Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

The Volvoboy

Slordig!! :evil: ;D ;D Fijn dat jullie een goeie vakantie gehad hebben :)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

elianmars

Ooooh, ik zie net in Vadis dat de bougies om de 60K km vervangen moeten worden, dus niks achterstallig onderhoud  :eusa_angel:

Of om de 2 jaar  :eusa_shhh:

V70geRwin

Citaat van: elianmars op 15-08-2014 22:26:53
Ooooh, ik zie net in Vadis dat de bougies om de 60K km vervangen moeten worden, dus niks achterstallig onderhoud  :eusa_angel:

en met tuning kan je die kilometers halveren  :evil:

elianmars

Citaat van: V70geRwin op 15-08-2014 22:38:07
Citaat van: elianmars op 15-08-2014 22:26:53

en met tuning kan je die kilometers halveren  :evil:

Sssssssssssst!!  :eusa_shhh:  ;D

Goeie bougies van Volvo, toch?  :D

Ewout Schalkwijk

Hee Prutsert,

Vervang die bougie's nou maar en werk je inferieure onderhoudslijstje eens bij. :evil:
Wel dure lampen en bumperts, maar het echte onderhoud overslaan he?

;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

StefanCJ

Welkom terug Mars en familie!

elianmars

Dank je, Stefan  :)

We hebben het heerlijk gehad in Italië.
Veel bezichtigd. Onder andere in Verona en Venetië geweest. Ook de jongens vonden het mooi en indrukwekkend in deze steden.
Wel erg krappe parkeerplaatsen in de parkeergarages in Verona:

Lekker gezwommen in zowel zwembaden in de buurt als in het Gardameer.

We zaten in een appartementje waarbij ook een zwembad aanwezig is. Helaas mochten de jongens daar niet veel (niet duiken, niet springen, niet spelen), dus daar hebben ze niet vaak gezwommen.

De Monte Baldo op geweest. Schitterend uitzicht vanaf 1800 meter hoogte.

We hebben ook enkele dagen wat minder weer gehad. Volgens onze Italiaanse buurman hebben ze nog nooit zo'n "vreemde" zomer gehad. Het was volgens hem ook vochtiger/benauwder dan normaal.
We zagen regelmatig dit soort wolken vanuit ons appartement:

Ook nog even geklust aan de wagen. Ronald stoorde zich aan de stand van de naald van de temperatuurmeter, dus speciaal voor hem heb ik in een bloedhete wagen de naald eraf gehaald en (zo goed als) juist terug geplaatst.  ;D

Zowel heen als terug hebben we de reis in twee dagen gedaan. Ten eerste om gewoon te genieten van de reis en niet te jakkeren naar de bestemming en ten tweede omdat ik echt kapot ben als ik het in 1 keer rijd. Op de heenreis hebben we de eerste dag 850 km gereden en eigenlijk was dat al teveel voor mij.
We hebben ook echt van de reis genoten. Vooral gisteren, toen we in Oostenrijk over de Fernpass reden. Het is daar echt schitterend.

Vandaag was het iets minder. Veel regen en files gehad, maar ondanks dat geen gestress, maar gewoon lekker gereden en regelmatig gestopt.

Jammer dat de vakantie voorbij is. Maandag weer aan de slag om centen te verdienen  :P

Vulk

Brr, ik krijg rillingen als ik denk aan de Fernpass.
Vorig jaar hebben we daar een dik uur in de file gestaat op een helling met een lekkende benzinetank.

Verder wel leuk. ;D

elianmars

Ik heb me trouwens, opnieuw, verbaasd over het verbruik van de T5. Ik heb op de heenreis na een tankbeurt in Oostenrijk de verbruiksmeter gereset.
Na drie weken toeren langs Gardameer en wijde omgeving en de terugreis, waarbij af en toe flinke hellingen genomen zijn en in Duitsland de snelheid af en toe ruim boven 200 km/uur heeft gelegen:

En, ja, dit klopt ook met het werkelijke verbruik. Ik heb het telkens na de tank volgooien uitgerekend (ik zet de dagteller na tanken altijd weer op 0).

De gekietelde 850 T-5 reed 1 op 6  :eusa_shifty:

triton

Netjes Marcel , best verbruik .
Goed dat jij ook niet zo groot bent , dat is weer een voordeel in die krappe parkeergarage's
Professioneel raddraaier

widebody

Mooie foto's, Marcel. Mooie vakantie gehad.

Fernpas ben ik twee weken geleden met de caravan over gegaan, om 08:30. Geen file's, kon zo doorrijden ;D naar Oostenrijk.

Mooie vebruikcijfers. Niet verwacht, met die snelheden.

En nu met frisse tegenzin weer aan het werk?? ;)

Taranis

Citaat van: elianmars op 16-08-2014 00:14:18
Ook nog even geklust aan de wagen. Ronald stoorde zich aan de stand van de naald van de temperatuurmeter, dus speciaal voor hem heb ik in een bloedhete wagen de naald eraf gehaald en (zo goed als) juist terug geplaatst.  ;D

:-*

Goed gedaan hoor jochie  ;)

Werk ze weer, dimmer-expert  :evil:

elianmars

Citaat van: Taranis op 17-08-2014 13:21:21

Werk ze weer, dimmer-expert  :evil:

Dank je, dimmer-sloper ;D

Ik zal mijn leverancier eens aan zijn jasje trekken waarom die dimmers zo raar doen bij jou.
Ze zullen het wel wijten aan de Zeeuwse stroom :P

Taranis

Ik hoor het wel.

Uiteraard moest mijn zwager vandaag z'n nieuwe LED-dimmers in z'n pas gebouwde erker even demonstreren, de etter :P

elianmars

En daar zijn ze dan:

;D

Begin van de avond aan de gang gegaan om ze te monteren. Nog een aardig gekloot, aangezien e.e.a. los moet, voordat je bij de bougies kunt komen.
Onder de afdekplaat lag opnieuw een behoorlijke laag olie. Ik heb de ring van de dop al eens vervangen, dus ik ga toch maar een compleet nieuwe dop bestellen. Hopelijk is het dan over.

En na demontage van de tweede bobine een verrassing:

Oeps..........  :eusa_shifty:

Met een injectiespuit heb ik zo goed als alle olie weg kunnen zuigen.

Bij de vierde bobine lag ook nog een laagje olie, maar niet zoveel als bij de tweede.
Juist bij deze twee kreeg ik de bougies met heel veel moeite los. Het kraakte als een gek. Ik heb het heel voorzichtig gedaan. Telkens als het te zwaar ging, heb ik de bougie iets terug gedraaid, waarna het weer wat verder ging. Ik had het zweet op mijn voorhoofd staan en mijn hart ging als een gek tekeer. Ik was als de dood dat er eentje zou afbreken.
Maar goed, het is allemaal gelukt.

Wel is er een plastic leiding van de carterventilatie afgebroken (kunststof is volledig verhard), dus die moet ik ook nog vervangen. Gelijk met de olievuldop bestellen.
Zal nog een gepiel worden om die leiding te monteren, maar dat zal ook wel weer lukken.

Nadat ik alles weer had aangesloten, de wagen gestart. Goeiendag, het leek Roetmobiel wel. Flinke rookwolk door de olie die toch naar binnen is gelopen  :o  ;D

De hik bij gas vol intrappen is volgens mij verdwenen (ik heb er tot nu toe geen last meer van gehad), dus we kunnen weer even vooruit  :)