Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: elianmars op 18-02-2011 23:40:57
De olietemperatuurmeter doet het inmiddels wél. Al ging het niet helemaal zoals ik had bedoeld  :eusa_shifty:
Aangezien ik nog geen nieuwe olie heb geregeld, heb ik de afgetapte olie weer in het blok gegoten. En dát ging dus niet goed. Ik gooide de olie er te snel in. Er zit een soort roostertje in de vulopening en daardoor ging de olie niet snel genoeg naar binnen. Met als gevolg dat er een flinke sloot over het blok ging  :eusa_wall: :eusa_wall:

Ik heb zoveel mogelijk de gemorste olie verwijderd. Ook onder de afdekplaat van de bougies lag genoeg. Ik ben ruim een uur bezig geweest om het zoveel mogelijk schoon te krijgen.
Daarna de temperatuursensor aangesloten, bijna een liter olie bijgevuld (ik had nog nieuwe staan, gelukkig) en de motor gestart.

Pfffff net even op expeditie in je blog geweest... wat een chaos :evil:

Misschien dat het wel ergens staat maar ik kan het niet vinden: heb jij een temperatuursensor in de carterplug, of heb jij een T-stukje wat je in de leiding naar de oliekoeler zet? Ik heb een Racetech olietemperatuurmeter liggen (nog van de R) die ik in de N wil zetten en daar zit zo'n T-stukje bij, maar ik wil even weten hoe jou dat bevallen is? :)

elianmars

Citaat van: Taranis op 10-09-2013 08:36:28

Misschien dat het wel ergens staat maar ik kan het niet vinden: heb jij een temperatuursensor in de carterplug, of heb jij een T-stukje wat je in de leiding naar de oliekoeler zet?

Een Whatsappje had minder moeite gekost  ;D

Ik heb de sensor in de carterplug zitten. Stukje verderop heb ik stekkertjes aan gemaakt, zodat de plug los te draaien is zonder geklooi met de bedrading.

Taranis

Klopt maar ik had gehoopt foto's in je blog te vinden ;)

Tnx anyway :)

elianmars

Citaat van: Taranis op 10-09-2013 08:55:24
Klopt maar ik had gehoopt foto's in je blog te vinden ;)

Als je 't nou iets eerder had gevraagd. Ik had zondag de plug eruit liggen ;D

Taranis

Als je nou even had gezegd dat je zondag ging knutselen :P

Ik bedoelde foto's van het T-stukje, maar die constructie heb jij dus niet. Pa heeft ook zo'n plug met draadjes dus dat systeem ken ik.

Waar heb jij dat spul gekocht? Bij Conrad op de site zie ik veel staan, behalve die carterpluggen met temperatuursensor volgens mij :eusa_think:

Edit: gevonden geloof ik: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/842192/Equus-Schroefdraad-adapters/?ref=detview1&rt=detview1&rb=2

Is dat de goede schroefdraad voor onze Volvo carterpannen?

elianmars

De sensor zat bij de meter. Ik heb wel bij Conrad de plug en verloop besteld.

Taranis

Weet je ook nog welke plug en verloop toevallig? :angel: Die sensoren hebben toch allemaal dezelfde draad als 't goed is.

elianmars

Citaat van: Taranis op 10-09-2013 10:44:39
Weet je ook nog welke plug en verloop toevallig? :angel: Die sensoren hebben toch allemaal dezelfde draad als 't goed is.

Ik was er al bang voor dat je deze vraag zou gaan stellen ;D

Ik zal eens kijken of ik het nog ergens kan vinden.

Taranis

elianmars

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/842206/Equus-Schroefdraad-adapters

Op advies van Ludo heb ik zowel deze adapter als de sensor iets omwikkeld met teflontape, omdat messing sneller los zou gaan.

Taranis

Chris

Citaat van: Taranis op 10-09-2013 08:36:28
Citaat van: elianmars op 18-02-2011 23:40:57
De olietemperatuurmeter doet het inmiddels wél. Al ging het niet helemaal zoals ik had bedoeld  :eusa_shifty:
Aangezien ik nog geen nieuwe olie heb geregeld, heb ik de afgetapte olie weer in het blok gegoten. En dát ging dus niet goed. Ik gooide de olie er te snel in. Er zit een soort roostertje in de vulopening en daardoor ging de olie niet snel genoeg naar binnen. Met als gevolg dat er een flinke sloot over het blok ging  :eusa_wall: :eusa_wall:

Ik heb zoveel mogelijk de gemorste olie verwijderd. Ook onder de afdekplaat van de bougies lag genoeg. Ik ben ruim een uur bezig geweest om het zoveel mogelijk schoon te krijgen.
Daarna de temperatuursensor aangesloten, bijna een liter olie bijgevuld (ik had nog nieuwe staan, gelukkig) en de motor gestart.

Misschien dat het wel ergens staat maar ik kan het niet vinden: heb jij een temperatuursensor in de carterplug, of heb jij een T-stukje wat je in de leiding naar de oliekoeler zet? Ik heb een Racetech olietemperatuurmeter liggen (nog van de R) die ik in de N wil zetten en daar zit zo'n T-stukje bij, maar ik wil even weten hoe jou dat bevallen is? :)

Ben je er al achter waar je hem gaat monteren in de auto?

Ik was in de 850 erg blij met m'n olietemperatuurmeter en mis hem soms best wel, dus heb nogsteeds wel interesse. Vind alleen dat er niet echt een goede plek is om het ding te monteren. Anders misschien toch weer op de A-stijl :eusa_think:.

UserID6342

Citaat van: elianmars op 10-09-2013 12:42:47

Op advies van Ludo heb ik zowel deze adapter als de sensor iets omwikkeld met teflontape, omdat messing sneller los zou gaan.
Beter Locktite 542 gebruiken, die is hier namelijk speciaal voor gemaakt (zit bij mij bij de diesel ook overal tussen bij de oliedruk en olietempsensors  Werkt perfect !

elianmars

Citaat van: Dirk342 op 10-09-2013 22:30:14
Citaat van: elianmars op 10-09-2013 12:42:47

Beter Locktite 542 gebruiken, die is hier namelijk speciaal voor gemaakt (zit bij mij bij de diesel ook overal tussen bij de oliedruk en olietempsensors  Werkt perfect !

Maar krijg je de plug dan wel makkelijk los bij een oliewissel?

UserID6342

Ja hoor, is geen enkel probleem.  De Locktite is bedoeld om een vloeistofdichte afdichting te krijgen en gaat tussen de spoed van de schroefdraad inzitten.  Het is dus niet te vergelijken met Locktite om iets te borgen.  Het spul vult alleen de spoed op (want daar gaat tie door lekken) en meer niet.

Zie ook: http://m.loctite-gids-onderhoud.nl/nl/products/thread-sealants/loctite-542.html