Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

elianmars

Dus........ Morgen maar aan de gang met de relais en  :eusa_pray: dat dat wel wil gaan werken.

elianmars

:eusa_dance:  :eusa_dance:

Ik ben nu bezig met het spul en heb xenon aan beide kanten branden.

Ben dit nu aan het typen met lasogen, maar dat kan me niet schelen  ;D

Nu de boel netjes inbouwen (heb alleen getest). De Pilot ballast die goed is komt rechts. Daar kan ik het minst makkelijk bij. De lompe Sander-ballast komt links. Daar heb ik een zee van ruimte.

Easterboy

Foto's!!! ;D

Van je xenon dan, niet van je lasogen... :eusa_shifty:

Sbv

Citaat van: elianmars op 06-09-2011 19:29:41
:eusa_dance:  :eusa_dance:

Ik ben nu bezig met het spul en heb xenon aan beide kanten branden.

Ben dit nu aan het typen met lasogen, maar dat kan me niet schelen  ;D

Nu de boel netjes inbouwen (heb alleen getest). De Pilot ballast die goed is komt rechts. Daar kan ik het minst makkelijk bij. De lompe Sander-ballast komt links. Daar heb ik een zee van ruimte.
En bedankt...

Wat heb je nu allemaal aangepast om het werkend te krijgen ?

elianmars

Ik bedoel dat de ballast een lomp ding is, vergeleken met die van Pilot. Ik bedoelde jou er niet mee, hoor  :eusa_shifty:   ;D

Ik heb de relais er nu tussen zitten. En op die manier lukt het dus wel.

Ik ben nu met rechts klaar. De ballast zit op hetzelfde plekje als waar de OEM-ballast is gemonteerd. Onderop de koplamp.
Verder de bedrading netjes weg gewerkt en vast gezet.

Nu nog even rechts doen.

Sbv

Weet ik Marcel. Ik heb in de S70 nu ook van die mooie dunne ballasten, verder nog wat dikke liggen, scheelt best wel veel kwa afmetingen.

Mooi dat het nu lukt. Kan je straks gelijk testen of je veel verschil merkt tov Halogeen lampen

maartendeb

Ik moest lasogen even googlen maar daarna ;D

Hiker

Mooi hè: dikke ballasten, dunne kleine ballasten.....

DIE ZIE JE TOCH NIET ZITEEN ALS DE MOTORKAP DICHT ZIT  ;D ;D

Wat maakt het nnou uit: bij mij heeft S de ene naast de accu tussen het spatboard, en de andere tussen de ECU-bak en het spatboard...

Ga toch een 'echte' auto rijden  ;D ;D ;D ;D
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Jeff

Mooi werk Marcel, ben blij voor je dat alles goed is gelukt. Nu nog een paar mooie strakke foto's schieten hé! ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

elianmars

Nou, eindelijk dan toch  :D

Eerst de relais er tussen om te testen:

Bumper er maar weer af om de lamp in de rechter koplamp te krijgen. En jawel, nummer 1 brandt:

Nummer 2 doet het ook. En, belangrijker, ze blijven samen branden  :eusa_dance:

Ook de leds doen het. En hoe! Hier branden alleen de leds:

Nogmaals een led:

Uiteraard heb ik nu een lampje-kapot-melding op het dashboard. Er ligt immers een "ouderwetse" ballast onder de kap.
Maar het werkt eindelijk.
Als het goed is heb ik binnenkort de nieuwe ballast binnen. Dan kan ik alles links ook netjes afwerken.

Het licht is echt veel en veel beter geworden. Daar ging het uiteindelijk ook om, natuurlijk  ;D

Hiker

CiteerOok de leds doen het. En hoe! Hier branden alleen de leds:

Kan dat ook in een V70 (-00) model? Sander weet jij dat?
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

elianmars

Citaat van: Hiker op 06-09-2011 22:32:29
CiteerOok de leds doen het. En hoe! Hier branden alleen de leds:

Kan dat ook in een V70 (-00) model? Sander weet jij dat?

Ja hoor.

Volgens deze site heb je w5w leds nodig. Dat zijn steeklampjes. Ik heb ook de w5w, maar dan met een weerstandje i.v.m. Can-Bus. Als ik het goed heb, heb je deze niet nodig, maar de gewone.

Hiker

uhhh, welke lampjes zijn het eigenlijk?