Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: NickGR op 10-05-2017 15:18:34
Wellicht even een zinnige opmerking, de koelfan van een N is variabel qua toeren. bij een classic heb je maar twee standen,  ik dacht ook in het begin dat mijn koelfan niks deed.  maar hij doet het prima, hij loopt alleen niet zo hard  :eusa_shifty:

Dat is waar, ja. Ik meen dat ik 'm wel zachtjes hoor draaien als de airco aan staat.

Ik zal nog eens een stukje stampen, om de koelvloeistoftemperatuur op te stoken. Daarna stationair laten draaien. Kijken wat-ie doet.

Neemt niet weg dat de foutmelding al een tijdje aanwezig is en ook telkens na wissen terug komt.
Ook airco slaat na verloop van tijd af. Maar dat kan meerdere oorzaken hebben. O.a. magneetkoppeling.

Ik denk dat ik in elk geval de airco laat leeghalen, vacumeren en vullen. Dat kan sowieso geen kwaad.

UserID6342

Die fan draaide ook heel zachtjes toen, was idd wat ik toen nog tegen je zei de aircostand.  Als je het systeem toch leeghaalt en opnieuw afvult, zou ik wel meteen die druksensor mee vervangen. Afslaan van de airco kan idd magneetkoppeling zijn, maar ook te weinig koelmiddel en of gare sensor.

elianmars

Kloterige is wel dat de bumper eraf moet en de koplamp eruit om bij die sensor te kunnen.

Ewout Schalkwijk

Da's toch geen probleem voor jou? :eusa_think:
Niet zo zeuren en gewoon doen. :eusa_snooty:

;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

leons850

Citaat van: elianmars op 10-05-2017 22:25:37
Kloterige is wel dat de bumper eraf moet en de koplamp eruit om bij die sensor te kunnen.

Ik had de bumper er half af om die sensor te wisselen. ;)
Niet zo piepen.   :-*
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

vincen tdi

Of ben je het sleutelen verleerd 😀
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

Taranis

10 minuten werk dus.

Poe poe.

:-*

Sbv

Citaat van: Taranis op 11-05-2017 13:16:32

10 minuten werk dus.

Poe poe.

:-*
als je de boutjes niet in de bumper laat vallen :eusa_whistle:

Taranis

Citaat van: Sbv op 11-05-2017 13:17:21
als je de boutjes niet in de bumper laat vallen :eusa_whistle:

Goed punt ;D

elianmars

Citaat van: leons850 op 11-05-2017 13:02:29

Niet zo piepen.   :-*

Voor mij een fluitje van een cent. Maar misschien niet voor degene die de sensor gaat vervangen. Daar gaat het mij om.

En ik doe het zo voorzichtig mogelijk, omdat ik zuinig ben op mijn karretje. Ik zie de bumper al ergens in een hoek gesmeten worden  :eusa_shifty:

BBS

Citaat van: elianmars op 11-05-2017 13:35:51
Citaat van: leons850 op 11-05-2017 13:02:29

Niet zo piepen.   :-*

Voor mij een fluitje van een cent. Maar misschien niet voor degene die de sensor gaat vervangen. Daar gaat het mij om.

En ik doe het zo voorzichtig mogelijk, omdat ik zuinig ben op mijn karretje. Ik zie de bumper al ergens in een hoek gesmeten worden  :eusa_shifty:
Kleinigheidje houd je toch met die ouwe hokken :evil:

;D ;D
Volvoloos....

elianmars

Citaat van: Taranis op 08-05-2017 21:14:10
Citaat van: Hans Duiven op 08-05-2017 20:46:06
Citaat van: elianmars op 08-05-2017 19:36:43
Vanmiddag de C weer opgehaald bij Hooftman. Accu stond netjes achterin de kofferbak (in overleg, anders loop ik mijn korting mis ;D ) en een tweede handzender is ingeleerd. Fijn dat het dus nog wel kan :)

Ik weet nog niet wat de kosten zijn, factuur wordt opgestuurd. Ik ben wel benieuwd wat het inleren kost.

Nog even deurpaneel links los gehad, omdat ik geluid mis. Woofer is helaas overleden  :-\
Ook nog even een afgebroken zonneklep vervangen door een heel exemplaar en de lederen hoes van de handremhendel vervangen door een zo goed als nieuwe. Die onderdelen lagen al een hele tijd klaar, maar ik had er niet eerder zin in om het te doen ;D

Inleren zal 90 euro kosten vermoed ik  :)

Ik was € 70,77 inclusief btw, arbeid en software kwijt.

Ik 3 euro meer. Vandaag de rekening ontvangen.

elianmars

Vandaag de laatste hand gelegd aan de vernieuwde oprit/parkeerplaats voor de V70.
Vorig jaar waren we al begonnen met de voortuin, maar o.a. door een operatie aan mijn rechterhand (carpaal tunnel syndroom) is het project een tijdje stil komen te liggen.

Alles eruit gehaald (lag in visgraatverband), klinkers omgedraaid, oprit zo'n 30 cm breder gemaakt en vanmiddag de boel aangetrild.

Nu maar eens gaan nadenken over een carport (als de badkamer klaar is)  :eusa_think: ;D

Oh ja, tussendoor vanmiddag ook nog een gebruikte C70 softtop opgehaald bij een familielid. Hij had een C70 classic, maar die is kort gereden (er kwam iemand naar binnen rijden tijdens een hagelbui). Hij heeft nu een nieuwere C70.
Ik mocht de softtop komen ophalen. Kan altijd handig zijn voor onderdelen :)

)()()sT

Succes met demonteren van die kap. Vorig jaar ook geprobeerd maar dat zit toch vernuftig in elkaar :o ;D

Goed dat je de badkamer al zelf aanhaalt; anders had iemand anders het wel gedaan ;D

triton

Citaat van: )()()sT op 14-05-2017 08:28:50
Succes met demonteren van die kap. Vorig jaar ook geprobeerd maar dat zit toch vernuftig in elkaar :o ;D

Goed dat je de badkamer al zelf aanhaalt; anders had iemand anders het wel gedaan ;D
;D ;D ;D ;D ;D
Professioneel raddraaier