Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: Taranis op 18-04-2019 11:53:33
Is de zijdelingse beweging van de voorruit nu ook minder? En beweegt het derde remlicht minder in de achteruitkijkspiegel bij open rijden?

Zo ja dan heb ik ook weer iets voor op de todo-lijst ;D

Ik zal binnenkort eens testen, Ronald. Ik ben in de avonduurtjes de C aan het poetsen. Als dat klaar is, dan gaat-ie uit de schorsing en ga ik open rijden om te zien en voelen.

Taranis

Ok, ben benieuwd :D

Poetsen... mijne staat met het stof van afgelopen herfst er nog op onder de carport ;D

elianmars

#9452
Citaat van: Taranis op 18-04-2019 13:36:25
Ok, ben benieuwd :D

Poetsen... mijne staat met het stof van afgelopen herfst er nog op onder de carport ;D

;D

Omdat het de komende dagen mooi weer wordt, ben ik vanavond nog een paar uur bezig geweest en heb de schorsing beëindigd.

Kap omlaag gedaan en opnieuw over de klinkerweg gereden. Het bewegen van de voorruit is nog niet helemaal over, maar toch zeker 80% minder geworden.
Ik denk dat ik toch ook de driehoeken ga bestellen om te kijken of het nóg wat beter kan  ;D   Besteld  :eusa_whistle:

Taranis

Citaat van: elianmars op 18-04-2019 22:00:04
Kap omlaag gedaan en opnieuw over de klinkerweg gereden. Het bewegen van de voorruit is nog niet helemaal over, maar toch zeker 80% minder geworden.

Thanks voor de review ;D

Staat dus nu ook op mijn verlanglijstje :D Als ik nu in het donker over de Zeelandbrug rij dan is 't zo'n rare gewaarwording dat bij elke dwarsnaad in de brug je klokkenwinkel voor je neus heen en weer beweegt :eusa_think:

elianmars

Citaat van: elianmars op 18-04-2019 22:00:04
;D

Omdat het de komende dagen mooi weer wordt, ben ik vanavond nog een paar uur bezig geweest en heb de schorsing beëindigd.

Kap omlaag gedaan en opnieuw over de klinkerweg gereden. Het bewegen van de voorruit is nog niet helemaal over, maar toch zeker 80% minder geworden.
Ik denk dat ik toch ook de driehoeken ga bestellen om te kijken of het nóg wat beter kan  ;D   Besteld  :eusa_whistle:

En weer geannuleerd. Gaat niet passen, helaas  :eusa_shifty:

Jans Duiven

Citaat van: elianmars op 19-04-2019 16:16:39
En weer geannuleerd. Gaat niet passen, helaas  :eusa_shifty:

Er zit teveel torsie in deze koetsen. Jammer. Nieuwere types zijn een stuk rigider als ik Brouwer moet geloven.

Ries van de Zilverschuit

Je bedoelt latere bouwjaren van de eerste generatie? Wat voor een aanpassingen zijn er dan geweest?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Jans Duiven

De tweede generatie modellen, die zijn gebaseerd op S40/V50

elianmars

#9458
Afgelopen zaterdag hebben we de Punto ingeruild op een Panda 100HP.
De bodem van de Punto bleef een probleempunt. Nadat een jaar geleden een groot gedeelte van de bodem vernieuwd was, dachten we er voorlopig nog wel even mee te kunnen doen. Daarom o.a. de distributie laten vernieuwen. Helaas bleek bij de APK in februari dat de roestduivel toch nog niet verjaagd was. Om 'm door de keuring te krijgen is er opnieuw een stuk ingelast. Dus wel weer APK, maar we hadden er geen fijn gevoel meer over.
Daarom waren we al een tijdje aan het kijken naar iets anders en anderhalve week geleden kwam de Panda voorbij voor een nette prijs. Samen met mijn pa naar Valkenswaard gereden (ruim anderhalf uur enkele reis ;D ) en het autootje bekeken en gereden. Dat viel zeker niet tegen en de handelaar was bereid de Punto in te ruilen, dus de deal gesloten.
Afgelopen zaterdag samen met mijn vrouw de auto opgehaald. Gelukkig is zij er ook blij mee ;D

De eerste klusjes zijn alweer achter de rug. Ik heb wat korting bedongen door de zogenaamde afleverbeurt achterwege te laten, dus gisteren zelf de Panda een beurt gegeven. Toen ik onder de auto lag viel me op dat de onderste motor/versnellingsbaksteun finaal door is.
Ook bleek de pakking van het uitlaatspruitstuk lek te zijn. Ik had op het fiatpandaforum al gelezen dat die vaker lekken, dus die had ik al besteld. Vervangen was een eitje, aangezien het spruitstuk aan de voorzijde van de motor zit ;D
Nieuwe steun is onderweg. Ik verwacht dat het goed te merken is als deze vernieuwd is.

Verder heb ik de standaard 2-din Fiat radio vervangen door een 2-din unit van Pioneer, met Spotify en DAB+. Andere speakerset is onderweg vanuit Italië.
Er is ook een Bilstein B12 set besteld, waarmee de Fiat 30mm naar beneden gaat en minder stuiterig zal worden. De standaard veren en dempers zijn niet lekker op elkaar afgestemd. Helaas zit er een lange levertijd op. Verwachting levering is half augustus.
Het viel me op dat er een verkeerde kleur typeaanduiding op de achterklep zit, dus nu aan het wachten op levering van 'Panda' in rode letters ;D

Al met al een leuk karretje, waar ik lekker mee aan de gang kan :)

Vrouwtje blij met haar nieuwe bakkie (achter de Panda staat de 'afgedankte' Punto)









V70geRwin

Lekker karretje en met die B12 zal die wel best de hoek om willen  ;D

henry classic v70

Heb ook gekeken bij verschillende Panda's ter vervanging van de 206 maar werd uiteindelijk de C4 Coupe
Zijn nog best ruim van binnen, deze generatie Panda's is niet te vergelijken met de vorige..
...denk dat er meer ruimte in zit dan de Punto
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

elianmars

Citaat van: henry classic v70 op 17-05-2019 18:45:35
Heb ook gekeken bij verschillende Panda's ter vervanging van de 206 maar werd uiteindelijk de C4 Coupe
Zijn nog best ruim van binnen, deze generatie Panda's is niet te vergelijken met de vorige..
...denk dat er meer ruimte in zit dan de Punto

Nou... dat laatste valt eigenlijk wel tegen. De Panda is hoger, ruimtelijker, maar de Punto was toch groter. Breder ook. Bij de Punto waren er drie zitplaatsen achterin, bij de Panda slechts twee.  Ook is de bagageruimte minder diep.
Maar goed, voor een derde auto groot zat.;D

Vulk

Wat glundert jouw vrouw!

Taranis

Stoer karretje!

Er zijn ook turbo-kits voor verkrijgbaar  :angel: :eusa_whistle:

elianmars

Citaat van: Taranis op 19-05-2019 13:40:52
Stoer karretje!

Er zijn ook turbo-kits voor verkrijgbaar  :angel: :eusa_whistle:

Laten we dat maar niet doen ;D