Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: haasje op 20-08-2011 23:09:50
Dat zou ook best kunnen, misschien even spanning op de teller zetten (niet in de auto) en even de stand aflezen.

Stel dat ik 'm in de wagen aansluit, wat zou er dan kunnen gebeuren (lees:eventueel fout kunnen gaan)?

haasje

Als hij inderdaad de hoogste stand aanhoud, past hij direct die stand toe. Dit is dan niet meer terug te draaien (op een legale manier). Zolang je niet weet welke stand hij heeft zou ik er mee oppassen.

Sbv

Bij mijn weten staat de km stand in het tellerhuis opgeslagen.
Persoonlijk zou ik de zaken voorzichtig overzetten, dan heb je de minste kans op ellende.

elianmars

Ik denk dat ik niks ga proberen, maar gewoon gelijk de boel uit elkaar trek.

Eerst maar afwachten wanneer ik 'm op de mat krijg. Ik heb de betaling net gedaan. Zal wel een aantal dagen overheen gaan, de unit moet uit Oostenrijk komen.

grijzev70tdi

Ik ben benieuwd, vind een van de mooiste tellers, misschien wel mooier dan van een R
Grolsch, het klinkt al lekkerder

elianmars

De postduif vanuit Oostenrijk is volgens mij de weg kwijt. Ik heb 'm nog niet binnen, helaas  :-\

elianmars

#3216
Jawel, er is vandaag een pakje bezorgd  :eusa_dance:

Dus gelijk aan de gang gegaan en het tellerhuis gesloopt. Ik had 'm sowieso niet zomaar in mijn wagen kunnen aansluiten, omdat de stekker er niet eens op paste  :eusa_doh: ;D

Het bestaande spul er uit gesloopt:



Dan hou je dit over:



Beetje dashboard demonteren en het originele tellerhuis kan er uit:



En dan is het wel heel erg kaal  ;D



Oei, nu moet er geknutseld gaan worden, want het "nieuwe" tellerhuis heeft leds bovenin. En daarvoor is er geen aansluiting  :eusa_shifty:
Maar na wat solderen doet de ledverlichting het:



En zo is het totaalplaatje in het donker (beetje lastig om op de foto te zetten):



Voordat het "ruitje" er weer voor ging, eerst gezorgd dat alle wijzertjes op de juiste stand zaten. De benzinemeter heb ik aan de hand van een foto teruggeplaats. De toerentellerwijzer heb ik op 800 toeren bij lopende motor gezet, zoals voorheen.
De watertemperatuurwijzer heb ik er op gedrukt toen het water op temperatuur was en de snelheidsmeterwijzer heb ik met behulp van GPS van de TomTom terug geplaatst.

Ik vind 't supermooie tellerplaten en ben er helemaal blij mee!  :D



henry classic v70

Mooi hoor :eusa_clap:
Is wel een priegelwerkje om het weer op de juiste manier terug te plaatsen.....
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

grijzev70tdi

Ziet er mooi uit Marcel, Erg netjes. Mooi dat het zo gelukt is
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sbv

Heel erg mooi geworden Marcel. We hadden het er van de week nog over of pakje al binnen gekomen was.
Nu nog eens een setje voor een diesel tegen normale prijs vinden

elianmars

Citaat van: Sbv op 31-08-2011 22:33:27
Heel erg mooi geworden Marcel. We hadden het er van de week nog over of pakje al binnen gekomen was.
Nu nog eens een setje voor een diesel tegen normale prijs vinden

Zou inderdaad mooi zijn als jij er ook eentje zou vinden. De prijzen die ervoor gevraagd worden zijn absurd. Liggen net zo hoog als de R tellerhuizen. Gaat nergens over.

Stom toeval dat ik deze tegen kwam voor een redelijke prijs en dat niemand anders 'm voor mijn neus heeft weg gekaapt  8)

Sbv

Nu nog xenon erin en een subwoofer en je bent klaar

elianmars

Citaat van: Sbv op 31-08-2011 22:38:32
Nu nog xenon erin en een subwoofer en je bent klaar

Is onderweg (ja, ik ben eigenwijs)  :eusa_whistle:

Pilot 4300K en leds voor de stadslichten.

)()()sT


peteRRR

Echt netjes zeg. :eusa_clap:

Xenon is een win win situatie.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla