Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

antraciet

elianmars

Zo, vier uur poetsen achter de rug.

Bouke is met de tol aan de slag gegaan, ik mocht het met de hand doen  ;D

Misschien dat Bouke precies kan vertellen wat hij gedaan en gebruikt heeft. Voor zover ik het heb gezien, zijn de motorkap en het dak gepolijst. Drie keer, met steeds een fijnere pasta.
In de motorkap zitten nog een paar krassen, die er niet uit te krijgen zijn met de middelen die voorhanden waren. Als ik goed kijk naar de krassen, ziet het er uit als een afdruk van een (voet)bal  :eusa_snooty:

Eerst hebben we de wagen helemaal gekleid. Daarna is Bouke met de poetstol aan de slag gegaan. Ondertussen heb ik het interieur schoon gemaakt.  
De gehele buitenkant van de wagen is met Black-nog-wat gedaan. Dat is weer uitgepoetst en daarna is de hele wagen met speciale wax behandeld en ook dat is weer uitgepoetst.
Bouke weet vast precies te vertellen wat er gebruikt is  ;D

Al met al een lekker avondje eens wat anders dan onder een wagen liggen  :D

Het resultaat mag er zijn! Het is misschien op de (telefoon)foto's niet goed te zien, maar de wagen ziet er weer toppie uit  8)
Misschien dat ik morgen of zaterdag even tijd heb om overdag foto's te maken, voor een beter resultaat.

De meester aan het werk:

Het resultaat:

Richard (knoopie) kwam ook nog even langs en mocht ook genieten van de verse cake, die Bouke had meegebracht  ;D

Bouke, ontzetten bedankt!!  :eusa_clap: :eusa_clap:

Jeff

Ziet er echt wel goed uit Marcel! :) Is ook altijd wel leuk om dit soort dingen te doen, je ziet vanzelf namelijk het resultaat ervan. Het kleien viel je zeker wel vies tegen, dat is namelijk echt wel een rot werk soms.. Als je altijd maar genoeg van dat spray gebruikt! ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

arjenT5R

Sow dan dat blinkt weer goed!! Ik denk dat ik bouke ook maar eens ga uitnodigen  :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Sbv

Mooi geworden ? Alle vervelende swirls zijn er nu uit ?.

Bouke kan dat wel. IK heb het resultaat al eens gezien op de motorkap van de zwarte S70

Bouke

Zo dat was weer eens een avondje lekker detailen :eusa_dance: Er zaten behoorlijk wat swirls op (spinnewebben in het zon licht)  vooral op de motorkap en het dak want daar word over het algemeen het meest gepoest/gekrast.
Marcel had de auto al grondig gewassen daarna hebben we de auto gekleid(mild) in combinatie met een goede detailer spray (poorboys Spray & wipe) Daarn ben ik gaan polijsten met de ssr serie van ook weer poorboys in de stapppen korrel 2.5/2.0 en 1.0 met ook steeds een iet mildere pad op de dap zodat je steeds fijner kan afwerken en finishen.
Dan de boel weer opbouwen met een glaze (poorboys  Blackhole) dat geeft voeding aan de lak en vult kleine imperfecties. Als laatste een wax er over (insulatorwax van Collinite 845) om de boel te  beschermen.

R.Bijl

helaas had ik geen tijd gister.... :-\

bouke is er een kei in  :eusa_clap: vorige week hebben we mijn v70 gedaan en ook daar mag het resultaat er zijn!

Marcel,hij ziet er top uit! glim meeting? ;D
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

Quota

sowhee..... :o :o Zo wil ik ook nog wel eens een dagje door brengen met iemand die echt verstand van poetsen heeft...  :eusa_shifty:

Ik kom niet verder dan een emmertje sop en de tuinslang... toch maar eens tijd vrij houden voor de volgende detailing meeting...

Chris

Netjes Mars! Auto staat er weer strak bij.

Motiveert mij ook om snel ermee aan de slag te gaan in Barendrecht :).

Sbv

Citaat van: Chris op 15-04-2011 07:54:11
Netjes Mars! Auto staat er weer strak bij.

Motiveert mij ook om snel ermee aan de slag te gaan in Barendrecht :).
kijk dan even in je agenda dan zullen we kijken of we de S60 ook zo mooi kunnen krijgen.
IriKro heeft de slag inmiddels ook aardig te pakken met de zwarte en samen met Bouke de Saffron

Elsje

Da's mooi van een donkere wagen dan heb je altijd iets meer eer van je werk  ;)

elianmars

Vanmorgen even snel een paar foto's geschoten. Foto's zijn klikbaar voor high res.

Edit: Even wat aanpassingen gedaan wegens traagheid door groot formaat foto's.

Laserblue

ongelooflijk hè?
over je auto kleien en dan gaat ie zo glimmen  ;D :eusa_clap:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Laserblue

Nu alleen die voorbumper nog  :eusa_whistle:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

)()()sT

Ziet er lekker uit, ook een retestrakke auto zo  :eusa_clap:
Ik vind die "forumsticker" links al voldoende trouwens  ;)