dan een 2.5T, al kan dat ook wel aan de chauffeur liggen  :eusa_shhh:

Het 2.5 blok dat in mijn wagen ligt (vanaf MY 2005) schijnt een heel fijn en sterk blok te zijn. Dat wist ik nog niet toen ik de wagen kocht, maar ik ben er uiteraard wel blij mee dat dat het geval is.

Een N rijdt totaal anders dan een 850 of een classic. Ik vind het eigelijk niet met elkaar te vergelijken.
De rijbelevenis in een 850 of classic is hoger, alhoewel ik dat aardig heb teruggehaald met de tuning  ;D

Al met al ben ik heel blij met de aankoop van de N, maar mijn hart gaat ook nog steeds sneller slaan als ik een 850 of classic zie rijden.

Vanmiddag zag ik hier in België een Saffron V70R staan en heb 'm een tijdje staan bewonderen. Het blijven toch heel mooie wagens, die "vierkante hokken"  8)

)()()sT

Ik neem aan dat je een saffron V70R bedoelt?

;D

Nog lekker aan het genieten van de vakantie?  :eusa_dance:

elianmars

Citaat van: )()()sT op 28-07-2010 22:17:58
Ik neem aan dat je een saffron V70R bedoelt?

;D

Nog lekker aan het genieten van de vakantie?  :eusa_dance:

Uiteraard bedoel ik een V70R, Joost.......  :eusa_doh:  ;D

We zijn nog lekker aan het genieten van de vakantie. Vanmiddag naar Plopsa Coo geweest.
Nu lig ik wel met m'n pootje omhoog, omdat m'n teentje aan het zeuren is. Dat overleef ik wel weer  ;D

knoopie

Citeermaar mijn hart gaat ook nog steeds sneller slaan als ik een 850 of classic zie rijden.

;)

Quota

Citaat van: elianmars op 27-07-2010 18:36:00

;D ;D ;D

Ik heb al 6000 km gereden in de 4 maanden dat ik 'm heb, hoor  :eusa_snooty:  ;D

Mocht je hem ivm je kilometrage in willen ruilen op een diesel, dan kan er over gesproken worden hoor Marcel... ;D ;D ;)

animalT5R

Citaat van: Quota op 29-07-2010 14:34:51
Citaat van: elianmars op 27-07-2010 18:36:00

;D ;D ;D

Mocht je hem ivm je kilometrage in willen ruilen op een diesel, dan kan er over gesproken worden hoor Marcel... ;D ;D ;)
Dan rijd ie weer geen km meer  ::)  :eusa_wall: nu rijd ie nog tenminste  :eusa_whistle:   ;D
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

elianmars

Even een berichtje via m'n mobiel. Het internet wil hier niet lekker werken. Drie sticks geprobeerd, geen van drieën wil werken. Ligt waarschijnlijk aan het netwerk.

Volgens mij heb ik vanmiddag een speaker opgeblazen. Ik hoorde al een tijdje een vreemd geluid als het volume laag stond.
Vanmiddag heb ik het volume een beetje ver open gehad en ineens stopte de speaker er mee.

't Is de woofer in de linker voordeur.

Zal wel weer behoorlijk wat moeten kosten, een nieuwe ::)