álle waarschuwingslampjes branden af en toe, en stuurbekrachtiging valt dan uit!

Gestart door ineke, 09-02-2004 10:21:12

Vorige topic - Volgende topic

Johann

Citaat van: ed op 16-02-2004 17:04:37
Het lijkt wel of de spanningsregelaar stuk is. Het is natuurlijk erg vreemd dat er twee koplampen stuk zijn. Dat duidt op een overspanning. Dit is nu juist waar de spanningsregelaar zijn werk had moeten doen.
Verder is het erg lastig om zo een diagnose te stellen. Ik zou toch even terug gaan naar de dealert.

Kijk dan eerst even naar de aarde punten en eventueel de accu klemmen checken op corrosie en of die wel goed vast zitten.
Ik heb ook zoiets gehad met mijn 850, ruil dynamo er in mocht niet baten. Ik had een spannings probleem in een zekering automaat zitten welke om onverklaarbare reden veel te veel weerstand had.
Nu is mijn 850 niet meer standaard wat de plaats van de accu aangaat want die zit bij mijn 850 in de kofferbak maar als de klemmen of de aarde van accu/motor/chassis slecht zijn krijg je soortgelijke symptomen. Het kan je een duurde spanningsregelaar besparen. Dealer zal waarschijnlijk een nog duurdere ruil dynamo aanraden.

ineke

Ik ben vanmiddag gelijk even langs de dealer gereden. Lampjes 'tracs' en 'abs' gingen niet meer branden bij starten, vreemd genoeg.
Accu is bekeken en doorgemeten, niets aan de hand, dynamo laadt ook goed bij. Over de spanningsregelaar hebben we het niet gehad.
Toen de verdelerkap even bekeken op scheurtjes, misschien was vocht de oorzaak van het niet starten... nee dus, ook dat zag er goed uit.
Auto gaat volgende week voor de motorsteun en keeringen weer de brug op, en dan wordt er ook naar dit probleem gekeken. De monteur dacht voorzichtig aan een electronische storing direct 'achter' het contactslot... het is me nog niet helemaal duidelijk wat hij bedoelt.
Ik zal de dealer jullie opmerkingen meegeven. Mocht er iemand nog een idee hebben, dan hoor ik dat graag.
En misschien begin ik wel een weblog om even elke dag te melden of het nog start, rijdt etc ;-)

groetjes,
ineke

Arjan

Mij hebben ze dus een nieuwe dynamo aangepraat.

Bleek dus een losse accuklem te wezen, had net een week ervoor een nieuwe versterker, en  baskast geplaatst.  (Laten plaatsen) De plus (rechtstreeks een kabel naar de kofferbak) niet goed vastgemaakt.
Je wilt niet weten HOEVEEL problemen.

Zelf een opgeblazen versterker en baskast. Is netjes door het inbouwcentrum vervangen...
Maar ik zat met de rekening, nieuwe dynamo..... :'(

ineke

Even een tussentijdse update: auto start weer elke keer heel normaal, geen brandende waarschuwingslampjes meer, niets. Hij doet het gewoonweg prima.... geen idde dus wat nu het probleem was.

ineke

Spim

Da's mooi, nix meer aan doen.
Misschien had 'ie' last van een dipje   ;)

ineke

Mijn autootje is vorige week vrijdag nog even onder handen genomen bij de dealer: 2 keerringen, onderste motorsteun en nog wat zaken. Er was verder niets geks te vinden en hier laten we het dan ook maar bij, hij doet het immers weer prima, elke dag!

Nog even een opmerking over dealers en het aansmeren van reparaties: die ervaring heb ik dus niet, eerder het tegenovergestelde. Vrijdag is mijn auto bijvoorbeeld meteen afgemeld voor de APK die officieel pas eind april staat. Monteur had dat zelf gezien en gewoon gedaan. Ging in één moeite door, zei hij.... maar je moet er maar net even aan denken.

ineke

)()()sT

Hopelijk doet je auto het inderdaad nu weer naar behoren....

Ik heb een paar jaar geleden min of meer hetzelfde gehad (het niet starten dus). Ik kreeg m met geen mogelijkheid aan de praat. Uiteindelijk na lang doostarten sloeg ie aan, een grote wolk uitbrakend  ;)

Dit probleem heeft zich erna nooit meer voorgedaan, bij de dealer was ook geen foutcode o.i.d. te vinden. Heel raar allemaal dus....

Maar ja, het blijven auto's he  ;D

Groeten, Joost