Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

Bouke

Mooi dat je er weer bent ;) ,best lastig hezo'n alarm dichtbij ;D

Vertigo

Citaat van: Bouke op 12-08-2012 11:59:06
Mooi dat je er weer bent ;) ,best lastig hezo'n alarm dichtbij ;D

Vooral die op de passagiersstoel, die accu raakt minder snel leeg dan die van een fiat..... ;)

Chris

Welkom thuis Mars... 260 op de TomTom, das rete hard ;). Ik heb ooit met de 850 255 op de TomTom gezet, toen stond de wijzer inderdaad ook buiten de schaal. Zal met de N wel wat stabieler hebben gevoeld gok ik zo ;D. Met de 850 hoefde ik dat niet zo nodig nog een keer te doen ;).

Ben ook benieuwd naar je koppelingsprobleem.

elianmars

Citaat van: Taranis op 12-08-2012 11:33:25
Welkom thuis! Mooi dat de koppeling het gehouden heeft, al ben ik inmiddels wel benieuwd wat de reden van het mankement is :) (lees: kom op met die foto's van een geslachte koppeling :P )

Ik ben ook benieuwd wat de reden van het gejank en moeilijk te bedienen pedaal is. Het pedaal is niet vloeiend los te laten. Gaat schoksgewijs. Is erg fijn als je in een file staat. Ook jankt de koppeling er op los als de motor wat toeren maakt en het pedaal wordt ingetrapt. Het klikt alsof er iets langs elkaar schuurt (drukgroep die niet geheel los komt van de koppelingsplaat?)

Binnenkort gaat de wagen naar Dennis en dan mag hij gaan kijken wat er aan de hand is. Ik wil dat het nu echt in orde komt. Eigenlijk is het van het begin af aan al niet helemaal lekker geweest. Degene die de nieuwe koppeling heeft gemonteerd is monteur, heeft o.a. bij Volvo gewerkt, maar ik heb het idee dat er iets niet goed is gegaan bij de montage. Het (Ford) druklager dat in eerste instantie bij de koppeling is geleverd zou niet passen, wat volgens Johann onzin is. Toen is er een ander (Volvo) druklager in gegaan. Naar mijn idee zit daar het probleem.

Hopelijk is er binnenkort duidelijkheid en kan ik eindelijk normaal rijden (voor zover ik normaal kan rijden  ;D).

)()()sT

Welkom terug Marcel, fijn dat ie het gehouden heeft en jullie weer thuis zijn. Ik ben erg benieuwd wat nou het probleem is met de koppeling, maar dat zal jij nog meer zijn... ;)
Heb je het forum tijdens de vakantie een beetje gemist? ;D ;D

elianmars

Citaat van: )()()sT op 12-08-2012 12:25:59
Heb je het forum tijdens de vakantie een beetje gemist? ;D ;D

Eh, ik ben bijna elke dag even online geweest  :eusa_shhh: :eusa_shifty: ;D

)()()sT

elianmars

Citaat van: )()()sT op 12-08-2012 12:29:07
Joh, echt? :o

;D

;D

Het is toch wel fijner forummen op de laptop, in plaats van op een mobieltje  :P

elianmars

:o :o :o

We hebben heel erg geluk gehad.........  

Vanmorgen de wagen van binnen schoon gemaakt, vanmiddag de wagen aan de buitenkant weer toonbaar gemaakt bij een wasbox. Daarna even doorgereden naar AH om boodschappen te doen. Het was behoorlijk druk, dus ik had de wagen een eindje weg geparkeerd. Toen we met het volle karretje terug liepen, zei ik tegen mijn vrouw dat ze maar even moest wachten, dan zou ik de auto gaan halen.
Naar de auto gelopen, gestart en voorzichtig weg gereden. Ik moest even keren, maar kreeg met geen mogelijkheid de wagen meer in een versnelling, hoe hard (ik was ietwat nijdig) ik ook aan de pook rukte.
Met veel moeite de wagen achteruit kunnen duwen in een parkeervak en nogmaals geprobeerd een versnelling in te leggen, zonder resultaat.
Motor uitgezet (stoom kwam uit mijn oren), toen viel me op dat ik wel een versnelling kon inleggen.
In de eerste versnelling naar mijn vrouw gereden, boodschappen ingeladen, tweede versnelling ingelegd, motor gestart en vertrokken naar huis. Uiteraard moest in onderweg 100 keer stoppen voor fietsers e.d. Met veel moeite kon ik de wagen rijdendeweg in een versnelling rammen. Niet goed voor de bak, lijkt me, maar ik had het helemaal gehad met die k*t koppeling.

Hoe nijdig ik nu ook ben, ik besef wel dat we erg veel geluk hebben gehad. Voor hetzelfde geld was het in Denemarken gebeurd......

Ik ga maar even afkoelen met een glaasje fris  :eusa_shifty:

)()()sT

pwberg

Heb nou al een paar verhalen gelezen over Roffels die het kort na een vakantie voor gezien hielden. Bij mij stopte de startmotor ermee.

Zullen ze dan toch verontwaardigd zijn als ze serieus aan de bak moeten?????
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Marc O.

Oei.... idd mazzel gehad Marcel!
...The Nile isn't just a river in Africa...

Vertigo

Da's Klote Marcel!!!! In zo'n geval zul je altijd zien dat je vaker moet stoppen dan normaal.....

Koppeling was nog niet zo oud toch?

elianmars

Citaat van: Vertigo op 12-08-2012 16:09:45
Da's Klote Marcel!!!! In zo'n geval zul je altijd zien dat je vaker moet stoppen dan normaal.....

Koppeling was nog niet zo oud toch?

Is inderdaad nog niet zo oud. Voor mijn gevoel een paar maanden, maar de tijd gaat zo snel, het zal wel minstens een half jaar geleden zijn. Ik denk dat er zo'n 6500 km mee gereden is.

viking_in_shorts

Garantie? Zal wel niet ...