Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Maestro12

Is die nog heel?
Gewoon vastplakken met Polymax, of iets wat daarop lijkt, werkt perfect.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

elianmars

Citaat van: Maestro12 op 26-04-2018 23:02:29
Is die nog heel?
Gewoon vastplakken met Polymax, of iets wat daarop lijkt, werkt perfect.

Dat heb ik nu gedaan. Maar er zijn een paar stukjes van het glas af.
Dus ik wil t.z.t. wel een ander glas erin zetten.

elianmars

Citaat van: T5-4life op 26-04-2018 22:59:45
Ik zeg spiegelglas hetzelfde, spiegel anders.

Op de ene site staat dat ze voor alle 70's zijn, op de andere staat dat het glas niet geschikt is voor de C  :eusa_think:

Ik ga gewoon bestellen, zie wel of het past ;D

elianmars

Citaat van: elianmars op 19-04-2018 23:02:51
Citaat van: de Boeing op 19-04-2018 22:38:48
Mijn B5244T5 had het ook (zit ondertussen ook al 3 krukaskeerring in). Hoe is de staat van je carterventilatie? trekt deze nog mooi vacuüm? Want ik had ook weer wat zweten rond de CVVT koppen maar sinds ik mijn carterventilatie terug op onderdruk heb lijkt het weg te blijven...

CVVT koppen gaan niet stuk maar krijgen teveel speling, ze bewegen namelijk wat axiaal op de as als de verstelling aan het werk is, op een gegeven moment wordt deze verplaatsing te veel en gaan ze lekken. Overdruk in het carter/kop gaat wellicht ook helpen om olie er uit te drukken.



Ik heb de cv zo'n 80K km geleden vernieuwd. Ik zal toch binnenkort eens de handschoentest doen. Ik ben wel benieuwd, eigenlijk.


Vanmiddag even een latex handschoen over de vulopening gehouden. Deze wordt netjes naar binnen gezogen. Geen overdruk aanwezig, dus :)

elianmars

Citaat van: elianmars op 29-04-2018 21:43:50
Citaat van: elianmars op 19-04-2018 23:02:51
Citaat van: de Boeing op 19-04-2018 22:38:48
Mijn B5244T5 had het ook (zit ondertussen ook al 3 krukaskeerring in). Hoe is de staat van je carterventilatie? trekt deze nog mooi vacuüm? Want ik had ook weer wat zweten rond de CVVT koppen maar sinds ik mijn carterventilatie terug op onderdruk heb lijkt het weg te blijven...

CVVT koppen gaan niet stuk maar krijgen teveel speling, ze bewegen namelijk wat axiaal op de as als de verstelling aan het werk is, op een gegeven moment wordt deze verplaatsing te veel en gaan ze lekken. Overdruk in het carter/kop gaat wellicht ook helpen om olie er uit te drukken.



Ik heb de cv zo'n 80K km geleden vernieuwd. Ik zal toch binnenkort eens de handschoentest doen. Ik ben wel benieuwd, eigenlijk.


Vanmiddag even een latex handschoen over de vulopening gehouden. Deze wordt netjes naar binnen gezogen. Geen overdruk aanwezig, dus :)

En bij de C70 idem :)



Citaat van: elianmars op 26-04-2018 23:31:28
Citaat van: T5-4life op 26-04-2018 22:59:45
Ik zeg spiegelglas hetzelfde, spiegel anders.

Op de ene site staat dat ze voor alle 70's zijn, op de andere staat dat het glas niet geschikt is voor de C  :eusa_think:

Ik ga gewoon bestellen, zie wel of het past ;D



En het past gewoon. Ik had voor de linker ook een nieuwe besteld. Wel zo lekker, twee verse spiegels. Voor die 13 euro per stuk (verwarmbaar en wel) kun je niet tobben ;D

StefanCJ

Welja, gooi het maar over de balk. Goede spiegels vervangen. Alles om de badkamer maar uit te stellen hé  :D

T5-4life

Oei daar kom ik goed mee weg.
C70 T5 coupe LPI 1998 392 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 312 dkm

elianmars

Citaat van: StefanCJ op 03-05-2018 20:26:10
Welja, gooi het maar over de balk. Goede spiegels vervangen. Alles om de badkamer maar uit te stellen hé  :D

Ik heb de oude bewaard. Misschien is het wat voor je BMW ;D

Maestro12

Citaat van: elianmars op 04-05-2018 07:59:51
Citaat van: StefanCJ op 03-05-2018 20:26:10
Welja, gooi het maar over de balk. Goede spiegels vervangen. Alles om de badkamer maar uit te stellen hé  :D

Ik heb de oude bewaard. Misschien is het wat voor je BMW ;D

Nee dat kan niet, wordt de rest van de auto jaloers op zo'n mooi kwaliteits onderdeel  ;D ;D ;D
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

elianmars

#9264
Nadat Ewout in zijn blog een foto van een R plaatste, ging het bij mij weer kriebelen. Wegens knipperende xenon heb ik de R koplampen ruim een jaar geleden weer gedemonteerd. Sindsdien niks meer mee gedaan, behalve fittingen voor D2R lampen aanschaffen.

Vorige week toch weer aan de slag gegaan met de lampen. Ik kreeg ze aan de praat met oude ballasten die ik ooit van Sander had gekregen. Omdat een van de bestaande lampen een beetje knipperde, contact opgenomen met een online xenonshop. Na een leuk gesprek en mijn probleem te hebben uitgelegd, vertelde de verkoper dat hij al een tijdje ballasten verkoopt die zonder meer geschikt zouden zijn. Ze zouden zelfs geschikt zijn voor de allernieuwste auto's.
Dus deze besteld, samen met nieuwe xenonlampen en wittere stadslichtjes.
Vanmiddag het spul ingebouwd en, joepie, het werkt  :eusa_dance:
Hopelijk blijft het zo :P  Mocht het onverhoopt toch fout gaan, dan mag ik de ballasten terug sturen en krijg ik mijn geld terug.

Ik vind de R lampen veel mooier staan dan de standaard koplampen, maar dan moeten ze het natuurlijk wel doen ;D












arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

T5-4life

C70 T5 coupe LPI 1998 392 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 312 dkm

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Jans Duiven

Gaaf dat het werkt!

Veel plezier,



Ik vind deze het mooist staan in de neus van een V70N:




;D


Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...