Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Hoogstwaarschijnlijk is de aandrijfas gaar. Ben nog niet in staat geweest om e.e.a. te controleren.

Ik ben wel alvast wat aan het zoeken geweest en kom o.a. Löbro en Spidan tegen. Kosten beide rond 230 euro.
Ik moet nog naar Hooftman bellen om te vragen wat een as met Volvo sticker kost, maar aangezien ik al drie dagen mijn stem kwijt ben, moet dat nog even wachten ;D

Weet iemand of het klopt dat er origineel Löbro onder ligt?

haasje

Als ik me niet vergis geeft spidan levenslang garantie op de as (zolang je de auto maar niet verkoopt), zelfs bij een defecte ashoes.

elianmars

Citaat van: haasje op 29-01-2018 22:53:55
Als ik me niet vergis geeft spidan levenslang garantie op de as (zolang je de auto maar niet verkoopt), zelfs bij een defecte ashoes.

Dank. Ik zal daar ook even maar kijken. Spidan is ook gewoon goed spul, toch?

leons850

Citaat van: elianmars op 30-01-2018 09:00:03
Citaat van: haasje op 29-01-2018 22:53:55

Dank. Ik zal daar ook even maar kijken. Spidan is ook gewoon goed spul, toch?

Ik gebruik al jaren Spidan voor de ashoezen, dat ziet er gewoon netjes uit en gaat lang mee.
Over de assen durf ik weinig te zeggen, maar ben wel benieuwd hoe ze er bijvoorbeeld uit zien in vergelijking met je originele as.
OEM leveranciers weten is altijd handig. ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

StefanCJ

Originele as kost incl goede korting over de €400,-.

elianmars

Citaat van: StefanCJ op 30-01-2018 09:04:05
Originele as kost incl goede korting over de €400,-.

Au  :eusa_shifty:

volvobug

Citaat van: elianmars op 29-01-2018 20:32:46
Hoogstwaarschijnlijk is de aandrijfas gaar. Ben nog niet in staat geweest om e.e.a. te controleren.

Ik ben wel alvast wat aan het zoeken geweest en kom o.a. Löbro en Spidan tegen. Kosten beide rond 230 euro.
Ik moet nog naar Hooftman bellen om te vragen wat een as met Volvo sticker kost, maar aangezien ik al drie dagen mijn stem kwijt ben, moet dat nog even wachten ;D

Weet iemand of het klopt dat er origineel Löbro onder ligt?

Löbrö en Spidan zijn tegenwoordig allebei merken onder dezelfde groep, GKN. Meen dat ik in het verleden Löbrö op de af fabriek ashoezen van mijn V70 heb gezien. Heb persoonlijk ook voorkeur voor Löbrö i.p.v. Spidan maar kan dat niet verder motiveren anders dan dat alles wat ik van Löbrö heb gemonteerd zeer degelijk over komt.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

elianmars

Afgelopen weekend de aandrijfas gecontroleerd. Daar lijkt niks mis mee te zijn. Dus maandag twee wiellagers besteld bij Hooftman.
Gisterenavond de lagers gemonteerd en een testritje gemaakt. Geschud van het stuur was over, er was nog wel een trilling voelbaar in het stuur.
Dus de wielen verwisseld. Voor naar achter en andersom. Daarna opnieuw een ritje gemaakt. Trilling is verhuisd naar de achterkant. Een van de wielen moet dus gebalanceerd worden.

Operatie geslaagd  :)

Sbv

Citaat van: elianmars op 07-02-2018 10:34:11
Afgelopen weekend de aandrijfas gecontroleerd. Daar lijkt niks mis mee te zijn. Dus maandag twee wiellagers besteld bij Hooftman.
Gisterenavond de lagers gemonteerd en een testritje gemaakt. Geschud van het stuur was over, er was nog een trilling voelbaar in het stuur.
Dus de wielen verwisseld. Voor naar achter en andersom. Daarna opnieuw een ritje gemaakt. Trilling is verhuisd naar de achterkant. Een van de wielen moet dus gebalanceerd worden.

Operatie geslaagd  :)
:eusa_dance:

arjenT5R

Gelukkig toch nog wat te beunhazen ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ewout Schalkwijk

Weet je zeker dat je banden/wielen niet gewoon vierkant zijn van het stilstaan? :eusa_think:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-02-2018 18:04:33
Weet je zeker dat je banden/wielen niet gewoon vierkant zijn van het stilstaan? :eusa_think:

Neu, da's niet het geval, E. Ding staat inderdaad vaak stil, maar dat schudden en trillen van het stuur was pas sinds kort.

Thijs T5

De mijne trilt ook... ook ik mag even bij de banden boer langs denk ik. Ga voor een combinatie van uitlijnen en banden opnieuw balanceren. Hopelijk is die van mij dan tril vrij :P

arjen850

Ik hou wel van trillen eigenlijk :eusa_angel:

elianmars

Zowel de V als de C zijn niet trillingsvrij en zijn dat ook nooit geweest. Hoeft van mij ook niet. Maar een schuddend stuur is niet echt fijn ;D

Citaat van: arjenT5R op 07-02-2018 17:40:36
Gelukkig toch nog wat te beunhazen ;D

Jup :D

Nu nog de kachelmotor en deurspeaker vervangen. Beide liggen klaar, maar heb er nog geen tijd voor gehad.

En ook geen zin in gehad, trouwens  :eusa_whistle: