Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

Chris

Mooie foto Marcel! Staat bij ons ook nog op het verlanglijstje.

Ik heb ook wel eens aan een camper tochtje gedacht die kant op. Is ons ver over zee ook goed bevallen, je kunt inderdaad een stuk meer zien.

Ewout Schalkwijk

Het was weer gezellig Mars, natuurlijk weer te kort, maar je weet ons ondertussen blindelings te vinden. ;D

Het aanbod van de caravan staat, maar zoals je al schreef, we moeten dan wel even kijken wanneer de verschillende vakanties vallen.

Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

leons850

Ziet er weer uit als een geslaagde vakantie Marcel!

Citeer

BTW, Damn!  :eusa_drool:

Die nivomats zijn inderdaad ideaal, toevallig dit weekend ook weer dankbaar misbruik gebruik van gemaakt.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

UserID6342

Leuke foto's Marcel en zo te zien een leuke vakantie gehad  ;D

StefanCJ

Mooie foto's. Vakantie is altijd fijn, op naar de volgende maar weer! Met een camper weg lijkt ons ook leuk, alleen rij je niet even snel wegens heen (zeker geen  stadscentrum ofzo). Een caravan is dan weer aantrekkelijker.

Sbv

camper is erg leuk als je veel wilt trekken. Boodschappen doe je onderweg en met camper kan je gewoon bij supermarkten vaak wel normaal parkeren.
Mijn ouders hebben zo een ding en ik mag deze zo lenen maar heb bedankt. Mijn ouders hebben fietsen mee als ze wat in de buurt willen doen. Een aanhanger met daarop hun personenauto gaat ze wat te ver  ;D
Caravan is makkelijk omdat je deze even ergens neer kan zetten en dan nog een auto hebt om tripjes te maken die wat verder liggen

StefanCJ

Tja .. Fietsen is wel leuk, maar die 100 meter dat het leuk is kun je net zo goed lopen.

elianmars

Citaat van: StefanCJ op 17-08-2015 16:12:52
Tja .. Fietsen is wel leuk, maar die 100 meter dat het leuk is kun je net zo goed lopen.

;D

UserID6342

Ze hebben beide wel iets maar het grootste nadeel van een camper is, in mijn ogen en in mijn ervaring, toch dat als je iets wilt doen je plek vaak 'kwijt' bent.  Zeker op buitenlandse campings..  Natuurlijk is mijn ervaring gedateerd, en meer campings zijn er tegenwoordig beter op ingericht, maar vroeger was dat echt een ramp....

In die tijd dat ik met eigen campers (2x GMC Midas '73 en '77 en 1x Renault Estafette) in Italië zat was het ook niet zo dat je met de eerste 2 bakbeesten 'even' snel boodschappen kon doen bij een supermarkt...  Die waren te breed, te groot, te zwaar om er überhaupt te kunnen komen...  Vandaar dat ik altijd een motor achterin had staan.  Sterker nog, de 1e keer dat me dit overkwam (zonder motor) meteen een Italiaanse motor erbij gekocht...

Even voor de beeldvorming; lokaal supermarktje 6 km verderop en de laatste 4 km is een toegangsweg (eigenlijk meer een pad) om dan aan te komen bij een supermarkt die de parkeergarage ONDER de supermarkt heeft en waar je met net 2 mtr hoogte / breedte al een probleem hebt...Dat ging 'm dus niet worden, draaien ging ook niet (absoluut onmogelijk) dus dan moet je 4 km achteruit met een Midas en iedereen die achter je staat idem (al konden die met wat gefrot draaien)....

Caravan heeft als nadeel dat je er rekening mee moet houden dat je er iets achteraan hebt hangen, maar weegt niet op tegen alle voordelen, in mijn ogen... Je bent mobieler als met een camper, ideaal geschikt voor dagtripjes en dat soort dingetjes, makkelijker met boodschappen, je plaats blijft behouden (al zal dat tegenwoordig niet meer zo'n issue zijn als vroeger)

viking_in_shorts

Vergeet niet dat je in Zweden niet zo snel op campings zal staan. Daar plemp je dat ding gewoon ergens neer onder de wet: "allemansrätt"
En zal een caravan alleen maar moeilijker zijn

elianmars

Citaat van: viking_in_shorts op 17-08-2015 17:20:46
Vergeet niet dat je in Zweden niet zo snel op campings zal staan. Daar plemp je dat ding gewoon ergens neer onder de wet: "allemansrätt"

Inderdaad. Helemaal geen zin om überhaupt op een camping te gaan staan :P

Maar goed, we zien het allemaal nog wel. Het hoeft bijvoorbeeld niet perse volgend jaar al te gebeuren. Misschien dat we dan weer iets heel anders gaan doen. Frankrijk/Duitsland/Hongarije/Italië, we hebben echt nog geen flauw idee ;D

Ewout Schalkwijk

Waarom zal het met een caravan lastiger zijn dan met een camper? Die snap ik niet. :eusa_think:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 17-08-2015 19:29:23

Waarom zal het met een caravan lastiger zijn dan met een camper? Die snap ik niet. :eusa_think:

Ja, weet ik eigenlijk niet zeker. Uit eigen ervaring zie ik eigenlijk alleen maar campers langs de weg en op bospaden staan, dus nam aan dat het makkelijker was dan caravans. Sterker nog - volgens mij heb ik nog nooit een caravan "in het wild" zien staan, en dus alleen maar op campings. Ik kan me voorstellen dat de lengte / wendbaarheid een factor is, maar zeker weten doe ik het niet.

Maar het klinkt alsof jij een andere mening bent toegedaan? Vertel ....

Sbv

Citaat van: StefanCJ op 17-08-2015 16:12:52
Mijn ouders zijn bejaard en hebben rijwiel met hulpmotor ;D

macfocus

Zweden is gaaf!
Ben er al weer te lang niet geweest.
En voor wat betreft wildkamperen met een caravan. Vroeger deden ze daar niet anders, tegenwoordig hebben een hoop mensen aalleen een camper. Vandaar dat je meestal campers ziet staan in het wild.
I started out with nothing and got most of it left (Seasick Steve)