Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

En het resetten van service indicatie is inmiddels ook gedaan.

Je hebt trouwens 2 soorten interieur filter, een dikke en een dunnere, welke wat is ?

elianmars

Citaat van: Sbv op 23-05-2011 11:07:41

Je hebt trouwens 2 soorten interieur filter, een dikke en een dunnere, welke wat is ?

Dit is een behoorlijk dikke. Niet zo'n vodje als er in Arjen's wagen zit.

elianmars

Zo. De T5 kan er weer een jaartje tegen. Vanmiddag heb ik de rest afgemaakt.

-Olie ververst (Shell Helix Ultra AS 0W30)
-Oliefilter vervangen
-Benzinefilter vervangen
-K&N luchtfilter gereinigd
-Koelsysteem gespoeld en nieuwe koelvloeistof
-Remvloeistof vernieuwd
-Interieurfilter vernieuwd
-Stekker schakelaar achteruitrijverlichting aangesloten (Dat was de monteur vergeten. Ik reed dus vanaf de koppelingwissel zonder achteruitrijverlichting  ::) )
-Baksteun gedemonteerd en opnieuw gemonteerd, terwijl de bak iets omhoog was gekrikt. Geeft nu iets minder trilling door (had ik gelezen op het Volvo-forum)

Verder zo alles nagekeken en geconstateerd dat de reactiestangetjes van de stabilisatorstang achter vervangen mogen worden. Ook de remschijven aan de voorkant zullen over niet al te lange tijd vervangen moeten worden.
Meer heb ik niet kunnen vinden.

Het onderhouds-interval lampje is ook weer gereset, na telefonische ondersteuning van Sander. Ik kreeg het niet voor elkaar  :eusa_shifty:

Op naar de twee ton  :D

Sbv

Laat maar weten als je hulp nodig hebt. Stabi stang achter heb ik nog wel liggen denk ik. Kwam deze van de week weer tegen in de garage.

Mooi dat je er weer een tijdje tegen kan.
Op naar carterventilatie van de V70 ?

elianmars

Citaat van: Sbv op 23-05-2011 19:32:40
Laat maar weten als je hulp nodig hebt. Stabi stang achter heb ik nog wel liggen denk ik. Kwam deze van de week weer tegen in de garage.

Mooi dat je er weer een tijdje tegen kan.
Op naar carterventilatie van de V70 ?

Volgens Vadis hoeft de carterventilatie alleen maar te worden doorgeblazen  :eusa_think:
Maar eens kijken hoe we dat gaan aanpakken.

Bas850

Ben benieuwd hoe je dat gaat doen, als het goed is die van mij al gedaan maar ben toch nieuwsgierig.
"to finish first, you first have to finish"

knoopie

Citaat van: elianmars op 23-05-2011 19:25:22

-Oliefilter vervangen
-Benzinefilter vervangen
-Remvloeistof vernieuwd
-Stekker schakelaar achteruitrijverlichting aangesloten (Dat was de monteur vergeten. Ik reed dus vanaf de koppelingwissel zonder achteruitrijverlichting  ::) )
-Baksteun gedemonteerd en opnieuw gemonteerd, terwijl de bak iets omhoog was gekrikt. Geeft nu iets minder trilling door (had ik gelezen op het Volvo-forum)

Verder zo alles nagekeken en geconstateerd dat de reactiestangetjes van de stabilisatorstang achter vervangen mogen worden. Ook de remschijven aan de voorkant zullen over niet al te lange tijd vervangen moeten worden.

Het onderhouds-interval lampje is ook weer gereset, na telefonische ondersteuning van Sander. Ik kreeg het niet voor elkaar  :eusa_shifty:

Op naar de twee ton  :D

weer lekker bezig geweest man.....geeft de boardcomputer dit niet van dat achteruitlicht aan?

R o b

Citaat van: knoopie op 24-05-2011 18:07:53

-Oliefilter vervangen
-Benzinefilter vervangen
-Remvloeistof vernieuwd
-Stekker schakelaar achteruitrijverlichting aangesloten (Dat was de monteur vergeten. Ik reed dus vanaf de koppelingwissel zonder achteruitrijverlichting  ::) )

Het onderhouds-interval lampje is ook weer gereset, na telefonische ondersteuning van Sander. Ik kreeg het niet voor elkaar  :eusa_shifty:

Op naar de twee ton  :D

weer lekker bezig geweest man.....geeft de boardcomputer dit niet van dat achteruitlicht aan?

:eusa_clap:

Is het rustig in de bouw bij jou!?

elianmars

Citaat van: R o b op 25-05-2011 17:40:10
Citaat van: knoopie op 24-05-2011 18:07:53

-Oliefilter vervangen
-Benzinefilter vervangen
-Remvloeistof vernieuwd
-Stekker schakelaar achteruitrijverlichting aangesloten (Dat was de monteur vergeten. Ik reed dus vanaf de koppelingwissel zonder achteruitrijverlichting  ::) )

Het onderhouds-interval lampje is ook weer gereset, na telefonische ondersteuning van Sander. Ik kreeg het niet voor elkaar  :eusa_shifty:

Op naar de twee ton  :D

:eusa_clap:

Is het rustig in de bouw bij jou!?

Integendeel. Het is een gekkenhuis. Ik was een aantal ramen aan het schilderen. Die moesten even drogen. Toen ben ik snel weer onder de wagen gekropen (stond de hele dag in de werkplaats).
Ook m'n lunchpauze heb ik voor de kar laten schieten.

Ik had geen zin om het 's avonds te doen  ;D

elianmars

:eusa_eh:  Ik stap vanavond in de wagen om met de jongens weekend te vieren in Renesse (vrouw moet morgen werken en gaat zondag op stap, dus het wordt een mannenweekend  ;D), trap de koppeling in..... ???  Koppeling op laten komen en nog een keer intrappen..... Opnieuw ???

De koppeling gaat heerlijk licht  :eusa_think:

Kan dat te maken hebben met het vernieuwen van de remvloeistof, wat ik van de week gedaan heb?

Sbv

Hij doet het nog wel gewoon ?

elianmars

Citaat van: Sbv op 27-05-2011 22:48:44
Hij doet het nog wel gewoon ?

Ja, perfect. Heb 't expres nog getest. En 'm ook even flink gebruikt  :eusa_shhh:

antraciet

Citaat van: elianmars op 23-05-2011 11:16:02

En bedankt he  ;D

elianmars

Citaat van: antraciet op 27-05-2011 23:17:42
Citaat van: elianmars op 23-05-2011 11:16:02

En bedankt he  ;D

:-[ ;D

elianmars

Vandaag maar weer eens wat gefröbeld in/aan de auto.

Ik heb de kabel voor de voeding van de carcam weg gewerkt. De kabel komt nu bij de spiegel uit het hemeltje vandaan. Tijdens het zoeken naar geschikte kabels om af te takken, zag ik dat de aansluitingen van de Parrot carkit verkeerd aangesloten was. Dat verklaarde waarom die al die tijd niet werkte zoals het hoort. Ik was continu de instellingen kwijt. Logisch, als de 12v continu en geschakeld verkeerd om zitten :eusa_doh:

Ook bezig geweest met de achterwisser. Die zat voor de zoveelste keer vast. Ik heb het asje aan de buitenkant met WD40 ingespoten, waardoor er allemaal roest(water) naar buiten kwam.
Ik heb aan de binnenkant de afdekplaat van de wisser los geschroefd. Ook daar roest en vocht. Dat heb ik ook ingespoten met WD40. Nu gaat de wisser weer moeiteloos heen en weer.
Als ik er eens zin in heb, zal ik de boel helemaal demonteren en goed in het vet zetten. Ik kreeg zo snel de wisserarm niet los en had geen zin om te forceren.
Doordat de wisser niet meer draaide, was het motortje gloeiend heet. Geen wonder dat die dingen telkens doorbranden....
Waarom wordt dat spul niet van roestbestendig materiaal gemaakt?  :eusa_snooty:

Nog een fotootje van de carcam op z'n plekje: