Tarox schijven

Gestart door bartvanschie, 10-02-2004 11:23:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bartvanschie

Sinds enkele weken heb ik Tarox (type G88) schijven met Ferodo remblokken gemonteerd op mijn V70R automaat. De remprestaties zijn zeker verbeterd maar de remmen piepen ontzettend bij zacht remmen ( filerijden/stadsverkeer ).

Wie heeft er ervaring met deze remschijven en heeft geen last van piepende remmen en wat voor remblokken worden er dan gebruikt?

ed

Zijn de blokken wel goed met kopervet ingesmeerd, en zitten er anti-trilplaatjes achter?

Dit zijn overigens erg mooie schijven om te zien, en Tarox levert kwalitatief erg goede produkten. Ik had al eens een oogje op die schijven. Waar heb je ze aangeschaft, en waren ze erg duur? Welke type Ferodo blokken heb je?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

bartvanschie

Anti trilplaatjes zijn niet meer nodig volgens de leverancier. Ik heb ze gekocht bij Remservice Utrecht en het kostte € 780,00 voor schijven voor + achter en de blokken natuurlijk (type sport).

ed

Dat is niet overdreven duur, want hetzelfde geld ben je ook kwijt voor schijven en blokken van bijvoorbeeld EBC, en Tarox is echt topkwaliteit.

Maken ze overigens meer herrie bij afremmen dan een standaard set?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Roy_C70

Niet duur? Nieuwe R schijf is 100 euri stuk

ed

Ja, maar dat is dan een standaard schijf, die bij een beetje mishandeling direct kromtrekt.
Als je hittebehandelde schijven wilt kost dat nu eenmaal iets meer. Vergeet niet dat de blokken er ook bij zitten, en die zijn niet goedkoop!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Roy_C70

Johann heeft ze 20K zwaar belast, geen centje pijn

ed

Toen ik mijn huidige auto kocht (V70R) waren de achterschijven krom. Deze zijn afgedraaid. Vervolgens bleef het een beetje trillen met remmen. De dealer heeft toen ook de voorschijven afgedraaid. Nu is het pas goed. NAtuurlijk weet ik niet wat de vorige eigenaar heeft uitgevreten met deze auto, maar het is wel opvallend. Het komt toch wel iets vaker als gemiddeld voor dat de schijven krom trekken.

Begrijp me goed, ik rijd ook liever met de originele schijven. Deze maken toch erg weinig lawaai itt gegroefde en geboorde schijven. Volgens mij worden er geen ongegroefde en geboorde schijven verkocht die en hittebehandeling hebben ondergaan.
Als je echter de remprestaties wilt verbeteren zul je wel naar andere schijven moeten. Ik heb althans altijd begrepen dat de originele schijven het niet zo goed doen met "sportblokken".
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Blackstone

Citaat van: bartvanschie op 10-02-2004 11:23:58
Sinds enkele weken heb ik Tarox (type G88) schijven met Ferodo remblokken gemonteerd op mijn V70R automaat. De remprestaties zijn zeker verbeterd maar de remmen piepen ontzettend bij zacht remmen ( filerijden/stadsverkeer ).

Wie heeft er ervaring met deze remschijven en heeft geen last van piepende remmen en wat voor remblokken worden er dan gebruikt?
Heeft misschien ook wel met de Ferrodo blokken te maken. piepen bij mij ook bij licht remmen. Ik weet het niet zeker maar het valt wel op.