Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Citaat van: SirRutte op 19-01-2012 11:57:24
Op zich begrijp ik het punt van Misha wel, maar ik vraag me wel een beetje af waar je dan de grens legt. Zo zijn er ook mensen die onderhoud aan de remmen uitsluitend door een dealer willen laten doen vanwege de veiligheid. Terwijl dat in mijn optiek nou juist iets is wat zeer goed zelf is te doen.
Ja, maar dat zullen dan vaak mensen zijn die technisch minder onderlegd zijn.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elianmars

Citaat van: LQDI op 19-01-2012 11:26:46
Citaat van: elianmars op 19-01-2012 11:11:20
Vanaf de eerste dag, dat de nieuwe koppeling er in lag, zat het al niet helemaal lekker. Zeer zwaar pedaal, krakende veer. Dat laatste heb ik zelf nog opgelost.

Waarom ga je er dan niet mee terug?

Ik heb er naar laten kijken. Zou een kwestie van wennen zijn....  ::)

Nadat ik de veer bij het koppelingspedaal op de juiste manier heb gemonteerd (die viel op een gegeven moment zelfs naar beneden....), ging het pedaal ook wat minder zwaar naar beneden.

Misha

Citaat van: elianmars op 19-01-2012 15:08:04
Citaat van: LQDI op 19-01-2012 11:26:46
Citaat van: elianmars op 19-01-2012 11:11:20
Vanaf de eerste dag, dat de nieuwe koppeling er in lag, zat het al niet helemaal lekker. Zeer zwaar pedaal, krakende veer. Dat laatste heb ik zelf nog opgelost.

Waarom ga je er dan niet mee terug?

Ik heb er naar laten kijken. Zou een kwestie van wennen zijn....  ::)

Nadat ik de veer bij het koppelingspedaal op de juiste manier heb gemonteerd (die viel op een gegeven moment zelfs naar beneden....), ging het pedaal ook wat minder zwaar naar beneden.
Er zal ongetwijfeld iets verschil zijn, maar mijn koppeling gaat juist zo extreem licht dat het bijna niet geloofwaardig meer is.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ludo

Citaat van: SirRutte op 19-01-2012 11:57:24
Op zich begrijp ik het punt van Misha wel, maar ik vraag me wel een beetje af waar je dan de grens legt. Zo zijn er ook mensen die onderhoud aan de remmen uitsluitend door een dealer willen laten doen vanwege de veiligheid. Terwijl dat in mijn optiek nou juist iets is wat zeer goed zelf is te doen.

Ik doe zoveel mogelijk zelf en ben me ervan bewust dat dit risico's met zich meebrengt. Zie het dan ook meer als hobby, dat praat alles zo makkelijk goed ;)

Tja, soms is het toch het verstandigste, om dit soort zaken te láten doen.

Als je bv leest dat iemand trots is dat hij zijn remschijven rondom heeft vervangen, en een dag later een topic opent omdat een remschoen blijft hangen, daarbij het probleem elders gaat zoeken, stel ik me toch de vraag (los van of de persoon wel weet waar hij mee bezig is) of dit dan wel een risico is, of puur de besparing moet verantwoorden.  :eusa_doh:

elianmars

:eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:

De T5 staat weer voor de deur  :D

Koppeling komt weer vrij. Ook gaat het pedaal nu veel lichter en staat minder hoog. Blijkbaar heeft er toch iets niet helemaal goed gezeten. Volgens de monteur lagen de diafragmaveren tegen de koppelingsplaat, ook al werd het pedaal ingetrapt.
Wat hij precies gedaan heeft, weet ik niet, maar het werkt weer. Ook de lichte trilling, die ik voelde in het koppelingspedaal, als ik dat intrapte, is verdwenen.

Hopelijk is het nu allemaal in orde. Het voelt in ieder geval wel goed.

Totale kosten: nul euro  ;)

grijzev70tdi

Mooi dat het nu goed lijkt marcel. Kunj e weer trappen met die bak ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

peteRRR

Daar wordt een mens nou blij van,goed nieuws goede service zeg. :eusa_clap:

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

R.Bijl

Citaat van: elianmars op 19-01-2012 22:05:52
:eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:

Koppeling komt weer vrij. Ook gaat het pedaal nu veel lichter en staat minder hoog. Blijkbaar heeft er toch iets niet helemaal goed gezeten. Volgens de monteur lagen de diafragmaveren tegen de koppelingsplaat, ook al werd het pedaal ingetrapt.
Wat hij precies gedaan heeft, weet ik niet, maar het werkt weer. Ook de lichte trilling, die ik voelde in het koppelingspedaal, als ik dat intrapte, is verdwenen.

Goed man! Dus ik kan het nog een keer proberen......... ;D
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

Sbv

Hebben ze nu de bak er vanaf gehad ?al met al toch nog redelijk vlot gegaan dan

elianmars

Citaat van: R.Bijl op 19-01-2012 22:50:30
Citaat van: elianmars op 19-01-2012 22:05:52

Goed man! Dus ik kan het nog een keer proberen......... ;D

NEEEEE!!!!!!!! Jij mag er niet meer aankomen!!!!!!  :o :o :o :eusa_naughty: :eusa_naughty: :eusa_naughty: :eusa_snooty: :eusa_snooty: :eusa_snooty:

;D ;D

Je mag altijd nog een rondje tuffen, hoor. Maar dan moet je wel boven die 3000 toeren gaan uitkomen  ;D

maruska

en weer een auto voor de nieuwjaarsmeeting.. je vrouw kan toch best alleen naar die verjaardag ? ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elianmars

Citaat van: Sbv op 19-01-2012 22:53:26
Hebben ze nu de bak er vanaf gehad ?al met al toch nog redelijk vlot gegaan dan

Ja, bak is er onderuit geweest.

antraciet

Gelukkig Marcel dat het zo opgelost is. Druklager niet goed gemonteerd of ?

elianmars

Citaat van: maruska op 19-01-2012 22:54:29
en weer een auto voor de nieuwjaarsmeeting.. je vrouw kan toch best alleen naar die verjaardag ? ;D

Ze heeft helemaal geen zin in die verjaardag, maar ook niet in de meeting. Doos!  :eusa_snooty:

R.Bijl

Citaat van: elianmars op 19-01-2012 22:57:25
Citaat van: maruska op 19-01-2012 22:54:29

Ze heeft helemaal geen zin in die verjaardag, maar ook niet in de meeting. Doos!  :eusa_snooty:

Maar dan toch liever die verjaardag zeker..... :eusa_think:
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....