Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Jee....... Ik had tegen Dennis gezegd dat het iets langer dan een half jaar geleden is, van de koppeling. Ik ben net even aan het zoeken geslagen. De koppeling is in maart 2011 vervangen  :eusa_shifty:

Heeft dus nog een behoorlijke tijd geduurd, voordat het fout ging. Nu is alleen de vraag, wanneer is het fout gegaan? Is het gebeurd tijdens de vervanging, in maart 2011, of later, toen de bak er weer onderuit is gegaan, omdat ik klachten had dat ik 'm bijna niet meer in de versnelling kreeg, in januari 2012. Ook alweer 8 maanden geleden, in plaats van 3.
Wat gaat de tijd toch snel......  :eusa_doh:

@Dennis: Het druklager was nieuw (bij Volvo besteld). Ik heb het oude toch hier liggen. Wat er met het lager van Ford is gebeurd weet ik nog steeds niet. Aangezien het toch wel langer geleden is dan ik dacht, is het logisch dat het er wat "smoezeliger" uitzag.

elianmars

Pfff........ Ik ga slapen. Zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben bezig geweest om onderdeelnummers te zoeken.

Het komt er op neer dat een Volvo koppeling incl. druklager ca. 300 euro kost en een Ford Focus RS koppeling incl. druklager ca. 400 euro.
Mijn voorkeur gaat toch weer uit naar de Ford koppeling, aangezien deze wat meer Nm's kan verwerken.

UserID6342

't Is weer mooi balen dus Marcel :(. Snap ook niet hoe het kan want het staat er toch duidelijk op, maar goed daar heb je nu niets aan natuurlijk.  Waarom zou je de koppeling niet origineel houden ?  Trek jij zo veel met de auto dan en heb je die Nm's echt nodig ?

Wout309t

Hey Marcel, hoeveel vraag je voor die ouwe knakenbak van je? ;)

Wel een rare fout zeg, ik zou het ook niet geloven als het mijn fout was.
Ik denk wel dat je straks blij bent als je weer een soepele koppeling hebt.
2011 V70 2.0T R-Design MT

Taranis

Tja, fouten maken is menselijk, maar handig is anders.
Mooi in elk geval dat de oorzaak gevonden is, hopelijk kun je snel weer vlammen :)

Citaat van: )()()sT op 27-08-2012 23:12:41
Is het trouwens geen optie om de wagen gewoon privé te rijden en zakelijk verkeer te declareren?

Dat is vaak de goedkoopste optie. Ik doe 't ook zo :)
Nadeel is dat je een kilometerregistratie bij moet houden van je zakelijke ritten maar dat is te overkomen.

GeertG

Hoewel niet leuk, wel goed dat de oorzaak is gevonden  ;)
Hopelijk kom je eruit met degene die 'm verkeerd heeft gemonteerd.

Succes (ook met de verkoop van 'm)  ;)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

elianmars

Citaat van: Dirk342 op 28-08-2012 07:06:31
Waarom zou je de koppeling niet origineel houden ?  Trek jij zo veel met de auto dan en heb je die Nm's echt nodig ?

Dat zijn ook de woorden van Dennis, vanmorgen aan de telefoon.

Na veel wikken en wegen, twijfelen, informeren en Sander lastig vallen, heb ik besloten een originele koppeling te laten monteren door Dennis.

Ik had via Sander het spul besteld bij van Vliet. Toen bleek dat Dennis de onderdelen voor een paar tientjes meer ook kan leveren. Dat is ook het handigst, want dan kan hij morgen verder met de wagen. Anders had ik moeten zorgen dat de onderdelen in Uden terecht komen. En zolang ze niet in Uden liggen, kan Dennis niet verder.
Dus ik heb van Vliet gebeld dat de bestelling niet door hoeft te gaan. Was gelukkig geen probleem.

Arme Sander zal wel gek geworden zijn van mij. Hij heeft van alles geregeld, uiteindelijk voor niks  :eusa_shifty:

Hoe dan ook, stand van zaken: Originele T5 Volvo koppeling gaat er in en als het goed is, kan Dennis het morgen monteren.

elianmars

Citaat van: GeertG op 28-08-2012 09:32:41
Succes (ook met de verkoop van 'm)  ;)

Zal niet 1-2-3 gaan gebeuren, hoor. Maar als-ie ooit weg gaat, heb ik de opvolger(s) al in m'n hoofd  ;D

Sbv

Citaat van: elianmars op 29-08-2012 13:21:28
Citaat van: Dirk342 op 28-08-2012 07:06:31
Waarom zou je de koppeling niet origineel houden ?  Trek jij zo veel met de auto dan en heb je die Nm's echt nodig ?

Dat zijn ook de woorden van Dennis, vanmorgen aan de telefoon.

Na veel wikken en wegen, twijfelen, informeren en Sander lastig vallen, heb ik besloten een originele koppeling te laten monteren door Dennis.

Ik had via Sander het spul besteld bij van Vliet. Toen bleek dat Dennis de onderdelen voor een paar tientjes meer ook kan leveren. Dat is ook het handigst, want dan kan hij morgen verder met de wagen. Anders had ik moeten zorgen dat de onderdelen in Uden terecht komen. En zolang ze niet in Uden liggen, kan Dennis niet verder.
Dus ik heb van Vliet gebeld dat de bestelling niet door hoeft te gaan. Was gelukkig geen probleem.

Arme Sander zal wel gek geworden zijn van mij. Hij heeft van alles geregeld, uiteindelijk voor niks  :eusa_shifty:

Hoe dan ook, stand van zaken: Originele T5 Volvo koppeling gaat er in en als het goed is, kan Dennis het morgen monteren.

Ik zal nog eens wat voor je uitzoeken  >:(

elianmars

Citaat van: Sbv op 29-08-2012 13:27:11
Ik zal nog eens wat voor je uitzoeken  >:(

:-[ :eusa_shifty:

Als ik de wagen weer heb, mag je er een rondje mee rijden ;D

maruska

tijden ?

heb je gisteren nog aan de alcohol gezeten, of is het vroeg klaar bij jou op de zaak ? ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

Citaat van: elianmars op 29-08-2012 13:40:14
Citaat van: Sbv op 29-08-2012 13:27:11
Ik zal nog eens wat voor je uitzoeken  >:(

:-[ :eusa_shifty:

Als ik de wagen weer heb, mag je er een rondje mee tijden ;D
Naah dan kan je de koppeling weer vervangen  ;D. het donkere interieur overzetten maakt het wel goed
Hopelijk is het morgen opgelost en dan de auto gewoon weer rijden

elianmars

Citaat van: maruska op 29-08-2012 15:28:52
tijden ?

heb je gisteren nog aan de alcohol gezeten, of is het vroeg klaar bij jou op de zaak ? ;D

;D

Dat krijg je als je op de telefoon aan het forummen bent. Kleine rot toetsjes ::)

maruska

* maruska mompelt iets te hebben gehoord over gaatjes en liggende mannen in een achterbak van de Bouke auto ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elianmars

Citaat van: maruska op 29-08-2012 16:16:36
* maruska mompelt iets te hebben gehoord over gaatjes en liggende mannen in een achterbak van de Bouke auto ;D

En ook nog iets met vaseline en kopervet, zeker  :-X  :eusa_shhh: