Airco wil niet gevuld worden?

Gestart door ronnus, 05-05-2010 09:06:09

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Nee, ik heb mijn diploma niet maar heb een collega die de mensen daarvoor opleidt. Wel heb ik basis airco trainingen gegeven, dus ik weet wel een beetje waar het over gaat.
Tesamen met mijn collega heb ik aan mijn eigen auto's werkzaamheden verricht (2x verdamper vervangen; 3x filter/droger + orifice) en daar inmiddels ook de nodige kennis over opgedaan. Ik leer graag bij, maar wordt niet graag aangevallen.
Daarom: De vraag over lekdetectie werd gesteld uit niewsgierigheid; ik gaf aan dat ik het opzocht met een snuffelaar en die werkt dus niet bij stikstof.

En vwb het volgende:
Citaat van: Theostek op 06-05-2010 19:23:05
Waar heeft dt betrekking op ?
CiteerMoet ik dan de gehele procedure opschrijven voor die ene klacht?
Dat vind ik een beetje ver gaan en doe je zelf ook niet.

Wat doe ik niet?

Ik refereerde aan je opmerking dat je niks had gelezen over standtijd en afpersen

Zo en nu ben ik klaar met het offtopic ge o.h.

Theostek

Relativeer, je wordt niet aangevallen..er wordt gereageerd op beweringen die niet kloppen of de methode..daar zit het verschil, tevens moet je zaken niet gaan verdraaien en goed lezen.
CiteerDe vraag over lekdetectie werd gesteld uit niewsgierigheid; ik gaf aan dat ik het opzocht met een snuffelaar en die werkt dus niet bij stikstof.

Ik heb niet beweerd dat met een snuffelaar stikstof gedetecteerd wordt, LEKKONTROLE..moet uitgevoerd worden, daarna volgt twee keer een elektronische lektetst (snuffelaar)  na het afvullen en in bedrijd stellen, als jij basis airco trainingen hebt gegegeven vraag ik me af? hoe kan dat nu zonder diploma want daar ligt al de basis.

CiteerZo en nu ben ik klaar met het offtopic ge o.h.

Ik ook, want het trekt nergens meer op.
Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

KIM

Ik voel me toch geroepen nog te reageren, want ik denk dat wij elkaar niet helemaal begrijpen.

1. Ik voelde me aangevallen omdat je mijn kennis in twijfel trok door te spreken over het bezitten van het diploma. Ik schat jou wel erg hoog in, maar kan uit ervaring vertellen dat een diploma absoluut geen kundigheid met zich meebrengt; dit wordt verkregen door ervaring. Er lopen genoeg mensen met een STEK diploma rond die niet weten waar ze mee bezig zijn. De STEK opleiding leert je namelijk niet voldoende over de werking van de verschillende aircosystemen.

2. Ik heb je alleen gevraagd hoe jij dan lekkage constateert omdat ik weet dat bij stikstof dit niet werkt met de snuffelaar die ik gebruikt heb.

3. Basis aircotraining bestaat uit het kennis nemen van de werking van de verschillende airco systemen (STEK opleiding verlangt dit niet). Hierbij worden geen handelingen verricht met koudemiddel; alleen een manometerset die wordt aangesloten om drukken te kunnen meten. Met behulp van de manometerset en temperautuurmeting kun je al aardig wat diagnose stellen.
Wanneer de deelnemers niet met koudemiddelen werken is een STEK diploma niet noodzakelijk.
Wij gebruiken deze training als opstap naar de STEK opleiding.

Zo, hopelijk begrijpen we elkaar nu beter.