Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

knoopie

Citaat van: Taranis op 29-07-2013 14:24:46
Citaat van: elianmars op 29-07-2013 14:12:53
Zoals Ewout al zegt: dan zou Dennis daar wel wat van gezegd hebben.

Niet lullig bedoeld tegenover Dennis maar assumption is the mother of all fuckups.
Inderdaad, gewoon zelf gaan kijken. Desnoods de boel eens goed schoonspuiten en daarna lekker warm stoken om te zien waar 't precies lekt. Wie weet zie je het als je 'm met de wieltjes in de lucht (opbokken) laat draaien?

kom ik je wel helpen, nee niet van de regen in de drup maar met schoonmaken......

;D

hendrik32

Ontluchting van de versnellingsbak? Als er wat te veel olie inzit kan het via de ontluchtingsklep/slang er soms uitkomen

KIM

Zit er niet misschien een beetje teveel olie in de bak? Aan de bovenzijde van de bak zit de be  / ontluchting. Daardoor gaat het dan naar buiten.

Edit: Hendrik was me voor...

mehn

Citaat van: elianmars op 29-07-2013 13:42:46
Het enige vreemde aan de wagen is dat de versnellingsbak wat zweet. Raar genoeg ligt er olie bovenop de bak. Dat is ook de vreemde geur die ik af en toe ruik na een rit.

Ik weet niet hoe dat bij zo'n v70N zit, maar is het geen remvloeistof (vanuit de koppelingscilinder)?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Emiel

Ontluchting controleren idd.

elianmars

Ontluchting(snippel?) zit bovenop de bak? En wat kan daarmee loos zijn?
Kwestie van teveel olie? Nippel die niet (goed) afsluit?

Als dat het is, is er weinig reden tot paniek, toch?  :eusa_pray:  :eusa_shifty:

Emiel

Sowieso weinig reden tot paniek, vrijwel alle M66's zijn vochtig bovenop de bak. Het hoort niet maar het is zo.

Ontluchting wil wel dicht gaan zitten en dan drukt ie de olie langs de schakelas of pakking naar buiten.

elianmars

Nou maakte ik me er toch al niet al te druk om, maar dat is wel een geruststelling :)

Misha

Citaat van: elianmars op 30-07-2013 12:29:54
Nou maakte ik me er toch al niet al te druk om, maar dat is wel een geruststelling :)
Tja, soms weet de dealer wel eens iets.. :evil:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Taranis

Die ontluchting maak je toch normaal schoon als de bak eraf ligt? :eusa_think:

elianmars

Citaat van: Taranis op 31-07-2013 09:29:41
Die ontluchting maak je toch normaal schoon als de bak eraf ligt? :eusa_think:

Als ik het zelf gedaan zou hebben wel, ja.

Eerst maar eens kijken of de ontluchting het probleem is.

elianmars

Zo, na even graven heb ik dit topic weer gevonden  ;D

Vandaag is helaas de laatste dag van mijn vakantie. Het was drie weken genieten  8)

We begonnen de vakantie met twee dagen Moviepark Germany. Zowel de jongens als wij hebben ervan genoten.

Daarna zijn we voor een nachtje naar huis gegaan en de volgende dag naar Renesse gereden, waar we anderhalve week zijn gebleven.
We hebben fantastisch weer gehad en hebben heerlijk gefietst, gewandeld en op het strand gezeten.
Tussendoor ben ik nog even bij Ronald langs geweest. Hij heeft voor mij de service-melding gewist, evenals een hele rits andere foutmeldingen (geen ernstige, gelukkig).

Helaas staat onze wagen niet helemaal veilig op de privé parkeerplaats op de camping. Enkele dagen na elkaar vond ik de wagen zo terug:

Nu kan ik mij daar kwaad om gaan maken, maar dat is zonde van mijn energie. Heeft geen zin en ik bereik er niks mee. Dus met een beetje poetsmiddel het ergste weg gepoetst en het maar geaccepteerd.....

Hierna zijn we voor een paar dagen naar de Ardennen gereden, waar we bij mijn ouders, die daar vakantie vierden, verbleven.
Ook daar hebben we leuke dingen gedaan en gezien.
Mooie, rustgevende omgeving:

Omdat ik op het laatste moment nog een midweekje Sauerland had geboekt, zijn we hierna opnieuw richting Duitsland gereden.
Intussen had ik op het forum gelezen dat Jeffrey (V70 2.5T) de oliekoelerslangen van zijn wagen had vervangen. Ik wist dat Arjen(T5R) op zoek was naar een setje slangen, dus een pb gestuurd en geregeld dat ik de slangen mocht komen ophalen.
Dus vanuit de Ardennen, via Limburg gereden en even bij Jeffrey langs gegaan. Leuk om te zien hoe zijn Project CY verloopt.

Ondanks anderhalve dag regen hebben we het in Sauerland ook heerlijk gehad. Zo erg, dat we er op dit moment over denken om er volgend jaar opnieuw naartoe te gaan.

Afgelopen vrijdag zijn we, na een dagje Fort Fun, weer vertrokken naar huis. Onderweg nog een overheerlijke schnitzel naar binnen gewerkt  :eusa_drool:  ;D

Tijdens de reis naar huis bedacht ik me dat de T5 de ruim 2500 kilometers zonder problemen had gedaan. Dat had ik dus niet moeten doen, want na in Duitsland met zo'n 160 km/uur te hebben gecruised, moest in Nederland het tempo wat omlaag. Cruisecontrol op 120 gezet en toen begon de wagen te stotteren, in te houden  :eusa_wall: :eusa_wall:
Ik schrok, aangezien ik al eerder gelazer heb gehad met auto's in de vakantie. Daar gaan we weer.....
Op een parkeerplaats de wagen uitgelezen met Torque, maar die gaf niks aan. Torque komt niet ver genoeg in de hersenen van de Volvo, helaas.
Met geknepen billen maar weer de weg op gegaan. We moesten nog zo'n 80 kilometer afleggen en ik hoopte dat te redden.
Vooral de laatste kilometers werd het stotteren/hikken erg. Ik zat te balen als een stekker, maar we hebben het gehaald.

Gisterenmorgen met de wagen naar de zaak gereden en met Vida de wagen uitgelezen. Daarmee kwam wel meer naar boven. ECM-280C brandstofdruksensor signaal te hoog.
Hmmmm........... wat kan dat in hemelsnaam zijn? Ik had de dag ervoor super 98 getankt in Duitsland. Bij een behoorlijk goedkope pomp (€ 1,60/liter).
Volgens Ronald zou dat het probleem kunnen. Dus naar de Shell pomp gereden en de, nog kwart volle, tank afgevuld met Vpower en een flesje injectorreiniger erbij gedaan.

Omdat, bij de tweejaarlijkse keuring, onze caravan was afgekeurd en ik hiervoor o.a. een aardlekschakelaar had besteld, moesten we dit weekend nog even naar Renesse, om de caravan klaar te maken voor herkeuring.
Tijdens de reis er naartoe, gisterenmiddag, heeft de wagen geen enkele keer meer gestotterd, dus het is godzijdank met een sisser afgelopen. Volgende keer toch maar iets meer voor de benzine betalen  :eusa_shifty:

Vanmorgen zijn we vanuit Renesse nog even naar Vlissingen gereden, om de oliekoelerslangen bij Arjen af te geven. We hadden een tijd afgesproken, maar wij redden het niet om op tijd te zijn.
Dat kwam Arjen goed uit, want die had het gisterenavond iets te gezellig, waardoor ook hij iets later was   :eusa_shhh:
Ook Wouter (Beunmaat) kwam nog langs, dus ik heb eindelijk die twee ook eens in het echt gezien  ;D

Begin van de avond zijn we thuis gekomen en is voor mij helaas de vakantie afgelopen  :'( :P

Binnenkort de dealer eens bellen om wat dingetjes te bestellen. De T5 is toe aan een beurt. Kan ik ook gelijk de bovenste motorsteun vervangen. Gisteren ontdekte ik dat deze gaar is. Ik had 'm al vernieuwd toen ik de wagen net had. Ik ben alleen zo stom geweest om er een Skanpech geval in te schroeven. Die heeft het nog geen 50K kilometers uitgehouden  :eusa_shifty:

En nu naar bed. Morgen weer werken.......

Ewout Schalkwijk

Leuk verslag Mars. Werken is ook weer leuk hoor. Echt iedereen die imi rotzooit heeft gekocht komt er op terug. Ik wil alleen Volvo origineel als ik het zo lees.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

UserID6342

Leuke foto's en verslag Marcel en succes vandaag op het werk :)

Taranis

Leuke foto's en leuk verslag! :eusa_clap:

Bijzonder dat die goedkope Duitse brandstof zo slecht is. De XC liep er ook echt beroerd op. Volgas, of niet.
Toch ben ik benieuwd of je geen last hebt van een klein vacuumlekje.

Kras is jammer maar denk dat je reactie wel de juiste is, je verandert er toch niets meer aan...

En ja, Duitsland is echt meer dan prima :D

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 19-08-2013 00:22:05
Leuk verslag Mars. Werken is ook weer leuk hoor. Echt iedereen die imi rotzooit heeft gekocht komt er op terug. Ik wil alleen Volvo origineel als ik het zo lees.

Ik ben er ook echt helemaal klaar mee. Het enige wat goed werkte was de Scanpech kachelmotor voor de XC, maar die was zoveel goedkoper (factor 3) dat ik 'm voor dat geld graag een keertje extra zou vervangen. De rest is op de lange duur duurder omdat je 't later alsnog een keer vervangt door origineel Volvo.