Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Precies, ik ben het met Ivo eens dat het hoogstwaarschijnlijk beter staat als met ledlampen.  Ik heb standaard ledverlichting in me stadslichten zitten om aan die Xenonkleur te komen, als het aan is staat het super allemaal, maar uit is geen gezicht.  Dat lampje zelf kijkt zo raar

jan piet

Citaat van: elianmars op 18-04-2010 09:54:57
Citaat van: Rudy-M op 18-04-2010 00:24:57
Citaat van: elianmars op 17-04-2010 14:24:07
Eerste plaatje is klikbaar. Wie ziet er ook iets aan de alarm sticker?  :eusa_doh:

Het zit er nog?

Zit verkeerd opgeplakt....

http://www.familie-verweij.nl/V70N/alarmsticker.jpg

Is toch gewoon een waarschuwing voor hoogspanning bij ongeoorloofd aanraken?  ;D
Begint alweer een mooie auto te worden Marcel! Hoewel ik de classic, en zeker RM, toch écht mooier vindt...
Gr,JP 8)

Misha

Citaat van: jan piet op 18-04-2010 16:44:29
Eerste plaatje is klikbaar. Wie ziet er ook iets aan de alarm sticker?  :eusa_doh:

Het zit er nog?

Is toch gewoon een waarschuwing voor hoogspanning bij ongeoorloofd aanraken?  ;D
Begint alweer een mooie auto te worden Marcel! Hoewel ik de classic, en zeker RM, toch écht mooier vindt...
Gr,JP 8)
Mooier: zonder enige twijfel, absoluut waar. De N mist het klassieke (waarbij klassiek wijst naar klasse, niet naar iets ouds) en is eigenlijk al achterhaald in ontwerp, waar de 850/870 altijd een verschijning zal blijven.

Maar rij er maar eens een stukje in en voel 15 jaar doorontwikkeling..
Elke willekeurige standaard N gaat beter een bocht door dan een verlaagde van veerpootbruggen voorziene 850//870. Ook de Estates jah.

Maar dat willen jullie hier helemaal niet horen natuurlijk...  ;D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

jan piet

Citaat van: Misha op 18-04-2010 17:53:25

Het zit er nog?

Gr,JP 8)
Mooier: zonder enige twijfel, absoluut waar. De N mist het klassieke (waarbij klassiek wijst naar klasse, niet naar iets ouds) en is eigenlijk al achterhaald in ontwerp, waar de 850/870 altijd een verschijning zal blijven.

Elke willekeurige standaard N gaat beter een bocht door dan een verlaagde van veerpootbruggen voorziene 850//870. Ook de Estates jah.

Heb redelijk wat met de N gereden als mijn V70 diesel voor onderhoud in de garage stond. Praat je over een kleine 4-5000 km. Inderdaad rijdt de N erg goed. maar ik mis het 'Volvo gevoel'. je kunt de auto qua rijden zo inruilen voor een passat, mondeo of noem maar op, het is gewoon een stuk minder 'eigengereid' zeg maar. Weet niet goed hoe ik het onder woorden moet brengen, maar ik 'mis' een stukje stuurkarakter. Ongetwijfeld stuurt de N strakker, is hij comfortabeler klopt allemaal, maar het uitdagende van de 850 heb ik nooit kunnen ontdekken in deze auto. kan aan de motor hebben geleden (een gewone 2.4), maar toch...  :eusa_think:

elianmars

Ik ben 't wel met je eens dat het rijden in een N minder een belevenis is dan in een 850/x70, maar ik vind het toch een hele vooruitgang en ben heel blij dat ik de stap heb genomen.

Je bent in een N wel wat meer anoniem dan in een 850/x70, maar goed, dat is niet anders.

De 850, en in iets mindere mate de x70, is een zeer mooie verschijning, maar qua rijden gaat mijn voorkeur toch echt uit naar een N.

Op dit moment moet ik er niet aan denken om de N weg te doen en terug te moeten naar een x70, laat staan een 850  ;)

Jeff

Is opzich natuurlijk wel logisch, want de N is veel nieuwer dan de 850 en de x70 serie(s), dus ook meer door ontwikkeld. Maar gelukkig ben je blij met je N Marcel ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Turbo-Geek

Houd eens op met dat slappe gelul mensen .... Als mensen een N willen rijden dan doen ze dat, klaar.
Als je de 850 wilt blijven rijden dan is dat ook je goedrecht en ook als je switched naar evt een ander merk.

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

white850t5

Mooie uitlaat heb je eronder gezet. Prachtig gewoon.

Freakybaby

Citaat van: jan piet op 18-04-2010 19:21:58
Citaat van: Misha op 18-04-2010 17:53:25

Het zit er nog?

Gr,JP 8)

Heb redelijk wat met de N gereden als mijn V70 diesel voor onderhoud in de garage stond. Praat je over een kleine 4-5000 km. Inderdaad rijdt de N erg goed. maar ik mis het 'Volvo gevoel'. je kunt de auto qua rijden zo inruilen voor een passat, mondeo of noem maar op, het is gewoon een stuk minder 'eigengereid' zeg maar. Weet niet goed hoe ik het onder woorden moet brengen, maar ik 'mis' een stukje stuurkarakter. Ongetwijfeld stuurt de N strakker, is hij comfortabeler klopt allemaal, maar het uitdagende van de 850 heb ik nooit kunnen ontdekken in deze auto. kan aan de motor hebben geleden (een gewone 2.4), maar toch...  :eusa_think:

De 850 geeft niet echt een krimp, maar wel lekker spektakel als je aan het hoeken gaat. Je voelt in alles dat je bezig bent een vlot stukje te sturen. Met de S60 heb ik altijd belachelijk hard gereden, het ding deed het gewoon. Ook bergweggetjes, haarspeldjes etc, gewoon hoeken, als je binnen het veilige blijft doet ie gewoon wat je vraagt. Maar 1 keer meegemaakt dat het te hard ging, de remmen het niet meer trokken en er wat kunstgrepen nodig waren om toch op de weg te blijven. Heerlijke auto, maar een stuk minder beleving dan de 850. Wat dan wel weer prettig is als je gewoon even snel van a naar b wil rijden (toch 95% vd km's)
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

MICHEL306

Als je je stoort aan het zijaanzicht van je eindstuk, gewoon een deel zwart spuiten met hittebestendige verf...

pijpjes zijn g@#l hoor   :eusa_clap:

gr M

hathü

Goed bezig Marcel, gewoon doorgaan met aanpassen aan je eigen smaak, tis al helemaal jouw auto met jouw persoonlijk tintje.
Als mijn tractor is opgereden(zal nog wel een poosje duren) komt er waarschijnlijk ook een zwarte N.

MarcoV

)()()sT

Kan die uitlaat eigenlijk ook horizontaal hangen? M.a.w. hoef je dan alleen maar de sparing groter te maken, of past het niet anders? (Daar ie bij Rob "recht" hangt).
De wagen wordt i.i.g. wel steeds mooier ;)

elianmars

Ik denk dat het zo is ontworpen voor de niet-R modellen. Hoger kan-ie niet, dan komt de demper tegen de bodem van de wagen.

Vanavond het K&N luchtfilter er in leggen. Dat is vanmorgen aangekomen vanuit Duitsland.

Binnenkort ga ik de wagen een beurt geven. Ook het brandstoffilter ga ik vervangen, evenals de bougies.

Dan kan de T5 er voorlopig weer tegen aan, hoop ik.

850 Ra$ing

Citaat van: elianmars op 19-04-2010 13:14:49
Ik denk dat het zo is ontworpen voor de niet-R modellen. Hoger kan-ie niet, dan komt de demper tegen de bodem van de wagen.

Vanavond het K&N luchtfilter er in leggen. Dat is vanmorgen aangekomen vanuit Duitsland.

Binnenkort ga ik de wagen een beurt geven. Ook het brandstoffilter ga ik vervangen, evenals de bougies.

Dan kan de T5 er voorlopig weer tegen aan, hoop ik.

Denk je nog aan de de bougies dat je de juiste monteerd, je zal niet de eerste zijn die de verkeerde monteerd.