álle waarschuwingslampjes branden af en toe, en stuurbekrachtiging valt dan uit!

Gestart door ineke, 09-02-2004 10:21:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ineke

Het volgende gebeurt af en toe bij vochtig weer: bij wegrijden slaan alle waarschuwingslampjes op het dashboard op tilt en de stuurbekrachtiging valt even uit (en dat is eigenlijk nog het ergste!).
Na een minuutje of zo is het over en alles functioneert weer normaal.
Niet echt fijn en ook een beetje link, ik wil dus heel graag weten of iemand dit fenomeen herkent en wat de oplossing kan zijn.

groet,
ineke

Spim


Zippo

Waarschijnlijk is deze op de verkeerde manier gemonteerd!!!(multiriem) Kan op 2 manieren.......
Ga ff langs de volvo-dealer, die weten hoe deze wél gemonteerd moet zijn.

Zippo

ineke

mijn auto is in onderhoud bij een dealer en gelukkig had ik al een afspraak voor donderdag staan.... ik zal eens informeren of alles goed zit. Fijn om zelf al vast te weten wat het prbleem is.

dank voor het snelle antwoord!

ineke

BartRas

Denk toch niet dat het een riemen probleem is. Als die riem niet goed zit klopt de omschrijving van vochtig weer niet, ook dat het probleem vanzelf weg gaat na een minuut klopt dan niet. Naar mijn inziens is het electrisch. slechte aarde o.i.d.. Moeilijk zo te zeggen. Je stuurbekrachting is niet stuk of zo, maar door de elec storing krijgt hij niet door dat hij moet helpen met sturen. Na een minuutje maak het weer contact genoeg en hup alles werkt weer.
there is no substitute for PK's

ineke

Een electrische storing was ook het eerste wat in mij op kwam, juist omdat ik daar zo dol op ben (niet dus). Morgen weet ik wat het probleem is/was (hoop ik) en dan zal ik het hier even vermelden.

groet,
ineke

ineke

Riem is vervangen, alles lijkt weer normaal. Verder nieuwe remblokken achter, een stofhoes vervangen en wat slangetjes die aangetast waren door olie.
Nu over een week nog 'even' twee lekkende keerringen en een onderste motorsteun vervangen en dan is ie weer als nieuw.... pfff, duur autootje, hoor!

groet,

ineke

Spim


ineke

Gewassen is ie al door mijn dealer maar niks als nieuw!
Vanmorgen, in het koude en vochtige Friesland, weigerde mijn auto te starten. Startmotor draaide leuk maar verder niets. Volvo Assistance gebeld, aardige ANWB-meneer kwam helpen met wat extra power en na veel doorstarten sloeg de auto aan. Het rijdt dus weer, alleen.... twee koplampen hebben de geest gegeven en de waarschuwingslampjes ABS en tracs branden nu. Pffff!

Is dit nu een electrisch probleem of kan het nog iets heel anders zijn?

ineke (die even iets minder blij met haar auto is)



ed

Het lijkt wel of de spanningsregelaar stuk is. Het is natuurlijk erg vreemd dat er twee koplampen stuk zijn. Dat duidt op een overspanning. Dit is nu juist waar de spanningsregelaar zijn werk had moeten doen.
Verder is het erg lastig om zo een diagnose te stellen. Ik zou toch even terug gaan naar de dealert.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Spim


denkweb

Twee lampjes tegelijk stuk is niets vreemds... als je twee dagen doorrijdt met 1 kapotte koplamp dan gaat de andere in de tussenliggende tijd er ook aan... (das me nu al 4x overkomen met 3 verschillende 850's). Daarbij is het altijd aan te raden om lampjes per 2 te vervangen (resp. links en rechts).

Spim

Klopt heb ik pas ook gehad , gedurende 1 dag, 2 lampen stuk. ???
Nieuwe lampen erin en was weer oke.

paulvolvo

Citaat van: BartRas op 11-02-2004 12:32:06
Je stuurbekrachting is niet stuk of zo, maar door de elec storing krijgt hij niet door dat hij moet helpen met sturen. Na een minuutje maak het weer contact genoeg en hup alles werkt weer.

Heeft stuurbekrachtiging iets te maken met elektronica??? Ik dacht dat die puur mechanische/hydraulisch werkt????  Tegenwoordig worden er wel elektrische stuurbekrachting toegepast maar in de 850´s toch (nog) niet?????

Ramon

CiteerNaar mijn inziens is het electrisch. slechte aarde o.i.d.. Moeilijk zo te zeggen. Je stuurbekrachting is niet stuk of zo, maar door de elec storing krijgt hij niet door dat hij moet helpen met sturen. Na een minuutje maak het weer contact genoeg en hup alles werkt weer.

Inderdaad zit er niets electronisch aan de stuurbekrachtiging van de 850.

Ik zit eerder te denken aan een motor die even uitvalt (wat voor reden dan ook)
Gevolg is dan dat al je dashboard lampjes gaan branden EN je stuurbekrachtiging niet meer werkt.

Blijft lastig op afstand.....

Ramon  
Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !