Ik stel me ook maar even voor

Gestart door _Wim_, 07-05-2010 08:45:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

_Wim_

Hallo,

Ik ben wim, (nog) geen volvo 850 rijder, en kom uit ermelo. Op dit moment rijdt ik een bmw 325i en een golf VR6.
Ik zat toch te kijken om misschien een 850 T5 te kopen, dus ik dacht ik meld me even aan.

Verder doe ik chiptuning van BMW, VW en Volvo, dus mocht iemand technische vragen hebben over "chippen" dan kan ik daar denk ik wel antwoord op geven.

Groeten,

Wim

)()()sT

Welkom hier... een 850 T-5 is een leuke en lekker rijdende auto, genoeg te koop (maar ook een hoop "zooi")
Zo'n VR6, ik vind dat geluid altijd zo  :eusa_drool:

UserID6342

Hoi Wim, uiteraard welkom hier.  Ik heb wel een vraagje idd over dat chipgebeuren.  Even voor de duidelijkheid, mijn auto hoeft dus niet gechipt te worden dus vanuit die kant geen belangstelling.  Echter ben ik wel benieuwd naar jouw chipervaringen met specifiek de 850 / x70 serie's. Heb je tests van voor / na, heb je gegevens van het lopen van de motor voor /na, AFR waardes, toename PK's/Nm's, etc. ?

Hierin ook hoe chip je ?  Gewoon ombakken of word er echt serieus gewerkt ?  Graag wat meer info hieromtrent.

_Wim_

Dank je!

Ja, het geluid van een VR6 is wel erg speciaal inderdaad... alleen mist de auto wel 2 dingen: wegligging en RWD :lol:

@Dirk,

ik heb enkel ervaring met de 850 serie.(wat volvo betreft). Het chiptunen wat ik doe is een uit de hand gelopen hobby. Ik heb electronica gestudeerd en ik vond de prijzen van chiptuning veel te hoog voor een simpel chipje.

Zodoende heb ik eerst zelf een ECU ontworpen en gebouwd voor een bmw 320i. Toen dit eenmaal gelukt was ben ik begonnen met het chiptunen van andere auto's, wat relatief veel eenvoudiger is.

Voor de 850 T5 heb ik gewoon een bestaande chip gebruikt waarin de turbodruk is verhoogd tot ongeveer 1 bar max. De AF Ratio zou dan al goed moeten zijn. Mocht er echter vraag zijn om de AFR exact af te regelen dan kan dat ook, want ik heb ook een LC-1 wideband lambda sensor waarmee je de fine-tuning kan doen.

Je kan dus een losse chip krijgen, die al beproefd is, of een "chip op maat" waarmee de AFR ook perfect wordt afgesteld. In vermogen zal het denk ik niet heel erg veel schelen of je een chip op maat of een "kant en klare" neemt. Als je meerdere aanpassingen hebt gedaan aan je auto scheelt het natuurlijk wel meer.




trevjans

welkom welkom . . . .

genoeg te vinden hier over onze roffeltjes . . . have fun  :eusa_dance:


hälsningar
T.

_Wim_

Dank je!

Hoe kan ik trouwens bestanden uploaden? ik heb nog wel wat handige info op mijn pc staan.

white850t5

#6
Welkom, en heb je ook ervaringen met automaat + chip?
Deze is 3 jaar geleden gechipt door de vorige eigenaar.
Weet alleen niet waar, en het is niet te meten @ automaat.
;)

FGG


Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

_Wim_

Citaat van: white850t5 op 07-05-2010 16:46:59
Welkom, en heb je ook ervaringen met automaat + chip?
Deze is 3 jaar geleden gechipt door de vorige eigenaar.
Weet alleen niet waar, en het is niet te meten @ automaat.
;)

Bij een automaat is het belangrijk dat je niet bij te lage toeren al teveel koppel produceerd omdat de bak dat niet erg lekker vindt. Verder zit er geen verschil in de 850 chip. Voor de bak zit een aparte computer naast de motorregelmodule.

Laserblue

Citaat van: white850t5 op 07-05-2010 16:46:59
Welkom, en heb je ook ervaringen met automaat + chip?
Deze is 3 jaar geleden gechipt door de vorige eigenaar.
Weet alleen niet waar, en het is niet te meten @ automaat.
;)

wat is er niet te meten dan?  ???
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

marcoenpaula

Hoi Wim.
Altijd leuk als iemand extra info kan verschaffen.
Welkom en veel plezier hier op het forum....

Groet'n

Volvo850 93


fearless

Welkom hier, enne foto's van BMW en VW mag je hier ook rustig posten. ;)

)()()sT

Citaat van: Laserblue op 07-05-2010 17:22:02
Citaat van: white850t5 op 07-05-2010 16:46:59
Welkom, en heb je ook ervaringen met automaat + chip?
Deze is 3 jaar geleden gechipt door de vorige eigenaar.
Weet alleen niet waar, en het is niet te meten @ automaat.
;)

wat is er niet te meten dan?  ???

Dat vraag ik me ook af, mijn R is gewoon gerold hoor.
Het is alleen zo dat ze rustig gas moeten geven (met de pook in de 3) om te voorkomen dat de bak terug gaat schakelen. Met een handbak kun je gewoon opschakelen tot bv. de 4 en dan vol op het gas.

jopie850

welkom bij de mooiste club van Nederland

en vele veilige kilometers gewenst

groetjes Jopie850