stotteren op gas soms wel dan weer dagen niet

Gestart door edbo, 04-05-2010 10:47:10

Vorige topic - Volgende topic

edbo

Hoi Allemaal,
Mijn v70 2.5 10vheeft een probleem na eerst het 103 vehaal veholpen te hebben leek het goed.
Maar helaas heb nu regelmatig last van stotteren op lpg (vialle lpi) soms is het dagen goed en dan begint het weer.
Als de motor warm is soms bij overschakelen op gas soms onder het rijden stottert de motor en verliest vermogen
lijkt dan ook op vier poten te lopen ik denk dan aan een injector maar het is ook dagen perfect.
Bougies en bougiekabels pas vervangen heeft iemand een tip.
Heb de gasboer al gebeld om uit te laten lezen min 2 weken wachttijd
Het liefst zou ik het zelf oplossen ( lees met forumexperience)

grt edbo

evanmandos

heb je de spoeltjes van de gasaflsuiters al eens gecontroleerd?

dit zijn zwarte elektrospoeltjes(+- 3 cm hoog), deze bedienen de lpg afsluiters bij de tank en bij de verdamper. eventueel is er ook nog 1 voor de choke van het systeem.

deze willen nog al eens scheuren met haperende werking tot gevolg(vocht in de koperwindingen). Als ze haperen heb je dus korte momenten geen of te weinig lpg waardoor je motor natuurlijk gaat stotteren. Spoeltjes kosten 10tje per stuk en zijn middels 2 stekkertjes en 1 moertje te vervangen.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

ES850

Mijn V70 had het ook, soms niets, soms fiks stotteren. De aansturing van de gasinjectoren bleek te gebeuren door 5 afzonderlijke relais. Nu een nieuwer kastje erop gezet, één die alle 5 injectoren aanstuurt. Probleem verholpen.

bassie81

ik heb soms dat ie erg stottert, zeker bij max koppel rond de 3000-3500 rpm.

Als k het heb, gaat het meestal weg na een keer tanken bij mijn vaste pomp. Altijd is het als ik ergens anders getankt heb. Kan het zijn dat sommige pompen vuil of slecht gas verkopen??

Heb eens in Duitsland gehad dat het echt drama was, hij liep erop en ik kon rijden maar dat was het dan ook. Na 190 km was de tank helemaal leeg, normaal is dat 350 km  ???

Ludo

Citaat van: bassie81 op 22-05-2010 08:34:02
ik heb soms dat ie erg stottert, zeker bij max koppel rond de 3000-3500 rpm.

Als k het heb, gaat het meestal weg na een keer tanken bij mijn vaste pomp. Altijd is het als ik ergens anders getankt heb. Kan het zijn dat sommige pompen vuil of slecht gas verkopen??

Daar ben ik wel van overtuigd ja.