iemand ervaring met dit bedrijf?

Gestart door maarten-rademakers, 04-05-2010 19:58:06

Vorige topic - Volgende topic

maarten-rademakers

www.autodemontagebedrijf-dejong.nl

ze hebben een motor te koop. B5234T (850/v70-1)
140.000 km
hij zegt em uit Engeland te hebben.
3 maanden garantie

Wout309t

Het valt mij op dat motoren bij demontagebedrijven altijd belachelijk weinig hebben gelopen.
Er staan altijd motoren uit 850's met bijvoorbeeld rond de 150k op de klok.
Als ik een goede 850 zoek met 150k, dan kom je die nauwelijks tegen, maar de demontagebedrijven hebben wel altijd motoren met die standen, toch vaag!
2011 V70 2.0T R-Design MT

Piere

Citaat van: Wout309t op 04-05-2010 20:21:17
Het valt mij op dat motoren bij demontagebedrijven altijd belachelijk weinig hebben gelopen.
Er staan altijd motoren uit 850's met bijvoorbeeld rond de 150k op de klok.
Als ik een goede 850 zoek met 150k, dan kom je die nauwelijks tegen, maar de demontagebedrijven hebben wel altijd motoren met die standen, toch vaag!

Hoe zou je zelf zyn :P

Maar inderdaad, je mag er meestal wel een 150 000 bytellen, tenzy er een laag stof van 4 cm op ligt ;)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Wout309t

Je kunt het niet zomaar bewijzen, maar het is natuurlijk raar.
Of er overal zomaar 150k bij mag is misschien overdreven, maar het zal zeker voor komen.

Ludo

Citaat van: Wout309t op 04-05-2010 20:27:14
Je kunt het niet zomaar bewijzen, maar het is natuurlijk raar.

Deze discussie is al vaker langsgekomen.
Naieve mensen zat die het geloven...

De laatste keer werd er gezegd, dat (sommige) demontagebedrijven, een kaartje met kilometerstand en chassisnummer aan de motor hangen.
Vraag hier voor de grap eens naar het chassisnummer van de bijbehorende auto, en vermeld dat je de kilometerstand zo kan achterhalen ter controle.
Benieuwd wat het daarop antwoord is...

;D

Turbo-Geek

Ach als je garantie hebt en de prijs er naar is dan is zo'n discutabel blok vaak de meest economische keuze .....
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Hans Duiven

Verwijst heeft ook altijd van die lage km standen blokken (T-5R met 95.000 bv)

Daar wordt ik wel wat achterdochtig van, maar wellicht haalt ie ze bij de oosterburen op.

Hans

Turbo-Geek

Citaat van: Hans Duiven op 04-05-2010 21:50:50

Daar wordt ik wel wat achterdochtig van, maar wellicht haalt ie ze bij de oosterburen op.

Hans

Verwijst heeft HEEL VEEL uit de UK ...

rpakuypers

Ik ben er eens geweest voor velgen van een gecrashte 940. Afspraak gemaakt, velgen werden ter plekke gedemonteerd en persoonlijk had ik wel een goed gevoel bij de zaak.

Voor wat betreft een motorblok geldt hetzelfde als met een complete wagen. Er zijn er die er niet uitzien maar na een grondige inspectie komt er iets moois en degelijks onder vandaan en een andere blinkt je tegemoet maar na een paar dagen begint de ellende.

Ik kocht zelf ongeveer een jaar geleden een 6-in-lijn VAG dieselblok met 148.000 km ...... na revisie. De nota was er overigens wel bij en het kan dus zijn dat een aangeboden blok een revisie achter de rug heeft. Vragen naar een bewijs geeft wat meer zekerheid. Er zijn mensen die ook liever een blok (of wagen) kopen met meer dan 350.000 km op de teller omdat rond die stand (vaak, niet altijd) de "problemen" komen.

Overigens kocht ik een 940 van een bedrijf en die wagen was van een oude boer geweest en ik wilde graag het motorblok hebben. Dat blok heb ik met Jan-Geert in mijn toenmalige 940 gehangen en uiteindelijk heb ik het blok met 550.000 nog verkocht omdat het geweldig liep. Beter dan het vorige blok met 400.000 en dus zegt km-stand ook niet alles.

Groet,
Roger

Wout309t

Kilometerstand zegt absoluut niet alles. Maar toch weet ik liever de werkelijke stand dan de fopstand.. ;)

UserID6342

Citaat van: Turbo-Geek op 04-05-2010 21:56:15
Citaat van: Hans Duiven op 04-05-2010 21:50:50

Hans

Verwijst heeft HEEL VEEL uit de UK ...
Klopt helemaal, vergeet ook niet dat Verweijst nergens kilometerstanden vermeld !!  Hij noemt een getal in de advertenties wat ze afgelezen hebben, maar het merendeel zijn dacht ik mijlentellers uit m'n hoofd.  Zal er van de week eens op letten / controleren als ik er ben.  De standen zijn dan wel allemaal meteen een stuk logischer als je ze dan omrekent naar kilometerstanden.  Is een goed (en oud) verkooptruckje wat niet alleen Verweijst overigens gebruikt.

Ludo

Citaat van: Dirk342 op 05-05-2010 11:08:26
  Is een goed (en oud) verkooptruckje wat niet alleen Verweijst overigens gebruikt.

Ja, en als je ze dan oplichter noemt, durven ze ook nog gaan stijgeren...  :eusa_doh:

;D

Turbo-Geek

Citaat van: Ludo op 05-05-2010 12:12:26
  Is een goed (en oud) verkooptruckje wat niet alleen Verweijst overigens gebruikt.

Ja, en als je ze dan oplichter noemt, durven ze ook nog gaan stijgeren...  :eusa_doh:

;D

Dan noemen ze dat 'marktwerking' .....

De eerste sloop die geen boef is moet ik nog zien.
Soms kom je er wel goed weg hoor, maar steeds vaker durven ze debiele bedragen te vragen (soms zelfs meer als nieuwprijs ! Ja echt) en steeds vaker willen ze dingen niet scheiden, want dan blijven ze met de rest zitten. 2 jaar later kom je terug en dan staat het er nog steeds omdat niemand de complete prijs wilde betalen voor het geheel (bijv. grill+embleem) en hebben ze er dus niks aan verdient en inmiddels is het na 2 jaar in de tuin gestaan te hebben ook niks meer waard.

UserID6342

Citaat van: Ludo op 05-05-2010 12:12:26

Ja, en als je ze dan oplichter noemt, durven ze ook nog gaan stijgeren...  :eusa_doh:

;D
Hahahaha, tuurlijk want ze lichten niemand op natuurlijk.  Ze vermelden de afgelezen stand, tsja en dat die toevallig in mijlen ipv kilometers zijn maakt natuurlijk niets uit.  Je moet het alleen even weten dat het voornamelijk Engelse auto's betreft ;D  En het merendeel, lees gros van, van de kopers heeft dat helemaal niet in de gaten en nemen ook (bijna) alles aan voor zoete koek.

UserID6342

Citaat van: Turbo-Geek op 05-05-2010 12:17:42
De eerste sloop die geen boef is moet ik nog zien.
Soms kom je er wel goed weg hoor, maar steeds vaker durven ze debiele bedragen te vragen (soms zelfs meer als nieuwprijs ! Ja echt) en steeds vaker willen ze dingen niet scheiden, want dan blijven ze met de rest zitten. 2 jaar later kom je terug en dan staat het er nog steeds omdat niemand de complete prijs wilde betalen voor het geheel (bijv. grill+embleem) en hebben ze er dus niks aan verdient en inmiddels is het na 2 jaar in de tuin gestaan te hebben ook niks meer waard.
Ach weet je, ik kom/zit/ben al zo lang bij zoveel sloperijen (niet alleen Volvo) in deze omgeving en een aantal van hen durf ik rustig onder de categorie vrienden te scharen.  Maar dat is ook omdat het niet alleen de handel aangaat.  Sommige van hen komen ook prive hier en andersom.  Dan krijg je zo wie zo al een heel andere band met elkaar.  Dat is gewoon gegroeid in de loop van de tijd.  Niet iedere sloperij is dus een boef.  Want dan ben ik er ook 1 ;D hahaha.  Dat het een aparte handel is, ben ik met je eens.  En ja, je moet ook idd de prijzen een beetje weten anders ga je op je bek. 

Heel simpel, maar ook dat is weer normaal te noemen.  Dat sommige sloperijen soms 'zeikerig' over komen omdat hun bepaalde dingen niet los willen kopen (lees grille en embleempjes) is van hun kant uit ook te begrijpen, want ik zou het ook niet doen !  Heel simpel, hun zitten niet te wachten op die paar euro voor een embleempje en iets compleet verkoopt nu eenmaal makkelijker als los.  is gewoon een feit.  Dat hun dan de gok nemen van 'laat maar liggen' en ook al moeten ze het wegdonderen, de auto waar het van afkomt heeft echt zijn geld allang opgebracht.  Zo werkt het spelletje gewoon, zolang het geen brood vreet kiep het er maar bij.  Ligt al genoeg.  Dat is hun uitgangspunt.  Kun je het compleet verkopen prima, en anders laat maar liggen.