Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

classicT5

Dit schijnt een goed tig apparaat te zijn qua prijs/prestaties, maar is niet uit eigen ervaring. Tig lassen is best lastig om onder de knie te krijgen vind ik.

http://www.lasexpert.nl/WSE200P

UserID6342

Ziet er aardig uit, maar zijn helaas Cinezen en die apparaten moet je echt niet willen want is alleen maar bagger.  Helaas ook mijn eigen ervaringen met dit soort dingen gehad.  Een goede TIG machine koop je niet voor dat geld helaas.  Voor een hobbyist die heel af en toe eens een keer wat moet lassen zou het misschien kunnen, maar je kunt van dit soort goedkope machientjes echt niet teveel van verlangen.  Professioneel worden dergelijke machientjes al helemaal niet gebruikt.....

Als je autogenisch kunt lassen kom je met TIG ook al een heel eind hoor ;D.

Sorry voor topicvervuiling Marcel...

leons850

Citaat van: Dirk342 op 23-02-2017 10:51:48
Ziet er aardig uit, maar zijn helaas Cinezen en die apparaten moet je echt niet willen want is alleen maar bagger.  Helaas ook mijn eigen ervaringen met dit soort dingen gehad.  Een goede TIG machine koop je niet voor dat geld helaas.  Voor een hobbyist die heel af en toe eens een keer wat moet lassen zou het misschien kunnen, maar je kunt van dit soort goedkope machientjes echt niet teveel van verlangen.  Professioneel worden dergelijke machientjes al helemaal niet gebruikt.....

En omgedraaid ook. ;)
Voor ik lassen op school kreeg liep ik stage bij een bedrijf waar ik moest kunnen lassen.
En dan het liefst RVS leidingwerk etc.
Daar heb ik dus de eerste paar dagen/weken alleen maar TIG gelast.
Pas een half jaar later begonnen we op school met MIG lassen, helaas kan ik nog steeds beter tiggen dan MIG lassen. Hoewel TIG er veel mooier uit ziet hebben niet veel mensen een TIG apparaat.
Nu doe ik het zelden nog dus durf amper nog iets aan elkaar te bakken ermee.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Wout309t

TIG is heel makkelijk als je met schoon (bijv. RVS) materiaal werkt, of het voor roestige uitlaten ook werkt betwijfel ik.
Volgens mij brandt je wolfraam stift zó weg. Ook al lijkt TIG veel op autogeen, bij autogeen heb je geen wolfraam stift die kwetsbaar is.. Voor stalen uitlaten heb ik liever MIG.
Heb 'vroeger' meerdere stalen spaghettispruitstukken gemaakt met 'schoon' staal, daarbij merkte je al dat je stift korter meegaat dan bij RVS.
2011 V70 2.0T R-Design MT

elianmars

Citaat van: Dirk342 op 23-02-2017 10:51:48
Ziet er aardig uit, maar zijn helaas Cinezen en die apparaten moet je echt niet willen want is alleen maar bagger.  Helaas ook mijn eigen ervaringen met dit soort dingen gehad.  Een goede TIG machine koop je niet voor dat geld helaas.  Voor een hobbyist die heel af en toe eens een keer wat moet lassen zou het misschien kunnen, maar je kunt van dit soort goedkope machientjes echt niet teveel van verlangen.  Professioneel worden dergelijke machientjes al helemaal niet gebruikt.....

Sorry voor topicvervuiling Marcel...

Geen vervuiling, Dirk. Ik vind het juist interessant allemaal :)

StefanCJ

Ik zal Marcel zijn nieuwe update voor hem verzorgen. Er zit een nieuwe originele accu in de V70. Wel een zwaardere want de oude gaf vrij snel een melding 'accuspanning laag' als de motor aanstond met de radio/verlichting aan.

:)

Boeijke

Zo.....dat is toch wel middagje sleutelen geweest.
Mooie upgrade  :P

elianmars

Citaat van: Boeijke op 25-02-2017 11:08:23
Mooie upgrade  :P

Ja nou ;D

Gisteren dan eindelijk maar eens een nieuwe gehaald bij Hooftman. Ik wilde een zwaardere, omdat de standaard 60Ah al vanaf het begin wat zwakjes leek. John, de magazijnman, kwam eerst met een 90Ah accu aansjouwen, maar die was toch wel érg groot  :eusa_shifty:
Er ligt nu een 80Ah exemplaar in.

Het is lang geleden dat de startmotor zo mooi draaide :D

StefanCJ

Citaat van: elianmars op 25-02-2017 12:09:21
Ik wilde een zwaardere, omdat de standaard 60Ah al vanaf het begin wat zwakjes leek. John, de magazijnman, kwam eerst met een 90Ah accu aansjouwen, maar die was toch wel érg groot  :eusa_shifty:
Had even hulp gevraagd, dan hadden we die 90ah wel even in je auto getild  :evil:

Marc O.

Dat doe jij toch gewoon met je linker pink? ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

elianmars

Citaat van: StefanCJ op 25-02-2017 12:41:21
Citaat van: elianmars op 25-02-2017 12:09:21
Ik wilde een zwaardere, omdat de standaard 60Ah al vanaf het begin wat zwakjes leek. John, de magazijnman, kwam eerst met een 90Ah accu aansjouwen, maar die was toch wel érg groot  :eusa_shifty:
Had even hulp gevraagd, dan hadden we die 90ah wel even in je auto getild  :evil:

Die 23 kilo kan ik zelf ook nog wel tillen :P
Ding was bijna twee keer zo lang als de standaard accu. Zonde van de ruimte.....;D

Ewout Schalkwijk

Heeft lang geduurd Mars :eusa_whistle: goed dat je hem nu eindelijk vervangen hebt. :D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 25-02-2017 14:18:59
Heeft lang geduurd Mars :eusa_whistle: goed dat je hem nu eindelijk vervangen hebt. :D

Als jij me niet op mijn lazer had gegeven, dan had ik nu nog steeds geen nieuwe  ;D

vincen tdi

En maar opscheppen dat die N nooit iets mankeert  :eusa_snooty:
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

UserID6342

Citaat van: Boeijke op 25-02-2017 11:08:23
Best wel, die accu bij zo'n N vervangen is altijd meer werk als bij een 850 of x70 classic ;D