Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

Lunadust

Dat is wel duidelijk,

Voel ook even hoe je spoorstangen er aan toe zijn (binnenste stuurkogels)
Als je dan toch niks te doen hebt.....
Techneut, geen dichter.

elianmars

Klopt het dat er verschillende stuurhuizen zijn en daardoor ook verschillende spoorstangen?

Edit: ik heb het al gevonden. Ik moet even kijken op het typeplaatje onder de motorkap. Als het laatste cijfer een 4 is, is het TRW, is het cijfer een 5, dan SMI.

V70geRwin

Citaat van: elianmars op 01-02-2016 13:07:55
Klopt het dat er verschillende stuurhuizen zijn en daardoor ook verschillende spoorstangen?

Edit: ik heb het al gevonden. Ik moet even kijken op het typeplaatje onder de motorkap. Als het laatste cijfer een 4 is, is het TRW, is het cijfer een 5, dan SMI.

Laatst heb ik ze beide besteld met de afspraak dat de niet gebruikte terug konden (nordicar), kan je altijd door.
Cijfertje werken alleen als het nog het originele huis is natuurlijk.

Sbv

soms staat er wel iets van trw of smi op

elianmars

Citaat van: Sbv op 01-02-2016 18:11:25
soms staat er wel iets van trw of smi op

Dan moet ik onder de wagen kruipen.

Heb ik geen zin in  :-[ ;D

Sbv

op stuurkogel voor zover ik me kan herinneren. Die draagarmen komen er ook niet spontaan onder hoor. Je zult dan ook onder de auto moeten kruipen

elianmars

Citaat van: Sbv op 01-02-2016 18:39:44
op stuurkogel voor zover ik me kan herinneren. Die draagarmen komen er ook niet spontaan onder hoor. Je zult dan ook onder de auto moeten kruipen

Dat begrijp ik ;D

Maar ik wil het dan in één keer doen.

Ik zal eens kijken of ik iets op de stuurkogel zie staan, zonder 'm omhoog te zetten.

Sbv

kijk eerst maar eens op type plaatje in de motorruimte of je een 4 of 5 ziet.
stuur anders maar foto van type plaatje door als je het niet zo vinden kan. grote kans dat je nog originele stuurhuis hebt.

elianmars

Ik verwacht ook niet dat er een nieuw stuurhuis onder ligt. Er is redelijk wat onderhoud gepleegd aan de wagen, maar dit soort onderdelen lijken overgeslagen te zijn.

elianmars

Laatste cijfer is een 5, dus ik ga uit van SMI.

Edit: toch nog even half onder de wagen gekropen in het donker ;D

Als ik de spoorstang vergelijk met die van onderstaand plaatje, is het inderdaad SMI.

Sbv

als je ze gaat vervangen neem dan alles mee dan kan je het gelijk vervangen en dan uitlijnen. Dempers en veerpootlagers etc nog goed?

elianmars

Citaat van: Sbv op 01-02-2016 19:15:39
als je ze gaat vervangen neem dan alles mee dan kan je het gelijk vervangen en dan uitlijnen. Dempers en veerpootlagers etc nog goed?

Eh.... dempers lijken me nog ok. Veerpootlagers weet ik nog niet. Dit gaat weer in de papieren lopen....  :-[

hilko73

't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

Lunadust

Yup, dat word nog 15 jaar wassen in een tobbe.

Edit: en dan is het nog steeds een ouwe bak zonder dak ;D
Techneut, geen dichter.

elianmars

Citaat van: Lunadust op 01-02-2016 19:27:03
Edit: en dan is het nog steeds een ouwe bak zonder dak ;D

En daar ben ik reuze blij mee  :eusa_dance: