Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

Ewout Schalkwijk

Gefeliciteerd Marcel. Ziet eruit als een mooie auto. Net nog een filmpje op autoweek over je auto zitten kijken.

Omdat we hier op het forum nooit een N/NN hoekje hebben mogen hebben, mogen we dan een EV hoekje ergens achterin het forum? :angel: :eusa_whistle: ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Gefeliciteerd, electro-mattie  ;D Da's volgens mij de derde keer vandaag, maar daarom niet minder gemeend. Alvast veel veilige km's gewenst! Binnenkort maar eens een electro-meetup doen  8)
...The Nile isn't just a river in Africa...

NinaPaul

Citaat van: Marc O. op 04-12-2019 20:16:09
Gefeliciteerd, electro-mattie  ;D Da's volgens mij de derde keer vandaag, maar daarom niet minder gemeend. Alvast veel veilige km's gewenst! Binnenkort maar eens een electro-meetup doen  8)

"Spannend" hoor  :P

Veel plezier met de elektro aanwinst
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

)()()sT

Gefeliciteerd hoor!
Grappig om te zien dat de voor- en tegenstanders zo duidelijk te zien zijn. Helaas, geen Volvo maar er is meer dan dit merk. Zolang zij niet met een betaalbare variant komen zullen alleen de zakenboys deze wagens (tijdelijk) rijden.
Uit financieel oogpunt of niet, ook mij lijkt het best leuk om zo'n e-auto te rijden, maar dat gaat privé voorlopig echt niet gebeuren.

Veel voorpret alvast; ik zie je wel in Heerlen als je onderweg naar de Ardennen even moet tanken hè ;D!

Maestro12

De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

elianmars

Citaat van: )()()sT op 05-12-2019 13:39:42
Gefeliciteerd hoor!
Grappig om te zien dat de voor- en tegenstanders zo duidelijk te zien zijn. Helaas, geen Volvo maar er is meer dan dit merk. Zolang zij niet met een betaalbare variant komen zullen alleen de zakenboys deze wagens (tijdelijk) rijden.

Dit dus. Natuurlijk maakt Volvo betere, meer solide, auto's. Maar waarom moet het allemaal zo 'overdreven', met allerlei snufjes, die de auto's alleen maar duurder maken. Maak een elektrische auto die voor iedereen betaalbaar is. De prijs van de XC40 recharge is bijna twee keer die van de MG.
Zoals ik al eerder zei, ik wil en hoef niet zo'n dure auto voor de ca. 12k km die ik in een jaar rijd.
Wie weet worden de elektrische Volvo's ooit wel betaalbaar (ik betwijfel het....) en ga ik weer terug naar Volvo.
Op dit moment is het voor mij in elk geval geen optie  :eusa_shifty: ;D

Maestro12

En je kan (voor zolang als het nog duurt) rustig een zware rechtervoet hebben op de snelweg, hoog kunnen die bekeuringen dan toch niet worden :D
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

elianmars

Citaat van: Maestro12 op 05-12-2019 15:27:16
En je kan (voor zolang als het nog duurt) rustig een zware rechtervoet hebben op de snelweg, hoog kunnen die bekeuringen dan toch niet worden :D

Nou, weet je dat dat ook een van de redenen is om de V70 weg te doen? Ik kan me gewoon niet inhouden met die auto.
Ik merk dat als ik met de C70 rijd, ik super relaxed rijd.
Dat is met de V wel anders  :eusa_shifty:
Vorig jaar ontzettend veel geluk gehad. Met dik 260 over de A12. Door een motoragent staande gehouden. Na een gesprek ben ik er met een waarschuwing vanaf gekomen (ik kwam net terug van de uitvaart van Marcel Plagge. Ik denk dat hij me van bovenaf gered heeft...)
Dit geluk zal ik nooit meer hebben. Als ik zo doorga, ben ik straks mijn rijbewijs en/of auto kwijt. Dat wil ik dus niet.
Top van de MG ligt op 140-150. Straks in Nederland maximaal 100, dus rijbewijs-veilig ;D

knoertS70

Ik vind het een mooie auto. Het is dat we hier nauwelijks mogelijkheden hebben om te laden. Anders was het zeker een kandidaat geweest.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

Hans Duiven

Citaat van: elianmars op 04-12-2019 18:09:13
;D

Afgelopen zaterdag met deze auto gereden en was al erg snel om. Rijdt gewoon erg goed. Ziet er goed uit (vind ík dan :P ) en is betaalbaar.
Bovendien kan ik nu nog profiteren van 5 jaar 4% bijtelling en nog wat voordeeltjes.

Ik kan niet wachten tot ik 'm heb. Ik heb er echt zin in :D

Veel veilige km's toegewenst en ik hoop dat je de T5 niet gaat missen.
Begrijp me goed, het laden lijkt mij een afknapper. Er zijn zoveel mensen die geen LPG willen rijden vanwege het frequenter tanken door de beperkte actieradius en hele groepen stappen nu over op EV's
waarbij de actieradius nog kleiner is terwijl het bijtanken ook nog eens significant langer duurt.

Ik begrijp de Early Adapters absoluut en in dat opzicht zou ik kiezen voor een Tesla 3 maar dat kost mij teveel geld qua investering

Walter

Citaat van: Hans Duiven op 06-12-2019 16:29:54
Er zijn zoveel mensen die geen LPG willen rijden vanwege het frequenter tanken door de beperkte actieradius en hele groepen stappen nu over op EV's waarbij de actieradius nog kleiner is terwijl het bijtanken ook nog eens significant langer duurt.

Gooi op LPG ook 4% bijtelling en iedereen stapt over op LPG. Zelfs als je maar een tankje van 30l mag hebben. Het zijn allemaal fiscale vluchtelingen :) *gaat bukken doen

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Marc O.

Citaat van: Hans Duiven op 06-12-2019 16:29:54
Begrijp me goed, het laden lijkt mij een afknapper.

Het hangt natuurlijk erg van de auto en je reisplannen af, maar ik kan 99% van de dagen gewoon thuis op de oprit 'tanken'. Het kost me dus juist veel minder tijd dan voorheen. Die enkele keer dat ik langere afstanden rijd combineer ik het laden met een lunch of kopje koffie. Mensen doen vaak zo overdreven (niet vervelend bedoeld) over dat laden terwijl het in de praktijk erg mee valt. Althans, in mijn situatie. Ik moet er ook eerlijk bij zeggen dat ik waarschijnlijk (nog) niet electrisch was gaan rijden (althans niet in een auto met zo'n kleine accu als die van mij) als ik niet thuis op de oprit zou kunnen laden.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Vulk

Citaat van: Marc O. op 06-12-2019 17:19:48
Het hangt natuurlijk erg van de auto en je reisplannen af, maar ik kan 99% van de dagen gewoon thuis op de oprit 'tanken'. Het kost me dus juist veel minder tijd dan voorheen. Die enkele keer dat ik langere afstanden rijd combineer ik het laden met een lunch of kopje koffie. Mensen doen vaak zo overdreven (niet vervelend bedoeld) over dat laden terwijl het in de praktijk erg mee valt. Althans, in mijn situatie. Ik moet er ook eerlijk bij zeggen dat ik waarschijnlijk (nog) niet electrisch was gaan rijden (althans niet in een auto met zo'n kleine accu als die van mij) als ik niet thuis op de oprit zou kunnen laden.

Dat bedacht ik me eigenlijk ook. Je "tankt" gewoon altijd als je kan. Thuis, winkel, werk, ... Je "moet" veel minder gaan "tanken", wat met LPG zeker het geval is.

)()()sT

Precies, nog een paar paneeltjes erbij en gaan ;D
Ik zou best al willen hoor.. maar welke auto weet ik niet. Als Volvo-mens zou je dan XC40 zeggen, maar ik vind dat eigenlijk helemaal niet zo'n leuke auto ::)

Hans Duiven

Citaat van: Walter op 06-12-2019 16:44:15
Gooi op LPG ook 4% bijtelling en iedereen stapt over op LPG. Zelfs als je maar een tankje van 30l mag hebben. Het zijn allemaal fiscale vluchtelingen :) *gaat bukken doen

;D

Dekking!