aandrijfas

Gestart door Maarten75, 07-05-2010 12:28:50

Vorige topic - Volgende topic

Maarten75

Beste mede roffelaars,
ik ben op zoek naar een nieuwe aandrijfas (rechtsvoor) voor een glt uit '94. Ik ben op een sloop gaan kijken maar alle assen die zij hadden liggen waren net iets langer als de as die ik nu heb. het verschil is niet erg groot en mijn vraag is dan ook af dit een probleem opzou leveren bij de montage, hoeveel langer mag de as zijn zonder dat dit een probleem opleverd voor de versnellingsbak of de wielstand? (gesteld dat de vertanding gelijk is aan de oude as)
Heeft iemand toevallig nog een as liggen? 

UserID6342

Maarten, de aandrijfassen zijn voor zover ik weet qua lengte gelijk aan elkaar.  Meet jij geen verschillen omdat bij de ene as de homokineet iets verder ingedrukt is/zit als bij de ander ?  Je kunt van dezelfde auto de assen onderling gewoon uitwisselen, past altijd.  Goede opmerking van je: let zekerheidshalve op de vertanding van de asjes.  Succes !!

Maarten75

ik heb echt verschillende assen naast elkaar gehouden, dwz met het draadeind van de wielmoer op de grond steunend.

Douwe

Als ja aandrijfassen van de sloop haalt moet je wel de asmoer meenemen, want die verschillen wel.Zelfs de assen van een diesel passen op een benzine.
Ik heb zelf de assen van Volvodemio(diesel) op mijn 2.5 10v alleen de moeren waren verschillend.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

joebar

even 2 nuances...
de assen van een automaat zijn anders dan van een schakelbak...
En de uiteindes van de homokineet ( het deel waar je de moer op zet) kan van lengte verschillen, dus kan voorkomen dat je as iets verder door je velggat naar buiten steekt daardoor lijken ze iets langer, maar is alleen het stompje ( kan soms problemen geven met de kapjes van de velgen)

Maarten75

weer wat geleerd, bedankt voor de uitleg ;)