Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Dadelijk het slot even goed pas maken, nu sluit de deur sinds gisteren niet meer qua slot dus vanavond los gebleven en niet afgesloten (gebeurt vaker als de deur eruit is geweest en is bekend, verder ook geen probleem ;D)

Qua auto en dorpel was het zo erg leuk om te doen en jonge, wat is dat kunststof hard zeg...  Daar verkeek ik mij dus even mooi op :( Maar wel beter zo, het overleeft mij in ieder geval.  Het heeft het nu ruim 60 jaar uitgehouden waarvan 19 jaar buiten want is eigenlijk een binnen kozijn....

Wat die slome honden betreft helemaal eens met Hans en Marcel. Lummel kwam erg veel kijken door zijn nieuwsgierigheid en door zijn lompheid werd je wel eens omver gelopen.  Ook, in het begin, het aftastend spelen was leuk om te zien en het lompe en rauzen kwam weer pas veel later ;D.

Ohja, dat vliegending hang al weer op zijn plekkie en straks word de keuken en de rest toch even gereinigd want is echt hard nodig nu en nee, ligt absoluut niet aan Marcel maar het is gewoon een zooitje in de hele kiet nu :(

elianmars

Citaat van: Dirk342 op 23-04-2017 06:22:18
Dadelijk het slot even goed pas maken, nu sluit de deur sinds gisteren niet meer qua slot dus vanavond los gebleven en niet afgesloten (gebeurt vaker als de deur eruit is geweest en is bekend, verder ook geen probleem ;D)

Oeps..... als ik dat had geweten, had ik het even voor je nagekeken  :-[

UserID6342

Citaat van: elianmars op 23-04-2017 09:58:21
Citaat van: Dirk342 op 23-04-2017 06:22:18

Oeps..... als ik dat had geweten, had ik het even voor je nagekeken  :-[
Geen probleem joh en is al opgelost.  Deur sluit weer normaal af en klaar.

elianmars

Ik heb vanavond een extra uitlaatklem om het sierstuk gezet. Toen ik flink aan het sierstuk aan het rukken was, om te controleren of het goed vast zat, viel me op dat de achterkant van de auto behoorlijk (na)deinde. Ik dacht dat het wel meeviel, maar blijkbaar zijn de dempers toch wel een eind heen.

Nu ben ik een tijdje aan het zoeken geweest, maar kom niet achter het onderdeelnummer voor schokbrekers voor verlaagd chassis.
Voorheen zocht ik dit op in Vadis, maar dit heb ik helaas niet meer op mijn laptop staan, sinds ik naar Windows 10 ben gegaan.

Weet iemand misschien welk onderdeelnummer ik hiervoor moet hebben?

StefanCJ

Ik heb Sachs dempers voor verlaagd chassis.  Besteld bij Auto Onderdelen 24. Zal vanmiddag kijken of ik de bon nog heb, hij staat niet meer in mijn account.

elianmars

Citaat van: StefanCJ op 26-04-2017 06:33:24
Ik heb Sachs dempers voor verlaagd chassis.  Besteld bij Auto Onderdelen 24. Zal vanmiddag kijken of ik de bon nog heb, hij staat niet meer in mijn account.

Ik had de post van jou gevonden, maar zag er.veeder geen onderdeelnummee bij staan. Bij auto-onderdelen24 zag ik zo snel niks voor verlaagd chassis staan. Ik zal nog eens kijken daar.

T5-4life

Ik heb ze vorige zomer vervangen en meen me te herinneren dat dezelfde set Sachs onder de cabrio (verlaagd) als de coupé (niet verlaagd) zat. Maar 100% zeker ben ik niet.
Is trouwens een leuk klusje  :eusa_whistle:
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

StefanCJ

Je hebt zo lekker de ruimte om een flinke slag te maken  :angel:

V70geRwin

Citaat van: elianmars op 25-04-2017 23:38:29
Ik heb vanavond een extra uitlaatklem om het sierstuk gezet. Toen ik flink aan het sierstuk aan het rukken was, om te controleren of het goed vast zat, viel me op dat de achterkant van de auto behoorlijk (na)deinde. Ik dacht dat het wel meeviel, maar blijkbaar zijn de dempers toch wel een eind heen.

Nu ben ik een tijdje aan het zoeken geweest, maar kom niet achter het onderdeelnummer voor schokbrekers voor verlaagd chassis.
Voorheen zocht ik dit op in Vadis, maar dit heb ik helaas niet meer op mijn laptop staan, sinds ik naar Windows 10 ben gegaan.

De verlaagde set is (maar) 2cm lager, de meeste standaard dempers kunnen daar gewoon mee werken.

StefanCJ

elianmars

Citaat van: V70geRwin op 26-04-2017 09:33:20

De verlaagde set is (maar) 2cm lager, de meeste standaard dempers kunnen daar gewoon mee werken.

Ja, waarom niet. Als je een auto verlaagt met veren, laat je meestal ook de standaard dempers zitten.

V70geRwin

Citaat van: elianmars op 26-04-2017 09:48:27
Citaat van: V70geRwin op 26-04-2017 09:33:20

Ja, waarom niet. Als je een auto verlaagt met veren, laat je meestal ook de standaard dempers zitten.

Exact  ;D

elianmars

elianmars

En ze zijn besteld. Zelfde Sachs dempers en schotels (taatspotten??) als Stefan heeft besteld.

En vanmorgen ook een afspraak voor APK gemaakt bij Hooftman. Dit keer een maand te vroeg. Scheelt stressen, zoals een jaar geleden het geval was  :eusa_angel:

elianmars

Dempers liggen al een aantal dagen klaar, ik ben helaas nog niet in staat om ze te monteren.
Afgelopen zaterdag bijna van de trap gelazerd. Mijn linkervoet gleed weg, ik kon de trappaal nog net grijpen, maar de zijkant van mijn rechterknie sloeg keihard op de verdiepingsvloer.
Twee dagen lang kon ik mijn knie niet buigen, nu lukt dat wel, al is dat verre van pijnloos.
Door pijnscheuten tijdens verliggen slaap ik slecht. Ook vannacht weer veel wakker geweest, dus vanmorgen besloten toch maar even langs de huisarts te gaan. Die heeft me doorverwezen naar het ziekenhuis, waar foto's zijn gemaakt.
Er is, gelukkig, geen breuk te zien. Waar de pijn dan vandaan komt is nog niet duidelijk. Hopelijk gaat het komende tijd wat beter. Het is voor mijn werk ook niet echt handig  :eusa_shifty:

Ik ga er vanuit dat de dempers vervangen niet perse vóór de apk (a.s. maandag) nodig is, dus dat komt later wel. Ik ben wel benieuwd of het merkbaar is.