Overnachting langs de route du soleil

Gestart door mark1976, 03-05-2010 21:29:47

Vorige topic - Volgende topic

mark1976

Wie o wie weet er een overnachtingsadresje langs de route du soleil? We gaan dit jaar voor het eerst met de kleine
k(r)amperen met de tent en zoeken voor de lange heenreis een goedkoop en veilig adres. Moet zeker met een bewaakte parking zijn, want wil niet alle kampeerspullen een hotel in sjouwen. Ik zit te denken in de hoek van Macon/Lyon om daar de overnachtingsstop te maken. Het doel is dus het vinden van een hotel/gite, zodat we niet alles op hoeven te zetten. En gezien de vele ongure types die ik al in die regio heb meegemaakt, wil ik mn spullen en de roffel+dakkoffer wel een beetje veilig kunnen wegzetten. Heb wat zitten Googlen op de bekende F1 hotels, maar heb het idee dat ik daar niet gezien wil worden met al dat geteisem wat er rondhangt rondom de grote steden.

Alvast bedankt voor de eventuele tips  :eusa_clap:
Gevonden op: http://www.carrieretijger.nl/carriere/zelfmarketing/personal-branding

Je ziet een man uit zijn Volvo stappen en denkt: "degelijk, veilig, maar oersaai"

Marc O.

't Is wel iets verder naar het zuiden, maar een paar jaar geleden hebben wij overnacht in Orange, in het Mercure hotel. Niet al te duur, verschrikkelijk slecht eten, maar wel een bewaakte parkeerplaats ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Misha

Ik zal eens even zoeken, wij hebben in de buurt van Lyon gezeten in een alleszins prettig hotel.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

tackle

by lyon liggen zat van die polyester hotels.

pimsam

Wij hebben vorig jaar het F1 hotel naast de autobaan in Lyon geboekt. Geen gedoe met kilometers omrijden. De parkeerplaats is rondom voorzien van een groot hekwerk dus dat geeft wel een veiliger gevoel. De poort wordt na 22.00 uur afgesloten dus wel op tijd aankomen. En natuurlijk thuis boeken!

F1 hotels zijn natuurlijk heel basic maar voldoet voor ons voor zo'n nachtje eigenlijk prima. Niet al om 17.00 uur aankomen want daar heb je echt niets aan.
De kinderen vonden het prachtig, met z'n tweeen in het bovenste bed slapen!

Henk855

Ik overnacht meestal op de 2de parkeerplaats na Nancy, ideaal voor de kids met een giga trim en klim parcours en je kan tussen de bomen heerlijk overnachten, zo zijn er vele langs de Route Soleil. Er komt gemiddeld om het half uur een wagen van de trafic nationale over de parking dus geen enkel probleem. Blafbel op 12 volt is een uitkomst, 4 sensors op de caravin naar alle windstreken en komt er iemand dichter dan 25 meter in de buurt dan gaat ie eerst grommen, nog 5 meter dichterbij dan blaft ie als de grootste dobberman / herdern met een wisselende blaf dus klinkt het als echt.

Tegen de tijd dat de ,,hond,, blaft heb jij wel een honkbal stick in je handen ;D
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

denkweb

Behalve als ze de hond ook aan het gas leggen...

Collega was handiger; had de cabinedeuren van binnenuit met een spanband aan elkaar vast gezet. Toen men uiteindelijk het raam insloeg hadden omstanders de dader te pakken. Collega had na een dag uitslapen nog een flinke kater...

tackle

gewoon een flinke revolver meenemen.

Kingfisher

Citaat van: tackle op 07-05-2010 13:25:02
gewoon een flinke revolver dubbelloops meenemen.

Maar ff serieus: Waar ga je heen (eindbestemming) en moet je per se via Route de Soleil? Afhankelijk van vertrek en bestemming (Spanje?) zou je anders ook de route Parijs-Toulouse-Carcassonne of Parijs-Milau kunnen rijden. Betere wegen, beter hotels langs de route en minder wazige types onderweg etc.

Talibram

Als we moeten stoppen (rij liever in 1 keer naar Zuid-Frankrijk) stoppen we in Beaune. Ben even de naam van het motel kwijt, maar direct aan de autoroute, goedkoop, wegrestaurant bij de hand, beveiligd, etc... Mijn schoonfamilie stopt hier al jaren, zonder negatieve ervaringen.

Kingfisher

Citaat van: Talibram op 07-05-2010 13:37:47
Als we moeten stoppen (rij liever in 1 keer naar Zuid-Frankrijk) stoppen we in Beaune.

Yep, dede wij vroeger ook, Beaune is best oke! Hoe verder je zuidelijk komt, hoe minder het wordt imho