olie lekkage volvo 850

Gestart door blacky112, 08-05-2010 16:08:22

Vorige topic - Volgende topic

blacky112

geachte volvo rijders,

sinds een aantal dagen drupt er een klein beetje olie onderuit mijn auto,ik heb de garage er naar laten kijken en die zie dat vermoederlijk de krukas kering lek is maar dat ik er met de tijd al ik wil een nieuw kerinkje er in kan laten zetten.
vanmorgen vol goede moed vertrokken vanuit tukkerland naar den haag,bij aankomt wilde ik mijn oliepeil ff nakijken en om de olie sneller te laten zakken draai ik de olie dop los ,nadat ik dit had gedaan begon het ineens veel harde te lekken,ik ben na aankomst in den haag verschillende keren gaan kijken of het lekken minder werd en dit was correct na een uur lekte hij helemaal niet meer dan alleen de olie die op de afdenkplaats drupte eraf .
mijn vermoeden is nu eigenlijk dat ik door het losdraaien van de olie dop de lekkage heb verergerd,een volvo motor bouwd op de snelweg met een snelheid van 120/140 km per uuur een behoorlijke druk op is mijn vermoeden juist dat als ik de olie dop niet had los gedraaid de lekkage niet zo erg was geworden dan nu ?
auto heb ik voor de zekerheid af laten slepen en heb op dit moment een vervangende auto gekregen van de verzekering ( opel agila boeoeoeoeoeoeoe wat een rotbak zeg)

KIM

Nee.
Juist de druk in je systeem kan een lekkage verergeren, niet het weghalen van de druk. Gewoon toeval.

UserID6342

Een duidelijk gevalletje van krukaskeerring EN carterventilatie zo aan het verhaal te lezen.