Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

BBS

Citaat van: )()()sT op 07-07-2016 06:12:48
Dan zou ik ook maar eens onder jouw wagen kijken ;D


;D ;D!
Droog, maar ik had ook niet anders verwacht eigenlijk.
Ik mag mij helemaal schamen, sinds dat ik hem voor het eerst terug had na de ombouw in December vorig jaar is er iets meer dan 5000 kilometer bij opgezet.
Dat is nog niet eens 900 per maand :eusa_shifty:
Volvoloos....

katuut

Citaat van: BBS op 07-07-2016 06:26:08
Citaat van: )()()sT op 07-07-2016 06:12:48
Dan zou ik ook maar eens onder jouw wagen kijken ;D


;D ;D!
Droog, maar ik had ook niet anders verwacht eigenlijk.
Ik mag mij helemaal schamen, sinds dat ik hem voor het eerst terug had na de ombouw in December vorig jaar is er iets meer dan 5000 kilometer bij opgezet.
Dat is nog niet eens 900 per maand :eusa_shifty:

Urg, dat rij ik per 3,5 week  ::)
Chronisch last van detaildiarree

elianmars

#8597
Vandaag thuis gekomen na drie weken vakantie. Twee weken Frankrijk en een week België gedaan. Heel erg genoten.
Op dag twee in Frankrijk stopte de airco van de V70 ermee als de temperatuur boven 28 graden kwam. Zal waarschijnlijk de magneetkoppeling zijn. Binnenkort maar eens onder de wagen kruipen.

Na Frankrijk terug gereden en in Vielsalm (B) bij mijn ouders in het huis getrokken. Mijn vrouw moest een paar dagen later alweer aan het werk, dus die heb ik thuis gebracht. Daarna terug gegaan, maar de V70 thuis gelaten en met de C70 op pad gegaan. Heerlijk met de kap open gereden  8)

Zowel de V70 als de C70 hebben het zonder problemen gedaan, op de airco van de V70 na. Dat is wel eens anders geweest  ;D

StefanCJ

Lig je al onder de auto om de magneetkoppeling te stellen?  ;D :evil:

Mooi dat de auto's het goed gedaan hebben en wb uiteraard!

elianmars

Citaat van: StefanCJ op 29-07-2016 20:47:56
Lig je al onder de auto om de magneetkoppeling te stellen?  ;D :evil:


Neu. Die stopt er pas mee boven 28 graden. En dat is het niet nu niet  :P

De airco van de C70 doet het trouwens wél perfect. Ding wordt steenkoud en blijft het gewoon doen.

StefanCJ

Bij onze c70 doet de airco het in het begin wel, na een  minuut of 10-15 niet meer. Vermoedelijk ook magneetkoppeling, speling bij warme motor te groot vermoed ik. Moet het nog eens nameten, werkende airco zou wel fijn zijn omdat het met dak open soms wat warm wordt.

elianmars

Verbruik van de V70 over ruim 4.000 kilometer 8.9l/100km, waarbij gereden in Pyreneeën en Ardennen.
Verbruik van de C70 over 800 kilometer 9.2l/100km, waarbij gereden in Ardennen.

Valt me van beide reuze mee  :)

maruska

weekend ! en maandag weer aan de bak ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elianmars


maruska

lekker in dit hollandsche weer ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Taranis

Citaat van: StefanCJ op 29-07-2016 21:03:34
Bij onze c70 doet de airco het in het begin wel, na een  minuut of 10-15 niet meer.

Kan ook de druksensor zijn.

triton

Gefeliciteerd , veel plezier ermee....... :angel: :evil:
Professioneel raddraaier

elianmars

Citaat van: triton op 13-08-2016 14:40:04
Gefeliciteerd , veel plezier ermee....... :angel: :evil:

Hehe ;D  was wel even zoeken naar dit topic, zeker? :P


De vakantie is nog maar net twee weken achter de rug, maar we zijn al volop bezig met de plannen voor volgend jaar.
De jongens gaven aan dat ze graag weer maar het Gardameer zouden willen gaan. Dus eens gekeken wat een stacaravan huren op onze favoriete camping kost. Daar schrokken we toch wel van  :eusa_shifty: Dat gaan we dus niet doen, anders komt die badkamer er echt nooit....

Toen kwamen we op het idee om gewoon te gaan kamperen daar. Met een tent zie ik niet zitten en een caravan hebben we al (staat weliswaar op een vaste plek in Renesse....), dus toen kwamen we uit op een vouwwagen.
Aangezien die dingen nu massaal op Marktplaats worden gezet (mensen zijn het zat, of willen niet nóg een jaar stalling betalen), ben ik me eens wat gaan verdiepen in de tent op wielen. Aangemeld op het vouwwagenforum, alwaar ik veel tips heb gelezen en gekregen.

Om een lang verhaal (iets) kort(er) te maken, vanmorgen richting Geldrop gereden en ons "nieuwe" kampeermiddel aangehaakt ;D



Verlichting deed alleen niet wat het zou moeten doen. Na alle stekkers en contactdozen te hebben nagekeken (achterlichten zijn gemonteerd op een zgn bermkeuken, waardoor er een extra stekker en contactdoos zijn gemonteerd), uiteindelijk het probleem gevonden. Behalve twee losse draden in de contactdoos onder de vouwwagen, bleek de massakabel in het linker achterlicht los in het stekkertje te zitten.
Vertraging van twee uur gehad (met een paar kromme schroevendraaiers van de verkoper ging het niet van harte), maar dat mocht de pret niet drukken.

Bandjes even op juiste spanning gezet bij een tankstation en vrolijk naar huis getuft. Het ligt als een huis achter de auto en de V70 merkt het niet eens ;D

Jammer dat we nog bijna een jaar moeten wachten om met onze nieuwe aanwinst op vakantie te kunnen.....  :eusa_shifty: ;D

)()()sT

Welnee joh! Gewoon met de vouwwagen naar Renesse ;D!
Mooi man, elke keer als er een Jamet langs kwam (met losse keuken) moest ik aan je denken vandaag :)

UserID6342

De Jamets zijn erg leuke vouwwagens.  Veel plezier ermee !