Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 19-09-2013 22:21:10
Demontage :angel:

Nee. Ik zou m'n god niet weten wat ervoor in de plaats zou moeten komen  :eusa_shifty:

Sbv

850 ? Mooie gele  ;D

Auto uitlezen en maar eens kijken. Defecte pen bobine ?

Emiel

Brandstofdruksensor heb je al eens vervangen? Zit bij deze ook op de rail dacht ik, gaan wel eens stuk.

Marc O.

Citaat van: Sbv op 19-09-2013 22:24:00
850 ? Mooie gele  ;D

Auto uitlezen en maar eens kijken. Defecte pen bobine ?

Mijn ervaring met de vorige V70 en de S80 (beide met penbobines) is dat het motormanagement lampje al gaat branden voordat je überhaupt zélf merkt dat een penbobine stuk is.
...The Nile isn't just a river in Africa...

elianmars

Citaat van: Emiel op 19-09-2013 22:24:35
Brandstofdruksensor heb je al eens vervangen? Zit bij deze ook op de rail dacht ik, gaan wel eens stuk.

Voor zover ik weet is deze niet eerder vervangen. Bij de vorige keer uitlezen kwam er wel iets over brandstofdruk naar voren. Zou dus heel goed kunnen.

elianmars

http://www.arfc.org/complaints/2005/volvo/s60/10439021.aspx   

CiteerINTERMITTENT SUDDEN LOSS OF POWER AT FREEWAY SPEEDS AND IN TOWN .. VERY DANGEROUS !!! FUEL PRESSURE SWITCH PART NO. 8699449 HAS FAILED. VOLVO MODEL S60 IN YEARS 2003, 2004 HAVE BEEN RECALLED FOR SAME PROBLEM. VOLVO MODEL S40 & V70 IN YEAR 2005 & 2006 HAVE BEEN RECALLED FOR SAME PROBLEM. THE PRESSURE SWITCH WITH PART NUMBER 8699449 IS THE REAL PROBLEM ACROSS ALL VOLVO MODELS AND RECALLS SHOULD NOT BE LIMITED CERTAIN MODELS ONLY. ALL MODELS WITH PART NUMBER 8699449 FUEL PRESSURE SWITCH SHOULD BE RECALLED

Volgens Vadis is dit onderdeel in mijn wagen gemonteerd  :eusa_think:

Sbv

de oplossing is dan de regelaar vervangen voor nieuwe type ?

elianmars

Citaat van: Sbv op 19-09-2013 23:29:26
de oplossing is dan de regelaar vervangen voor nieuwe type ?

Blijkbaar wel. Ik zal Hooftman eens bellen om te vragen of ze er iets van weten en wat het vervangende onderdeel dan is.

Ik zag wel dat het een behoorlijk duur onderdeeltje is (rond 150 euro)  :eusa_shifty:

elianmars

Tja...........

Inmiddels wat info opgezocht. Er zijn nog veel meer Volvo rijders die met een defecte sensor te maken hebben. Er zijn veel alternatieven, maar de prijzen lopen niet ver uiteen.

Sbv

Ik zou er dan gewoon een nieuwe inzetten. Gebruikt loop je de kans dat je weer het probleem hebt. Komt dit deel ook op oudere Volvo's voor ?

elianmars

Citaat van: Sbv op 21-09-2013 15:47:08
Ik zou er dan gewoon een nieuwe inzetten. Gebruikt loop je de kans dat je weer het probleem hebt. Komt dit deel ook op oudere Volvo's voor ?

Gebruikt is niet de bedoeling, hoor. Volgens mij is deze sensor pas bij de latere modellen toegepast.

TIMON

Staat een bosch nummer op deze ff google en dan bestellen.
Heb hem zelf ook defect gehad.
85011940

Emiel

Stuur de rekening van het kostenloze consult wel op.

elianmars

Citaat van: Emiel op 21-09-2013 20:33:20
Stuur de rekening van het kostenloze consult wel op.

Bedankt  ;)  :)

elianmars

€ 177 ex btw  :eusa_shifty:

Als het goed is, kan ik 'm vanmiddag ophalen.
Gelijk nieuwe stuuruitslagbegrenzers besteld. Ik had die al nieuw besteld, maar dat bleken de verkeerde. Ik heb toen een begrenzer gedemonteerd en het nummer afgelezen. Het zou nu goed moeten zijn.

Net een ritje naar Gouda gemaakt en natuurlijk geen hikje onderweg ::)