Drap en Turbometer doet raar

Gestart door T5turbo, 29-04-2010 12:27:23

Vorige topic - Volgende topic

T5turbo

Vanmorgen de auto weggebracht en werd zojuist gebeld.
Morgen middag is ie weer klaar.

Het was de oliekoeler.  ;)

Kosten voor het vervangen van de radiateur,spoelen,nieuwe olie,oliefilter,koelvloeistof en werk uren = 660eur :o

De radiateur hebben ze bij de dealer gehaald a 350 eur.Niet normaal man!
Maar ja.......
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

KMvrtr

Kanonne! Wat een geld....  :o

Ik ga zelf mijn radiateur vervangen. Heb er eentje nieuw gevonden voor € 80,00 via dit forum.
Zelfs al zou ik het nu verder helemaal uitbesteden, meer dan € 300,00 zal ik in totaal niet kwijt zijn.
Ben blij dat ik het zelf ga doen. :eusa_whistle:

mehn

Een radiator voor een turbo met automaat kost € 274 ex btw en evnetuele korting bij de dealer, dus dat klopt redelijk.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

T5turbo

Werd net weer gebeld door de garage.

Ze missen 2 kleine o-ringen en die komen pas volgende week binnen bij de dealer.  ::)

Aangezien ze vlak bij mijn kantoor zitten ben ik even langs gelopen.
De oude radiateur zag er zeer slecht uit en ook wordt de intercooler (kleine 2de radiateur) ook vervangen.
Uiteraard ook nieuwe olie+olie filter,thermostaat en koelvloeistof.

Auto zou als het goed is dinsdag klaar moeten zijn,maar het maakt nu niet meer uit aangezien ik dinsdag morgen voor een weekje naar Nederland vlieg.(als de vulkaan zich een beetje inhoud.)
Hij is nu toch al te laat klaar zeg maar.......  :(
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

T5turbo

Auto was gister pas klaar dus het heeft allemaal veel langer geduurd dan dat ze eerst gezegd hadden.  :-\
Vanmorgen opgehaald en ik kom net thuis en keek even naar het overloop tankje.
Weer/nog steeds vol met drap.  >:(

Of ze hebben niet goed gespoeld of verkeerde diagnose gesteld?

Morgen ochtend maar weer even terug.

sjarrel2

Da's flink balen, eerst je auto een tijd kwijt en dan thuiskomen zonder dat het probleem is opgelost  :eusa_snooty:. Ik was direct even terug gereden  :evil:

Gr,

T5turbo

Citaat van: sjarrel2 op 19-05-2010 15:34:39
Da's flink balen, eerst je auto een tijd kwijt en dan thuiskomen zonder dat het probleem is opgelost  :eusa_snooty:. Ik was direct even terug gereden  :evil:

Gr,

Nou het is beter dat ik morgen langs ga,want ik moest eerst even afkoelen. ;)
Ik hoop natuurlijk dat ze niet goed gespoeld hebben.

Hans Duiven

Citaat van: T5turbo op 19-05-2010 15:41:03

Gr,

Anders spoel je zelf het systeem even door en daarna een stukkie rijden om te kijken of het terug komt.

Hans

T5turbo

Citaat van: Hans Duiven op 19-05-2010 16:44:24

Gr,

Anders spoel je zelf het systeem even door en daarna een stukkie rijden om te kijken of het terug komt.

Hans

Ik ben net even terug geweest en heb een nieuwe afspraak staan voor dinsdag.
Kan wel zelf gaan spoelen, maar aangezien ze het niet goed opgelost hebben laat ik het hun doen.  ;)

Volgens hem kunnen er maar twee dingen aan de hand zijn:
- Spoelen niet voldoende gedaan
- Of de koppakking is stuk

???

V70geRwin

Citaat van: T5turbo op 20-05-2010 07:01:25
Citaat van: Hans Duiven op 19-05-2010 16:44:24

Gr,

Hans

Ik ben net even terug geweest en heb een nieuwe afspraak staan voor dinsdag.
Kan wel zelf gaan spoelen, maar aangezien ze het niet goed opgelost hebben laat ik het hun doen.  ;)

Volgens hem kunnen er maar twee dingen aan de hand zijn:
- Spoelen niet voldoende gedaan
- Of de koppakking is stuk

???

Zoals door anderen ook al eerder gemeld komen ook in de turbo water en olie dicht bij elkaar, daar zou ook nog de vermeninging kunnen ontstaan.

Maar hopelijk hebben ze niet goed gespoeld!

T5turbo

Dat van de turbo had ik ook gezegd,maar dat was niet zo volgens hem......  ::)

Wat zouden dan de eventuele klachten moeten zijn met een kapotte turbo naast de drap?
Met een kapotte koppakking gaat de auto erg roken.

mehn

Koelwater en olie komen op 3 plekken dicht bij elkaar. Uiteraard in de motor waar ze zouden kunnen mengen als de koppakking stuk is, in de radiator waar bij een turbo een oliekoeler inzit en bij de turbo omdat de turbo gekoeld wordt door koelvloeistof en wordt gesmeerd door motorolie.

Daarnaast kan er natuurlijk condens in de olie komen waardoor er drap onder aan de peilstok komt.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

V70geRwin

Citaat van: T5turbo op 20-05-2010 10:42:16
Dat van de turbo had ik ook gezegd,maar dat was niet zo volgens hem......  ::)

Wat zouden dan de eventuele klachten moeten zijn met een kapotte turbo naast de drap?
Met een kapotte koppakking gaat de auto erg roken.

topic titel is turbo druk doet raar  ;)

je kop kan ook intern kapot zijn, zo dat olie en water wel bij elkaar komen maar niet in de cylinder en dus geen witte stoom uit de uitlaat maar wel lekkage tussen water en olie kanalen heen en weer.

waarom denken ze dat het niet de turbo is?
de ervaring hier is dat het vaker niet als wel de koppakking is dus ik zou echt eerst de turbo echt uitsluiten (ook qua prijs het slimste).

T5turbo

Ok op die manier lek........

Ik zal het er nog eens met ze over hebben,want volgens hem komen er geen olie en water bij elkaar in de turbo.
Heb er de ballen verstand van....... dus heb geen idee.  ::)

Eerst nog maar eens goed laten spoelen en dan kijken we wel weer verder naar eventuele volgende stappen.
Wordt anders een duur grapje zo!  :'(

V70geRwin

Citaat van: T5turbo op 20-05-2010 11:21:12
Ok op die manier lek........

Ik zal het er nog eens met ze over hebben,want volgens hem komen er geen olie en water bij elkaar in de turbo.
Heb er de ballen verstand van....... dus heb geen idee.  ::)

In het blok als het goed is ook niet  ;) maar als ze niet weten dat de turbo zowel door olie gesmeerd wordt als door water gekoeld wordt  :eusa_wall:

laat ze dan in geen geval aan je kop gaan sleutelen, geef dan aan dat je een second opinion wil of ergens anders heen gaat. is het bedrijf aangesloten bij de bovag?  :angel:

anyway, eerst spoelen en kijken of het echt wel terugkomt. zoniet zou dat het mooiste zijn natuurlijk!