Synt.olie in T5???

Gestart door Schnappi, 10-02-2004 19:36:05

Vorige topic - Volgende topic

Schnappi

wat voor olie moet er dan in een volvo 850 T5 2.3 uit 1995?

de ene zegt shell helix plus 5w40, maar de andere zegt weer shell helix ultra 0w40 (dat is beter voor de turbo)

ik weet zelf niet wat er nu in zit maar ik geloof 5w40, maar kan ik met bijvullen shell helix ultra 0w40 gebruiken, of mag dat juist niet

weer een olievraag

Graag reacties

Groeten

-edit-  nieuw onderwerp begonnen, thread ging over GLT -edit-

BartRas

Als je nu volledig sysnthetisch hebt, houden zo, dat is het belangrijkste. Het verschil is niet enorm tussen 0w40 en 5w40 (mits allebei volledg synthetisch) het verschil zit hem in de vicositeit. De weerstand tegen dunner worden bij een oplopende motor temp is het zelfde vandaar die 40. De 0 is gewoon wat dunner. Het is niet per defenitie dat een turbo een 0w40 "fijner vindt" dan een 5w40. Ik zal in jouw geval voor 5w40 gaan. Let wel op dat je niet een semi sythestische olie mengt met vol synthetische. Als je niet zeker weet wat er in zit, zal ik gewoon ff lekker wisselen, nieuw filter enz. Zie je gelijk de conditie v/d oude olie enz. En dan 5w40 er in een 5w30 heeft niet mijn voorkeur.
there is no substitute for PK's

Rudi

5W40 is er toch niet meer?dat is nu 0W40 volgens mij...volgens velen en volgens de kenners de enige juiste olie voor een Turbo en helemaal voor een getunede en dat is het enige wat ik er in gooi,zelf heb ik Agip 8)

ververs om de 15000km...wil nog lang genieten van m,n LaserBlue :P
Dr.Go-Fast...