handrem vast

Gestart door macdriver, 10-05-2010 22:48:11

Vorige topic - Volgende topic

macdriver

vanmiddag stond de auto na het achteruit rijden ineens muurvast
Na inspectie bleek mijn handrem vast te zitten dus meteen maar effe gekeken en toen bleek aan de linkerzijde alles wel op zin plek te zitten maar de remschoenen zaten aan beide kanten bijna helemaal los en aan de rechterkant waren de remschoenen er compleet af en lagen dus helemaal los.
Dus word het maar eens tijd voor een nieuw setje.
gebeurt dit vaker bij de v70 want met mijn s70 en 850 nooit problemen gehad

850estatetdi

ik heb het ook wel eens mee gemaakt en heb het ook vaker gehoord dat de schoentjes los laten en dan vast in de trommel komen te zitten

Misha

Ja, de voeringen willen er wel eens afrotten/ vallen na een decennium.
Bij de S70 ook gehad.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

macdriver

oke had het nog niet meegemaakt dus vond het wel een raar gezicht toen de remschijf eraf kwam
Betekent dit ook dat alles had kunnen vast slaan op de snelweg?

850estatetdi

op de snelweg is de snelheid wel wat hoger en daar door zal het nioet vast komen te zitten maar zullen de schoentjes aan gruis gemaakt worden

Misha

Denk niet dat het vast zal slaan: wel dat je je helemaal de ziekte kan schrikken.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thuur

Citaat van: macdriver op 10-05-2010 22:55:34
oke had het nog niet meegemaakt dus vond het wel een raar gezicht toen de remschijf eraf kwam
Betekent dit ook dat alles had kunnen vast slaan op de snelweg?

De handrem is een constructie uit de jaren '50 met bijbehorende "leeftijdsverschijnselen". Gewoon vernieuwen die hap, kost een paar tientjes. Alle raakvlakken goed insmeren met kopervet of keramisch vet.

Als de handrem blijft plakken schiet ie meestal los als je een drempel neemt. Als ie dan nog blijft zitten en je gaat rijden komen de voeringen los van de schoenen en gaan rammelen in de remtrommel. Vastslaan acht ik ze niet voor in staat aangezien je amper een handrembochtje kunt maken op droog wegdek.

Gr ;)

macdriver

Ik ben blij dat ie niet echt vast kan slaan.
Ik ga vandaag efffe een nieuw setje erop zetten dus zometeen effe klussen ;D
Allemaal bedankt voor jullie reacties :eusa_clap:

evanmandos

volgens mij een kwaaltje :P mijn vriendin had per ongeluk 1 meter met de handrem erop gereden toen lagen ze ook los zagen er wel uit alsof ze er al de volle 12 jaar op zitten :) is overigens wel een leuk en simpel klusje. vind dat bij de v70 de veren die het spul op zijn plek houden goed erop en eraf te krijgen zijn, heb het wel eens anders meegemaakt :D

bijkomend voordeel van dit klusje is dat je je achterremmerij ook direct een goede inspectie+schoonmaakbeurt kunt geven.