Km teller

Gestart door Rob850turbo, 05-05-2010 17:47:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Rob850turbo

Motor uit de auto gehad , maar nu heb ik geen signaal meer op de km teller.
Gemeten en heb zelfs geen spannig , of het een min of plus is op de draden die naar de sensor gaan op de versnellingsbak. wie heeft enige idee's .

alle zekeringen zijn heel.

850 T5 estate , 94/95 alter2

Gr Rob

elianmars

En als je de motor weer terug plaats? Doet-ie het dan wel?

Rob850turbo

de motor zit  er weer in , alles werkt , maar geen snelheids meter meer , gecontroleerd of ik voeding heb op de sensor / draden bij de sensor , maar hier staat geen plus of min op!

thuur

Massakabels allemaal aangesloten?


Gr ???

UserID6342

Krijgt deze het signaal uit de bak of uit de ABS controller ?  Anders zou je daar eens kunnen kijken op de stekkeraansluiting.  Die willen nog wel eens een keer gammel zijn.  Zeker bij een metalen controller.

thuur

Citaat van: Dirk342 op 06-05-2010 07:45:02
Krijgt deze het signaal uit de bak of uit de ABS controller ?  Anders zou je daar eens kunnen kijken op de stekkeraansluiting.  Die willen nog wel eens een keer gammel zijn.  Zeker bij een metalen controller.

Gammel heb ik ze nog nooit gezien, en ik denk dat ik er toch aardig wat gezien heb :eusa_think:

Wel wil er nog eens vuil tussen zitten in de vorm van modder of iets olie-achtigs a.g.v. een poging vage symptomen op te lossen met WD40.


Ik denk dat dit eentje is met een sensor op de bak.


Gr 8)

UserID6342

Misschien druk ik me wat ongelukkig uit Thuur, wat ik ermee bedoel is dat ik er toch een aantal heb gehad waarbij de klem en de stekkerverbinding zelf wel in orde was, maar de kabels die de stekker ingaan euh, niet lekker waren (lees gammel) in een hoop gevallen was het op te lossen met een paar goede tyreraps eromheen.  Maar ook ik heb 1x de hele knoei om moeten solderen (doe ik ook nooit meer)  Waren toch allemaal auto's met de metalen controller erin.

Rob850turbo

#7
heb het inmiddels gevonden , ik had ook het dashboard vervangen , het blijkt dus dat je een obd 2 dash niet kan plaatsen in een obd 1 volvo.
iets wat ik ergens op dit forum las

bedankt voor de ideeen

UserID6342

#8
Mooi dat je het gevonden hebt, maar wat was het dus nu ?  Sorry, ik zie net dat ik over het woordje "niet" heb heen gelezen. :(

Rob850turbo

een obd2 dashboard werkt niet goed in een obd1 auto , oa werkt de km teller niet , abs lampje gaat flikkeren en daarna branden.

als je naar de printplaat kijkt , zie je ook echte verschillen.
onderste is obd 2 , bovenste obd1


Jeff

Obd 2 is toch dat de asbak aan de rechterkant hoort te zitten? Of te wel Alter 2
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

pwassink

Citaat van: Jeff op 18-05-2010 22:06:14
Obd 2 is toch dat de asbak aan de rechterkant hoort te zitten? Of te wel Alter 2

Asbak zit altijd in het midden ongeacht de leeftijd ..  ;)


De aansteker verschilt wel van plek, links bij OBD1, rechts bij OBD2 variant
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Jeff

Bedoelde inderdaad de aansteker, maar als ik zo naar de foto's kijk en mijn teller vergelijk met de foto's heb ik een obd2 teller erin zitten. Terwijl ik een Alter 1 uit juni 1993 heb, of Rob moet het verkeerd geformuleerd hebben!
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)