Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

The Volvoboy

Marcel, wat je al zegt, injectorreiniger kun je als eerste proberen ;)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Ewout Schalkwijk

Hee Mars,

Met een simpele copy, paste je linkjes aanpassen gaat redelijk snel hoor. Ik heb eerder dit jaar 130 pagina's in anderhalf uur tijd gedaan. Ik zal een spambom op je los laten met verzoekjes om je links aan te passen.  :-*

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 21-12-2012 22:10:08
Hee Mars,

Met een simpele copy, paste je linkjes aanpassen gaat redelijk snel hoor. Ik heb eerder dit jaar 130 pagina's in anderhalf uur tijd gedaan. Ik zal een spambom op je los laten met verzoekjes om je links aan te passen.  :-*

Ewøut

Och, als ik weet dat het van jou is, laat ik het lekker zo  ;D

Voorlopig staan de foto's nog online. Zou vandaag offline gaan. Ik wacht het wel af  :P

elianmars

Zo, de T5 heeft weer wat km's achter de kiezen. We zijn een aantal dagen in de Ardennen geweest en nu voor een paar dagen thuis.

De wagen heeft opnieuw te hoge turbodruk gehad, waardoor de druk wordt teruggschroefd, soort noodloop. M.b.v. Torque kan ik de foutmelding wissen en is de noodloop weer weg.
Nu viel me op dat de laatste keer dat de turbodruk omhoog vloog (bijna 2 bar, volgens de meter...), er een "fladderend" geluid te horen was, toen ik het gas los liet.
Wastegate actuator, of interne dv die niet lekker meer is?

Toen de druk te hoog was, werd er volgens mij wel voldoende brandstof ingespoten, want daarna knalde de uitlaat er flink op los  :eusa_shifty:

elianmars

Ik zal trouwens morgen alle slangen eens nalopen. Kijken of die allemaal wel goed zitten en heel zijn.

KIM

Of een verstopt vacuumslangetje kan het ook zijn.

elianmars

Gisteren nog even bezig geweest onder de kap. Voor zover ik kan zien zijn alle vacuümslangen in orde. Desondanks ga ik ze toch allemaal vervangen voor siliconen. Moet alleen nog even kijken voor de juiste maten.
Ook gaat de actuator vervangen worden door een exemplaar van Forge.

Dan ook gelijk de standaard interne bov maar vervangen door een Forge.

Nu weet ik nog niet of ik het zelf moet gaan doen, aangezien ik een beetje huiverig ben voor het afstellen van de actuator  :eusa_shifty:

elianmars

De actuator is binnen  :)

Straks friemel ik nog even de originele TCV er in. Die van IPD gaat er dan even tussenuit. Kijken wat er dan gebeurt. Morgen weer richting België, dus op dat ritje kan ik het mooi een beetje testen.

Misschien is de TCV het toch en is de nieuwe actuator niet nodig. Ik kwam 'm voor zo'n mooi prijsje tegen op Marktplaats, dat ik 'm niet kon laten liggen. Misschien dan t.z.t. er toch een keer op monteren en goed af laten stellen. Ik weet in ieder geval waar ik terecht kan, mocht het nodig zijn  :)

elianmars

Oh ja, ik moet ook nog even de stekkertjes van de xenon nalopen. Van de week heb ik waarschijnlijk iets een beetje los getrokken, toen ik de vacuümslangen heb geïnspecteerd. Gisterenavond reed ik achter Mark aan en toen viel de verlichting heel even uit. Daarna nog een paar keer iets geflikkerd en toen deed de verlichting het weer  :eusa_think:

Lijkt me geen ballast-probleem, aangezien ze allebei tegelijk uitvielen. Ik heb de boel over een relais geschakeld (beide lampen op dezelfde aansluiting) en ik vermoed dat daar het euvel zit.

Emiel

Wat ik ervan lees op diverse forums is dat die iPd tcv's vaker problemen veroorzaken, iig vaker dan de OEM, Phuzzy, Snabb of ARD tcv. Heb je die standaard tcv niet liggen?

knoopie

Citaat van: elianmars op 28-12-2012 17:38:02
Oh ja, ik moet ook nog even de stekkertjes van de xenon nalopen. Van de week heb ik waarschijnlijk iets een beetje los getrokken, toen ik de vacuümslangen heb geïnspecteerd. Gisterenavond reed ik achter Mark aan en toen viel de verlichting heel even uit. Daarna nog een paar keer iets geflikkerd en toen deed de verlichting het weer  :eusa_think:

Lijkt me geen ballast-probleem, aangezien ze allebei tegelijk uitvielen. Ik heb de boel over een relais geschakeld (beide lampen op dezelfde aansluiting) en ik vermoed dat daar het euvel zit.

problemen met lampen ik help je wel....
bij die banaan ging het ook perfect.  ;D

elianmars

Citaat van: Emiel op 28-12-2012 19:08:19
Wat ik ervan lees op diverse forums is dat die iPd tcv's vaker problemen veroorzaken, iig vaker dan de OEM, Phuzzy, Snabb of ARD tcv. Heb je die standaard tcv niet liggen?

Ja, de standaard heb ik liggen. Die heb ik er ook net op gezet. En nu krijg ik het dus niet meer voor elkaar om te hoge druk op te wekken, wat mij van de week een paar keer achter elkaar wel lukte (telkens foutmelding gewist en opnieuw geprobeerd).
Blijkbaar ligt het dus toch aan de iPd tcv.

Met de standaard tcv blijft de druk ook iets lager en constanter. Ondanks dat de druk nu max 1,3 bar is, i.p.v. 1,5 (met doorslaan naar 2,0), voelt de wagen niet trager. Ik heb eerder de indruk dat-ie beter trekt (druk wordt beter vastgehouden?). Ik heb in ieder geval weer wat profiel van de winterbanden weggegumd  :eusa_shifty:

Hopelijk was dit toch het probleem en komt het niet meer terug  :eusa_pray:

elianmars

Citaat van: knoopie op 28-12-2012 19:11:25
Citaat van: elianmars op 28-12-2012 17:38:02
Oh ja, ik moet ook nog even de stekkertjes van de xenon nalopen. Van de week heb ik waarschijnlijk iets een beetje los getrokken, toen ik de vacuümslangen heb geïnspecteerd. Gisterenavond reed ik achter Mark aan en toen viel de verlichting heel even uit. Daarna nog een paar keer iets geflikkerd en toen deed de verlichting het weer  :eusa_think:

problemen met lampen ik help je wel....
bij die banaan ging het ook perfect.  ;D

;D

Wat betreft de verlichting, ik geloof dat ik dat probleem ook boven water heb. Massaprobleempje. Dat verklaarde ook dat m'n drl het al een tijdje niet deed.

maruska

ik werd al zenuwachtig gisteren avond.. ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

knoopie

Goeie reis morgen naar België hoop dat de auto het goed houdt.....

;)