Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: grijzev70tdi op 30-01-2014 10:36:41
Maar je hebt al pegs zeg je, dus dan hoef je ook geen set erbij te kopen. Dan is opknappen goedkoper dan nieuwe kopen

Extra set voor de zomerbanden ;) De donkere vind ik niet mooi dus de winterbanden om laten leggen.

Broabander

Dan is er wel wat voor te zeggen ja. Mijn velgen zijn nieuw niet meer te krijgen dus vrij exclusief en in nette staat meer waard dan wat ik heb betaald inclusief poedercoaten. Maar als je inderdaad voor €800 een nieuwe set kan halen dan zou ik dat eerder doen.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

grijzev70tdi

Citaat van: Taranis op 30-01-2014 10:45:46
Citaat van: grijzev70tdi op 30-01-2014 10:36:41
Maar je hebt al pegs zeg je, dus dan hoef je ook geen set erbij te kopen. Dan is opknappen goedkoper dan nieuwe kopen

Extra set voor de zomerbanden ;) De donkere vind ik niet mooi dus de winterbanden om laten leggen.
Aha op die manier. Zo had ik het niet begrepem
Grolsch, het klinkt al lekkerder

elianmars

Citaat van: Taranis op 30-01-2014 10:30:49
Voor 370 euro heb je geen nieuwe, maar als je ze eerst 2e hands moet kopen dan betaal je voor een setje 18" Pegs ook zo 350-400 euro. Dat, + reparatie, dan heb je wel nieuwe.

Ieder z'n afweging.

Daar heb je gelijk in, hoor. Ik moest ook even slikken, toen ik de totaalprijs voor het opknappen en coaten hoorde.
Het is dat ik de velgen voor relatief weinig heb kunnen kopen, anders had ik waarschijnlijk meer kwijt geweest dan een nieuwe set.

elianmars

Citaat van: Taranis op 30-01-2014 10:30:49
Voor 370 euro heb je geen nieuwe, maar als je ze eerst 2e hands moet kopen dan betaal je voor een setje 18" Pegs ook zo 350-400 euro. Dat, + reparatie, dan heb je wel nieuwe.

Ieder z'n afweging.

Deze prijs is inclusief 2 velgen richten (60 euro) en 80 euro meerprijs voor de kleur.
Als er niet gericht hoeft te worden en je neemt 'gewoon' zilver, ben je voor 230 euro klaar voor stoeprandschade wegwerken en coaten.

ed

Citaat van: Sbv op 29-01-2014 13:52:58
Ik heb op de XC een tijdje met 235/50R18 rondgereden en dat was ondanks de flinke wanghoogte behoorlijk spoorgevoelig. Daar heb ik met mijn huidige 225 banden minder last van. Wel wat nog steeds maar veel minder.

Door iets meer toespoor te geven wordt de spoorgevoeligheid een heel stuk minder. Je hebt dan wel een ietsje hogere banden slijtage, maar rijdt wel veel fijner.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

knoopie

We gaan het mee maken in het echie nog effe een goeie deal sluiten m.bt. de banden en dan er onder dingese.  ;D

vol verwachting....

elianmars

Ik krijg het niet lekker op de foto (lichtval), maar in het echt lijkt de kleur behoorlijk op het origineel.

triton

Professioneel raddraaier

Sbv

mooi opgeknapt hoor. Het is mijn kleur niet, maar wel erg netjes geworden

BBS

MMOOOOOOOIIII :eusa_drool: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Ik moest de Nebula's ook maar eens een keer laten opknappen :eusa_think: :D
Volvoloos....

Emiel

Ik ben lui. Wat kostte 1 velg spuiten? Ik heb een Cappela met stoepranduitslag.

elianmars

Citaat van: Emiel op 31-01-2014 21:15:08
Ik ben lui. Wat kostte 1 velg spuiten? Ik heb een Cappela met stoepranduitslag.

Ik heb geen flauw idee  :eusa_shifty:

Ik heb er vier laten coaten. Als je er eentje laat spuiten/coaten, ben je dan niet bang voor kleurverschil?

Oh ja, ik heb vorige week de bakontluchting schoon gemaakt (dopje bleef zowaar heel) en heb nadien niks meer geroken.
Zou het nu over zijn?  :eusa_pray:

Nog bedankt voor de foto's en tips!  :)

maruska

netjes Marcel !

lijkt de ene nou8 lichter dan de andere ?

;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elianmars

Citaat van: maruska op 31-01-2014 22:20:57
netjes Marcel !

lijkt de ene nou8 lichter dan de andere ?

;D

:P