Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

MrCain

Waarom niet gewoon een originele? Die heeft het per slot toch ook gewoon een 2 ton volgehouden?
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

elianmars

Citaat van: MrCain op 29-12-2012 10:48:19
Waarom niet gewoon een originele? Die heeft het per slot toch ook gewoon een 2 ton volgehouden?

Ik moet zeggen dat de iPd in het begin voelbaar beter was. Blijkbaar is de slechtere werking er langzaam ingeslopen.

Een originele kost ongeveer hetzelfde als de Snabb, zelfs inclusief de verzendkosten, dus dat wil ik gewoon nog proberen.

elianmars

Nou, ik heb zo'n 300 km de kans gehad om de tcv te testen. Probleem van te hoge druk is verdwenen. Ook het zenuwachtige gevoel rond 3000 toeren (turbo wel/turbo niet) is weg, evenals schoksgewijs voluit accelereren.
Nooit verwacht dat het aan de tcv zou kunnen liggen, al was dat wel het eerste wat Johann opperde  :eusa_doh:

De wagen is toch wel iets minder fel, maar dat lijkt me logisch, als de druk lager blijft.

viking_in_shorts

Citaat van: elianmars op 29-12-2012 16:19:20
Nou, ik heb zo'n 300 km de kans gehad om de tcv te testen. Probleem van te hoge druk is verdwenen. Ook het zeuwachtige gevoel rond 3000 toeren (turbo wel/turbo niet) is weg, evenals schoksgewijs voluit accelereren.
Nooit verwacht dat het aan de tcv zou kunnen liggen, al was dat wel het eerste wat Johann opperde  :eusa_doh:

De wagen is toch wel iets minder fel, maar dat lijkt me logisch, als de druk lager blijft.

;D

Hoe voelen zeeuwen?

Turbo wel/turbo niet -> is'tie kapot of doet hij 't vandaag ;)

grijzev70tdi

Alles is realtief he ;) ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

elianmars

Citaat van: viking_in_shorts op 29-12-2012 16:53:04
Nou, ik heb zo'n 300 km de kans gehad om de tcv te testen. Probleem van te hoge druk is verdwenen. Ook het zeuwachtige gevoel rond 3000 toeren (turbo wel/turbo niet) is weg, evenals schoksgewijs voluit accelereren.

;D

Hoe voelen zeeuwen?

Turbo wel/turbo niet -> is'tie kapot of doet hij 't vandaag ;)

;D

Dat krijg je als je zit te pielen  op een telefoontje  :eusa_doh:

JeffreyC

Ik had ook een IPD in de 850 gezet ( had verwacht dat de oude het niet meer deed ) En vanaf het begin dat die erin zat bleef de druk op maximaal fluctueren ( Maand of 2, misschien 3 )

Na het lezen van jou verhaal heb ik de oude gemonteerd en op de paar kilometer die ik tot nu toe heb gemaakt is het niet meer voorgekomen ???
Morgen nog eens proberen, en dan ook maar eens navragen bij de leverancier.
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

elianmars

Citaat van: V70 2.5T op 29-12-2012 22:43:24
Ik had ook een IPD in de 850 gezet ( had verwacht dat de oude het niet meer deed ) En vanaf het begin dat die erin zat bleef de druk op maximaal fluctueren ( Maand of 2, misschien 3 )

Na het lezen van jou verhaal heb ik de oude gemonteerd en op de paar kilometer die ik tot nu toe heb gemaakt is het niet meer voorgekomen ???
Morgen nog eens proberen, en dan ook maar eens navragen bij de leverancier.

Ik ben benieuwd of het bij jou ook echt over is. Ik heb vandaag hetzelfde gedaan als een paar dagen geleden. Waar met de iPd de druk een paar keer veel te hoog ging, bleef met de standaard tcv de druk keurig.

elianmars

Nou, sinds vanmorgen is m'n account bij xs4all opgeheven. Er zullen dus wat foto's zijn verdwenen.
Als ik weer thuis ben, zal ik eens kijken welke foto's eventueel teruggezet moeten worden (bijvoorbeeld in de technische afdelingen).

Voor iedereen alvast een fijne jaarwisseling gewenst. Doe voorzichtig met vuurwerk  ;)

Ewout Schalkwijk

Ga je serieus je blog niet meer bijwerken?  :o
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 31-12-2012 16:19:50
Ga je serieus je blog niet meer bijwerken?  :o

Ik zal er eens een keer voor gaan zitten. Moet eerst alle foto's weer online zetten.

The Volvoboy

Op de eerste pagina staan gewoon nog de foto's.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

elianmars

Citaat van: The Volvoboy op 31-12-2012 17:01:35
Op de eerste pagina staan gewoon nog de foto's.

Klopt. Ik had de foto's via twee sites gelinkt. De ene van mezelf, familie-verweij.nl, de andere via xs4all.

elianmars

Citaat van: elianmars op 29-12-2012 03:04:21
Citaat van: Emiel op 28-12-2012 19:08:19
Wat ik ervan lees op diverse forums is dat die iPd tcv's vaker problemen veroorzaken, iig vaker dan de OEM, Phuzzy, Snabb of ARD tcv. Heb je die standaard tcv niet liggen?

Zojuist de Snabb besteld. Hopelijk zijn de douane en de pakketbezorger een beetje lief voor me  :eusa_pray:

Zo, bijna een maand later eindelijk de Snabb binnen gekregen. Helaas was het in zo'n achterlijk grote doos ingepakt, dat de douane m'n pakje er tussenuit heeft gehaald. Na afrekenen van 21 euro mocht ik het in ontvangst nemen.

Binnenkort monteren en kijken hoe deze tcv zijn werk doet.

Sbv

Ben benieuwd of het nu wel allemaal goed werkt