850/LPG/Newbie

Gestart door SnoobyDoo, 11-05-2010 10:33:41

Vorige topic - Volgende topic

SnoobyDoo

Hallo allemaal,

Sinds vier maanden ben ik in het bezit van een 850 Estate E2 op LPG (1993, geen G3). Wagen loopt als een trein, 433.750 km.

Onderhoudsgeschiedenis ontbreekt volledig, gedurende de 9000 km die ik er ondertussen mee heb afgelegd heb ik er nooit iets mee gehad.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat de zwakke punten zouden kunnen zijn van dit type auto/LPG  (en <3 mnd voor de APK).

Waar kan ik technisch alvast scherp naar kijken?
Richie: All right! Take it easy you bitch! I mean, Your Bitchness..I mean Lady Bitch of, oh God Eddie, what do you call them? Eddie: Jugs, what do you call em?

coyote1980

Ik zag in dit andere topic iemand noemen dat hoge km-standen met hydrolische klepstoters geen probleem is, geen idee hoe dat in 1993 in de alter-I 850's was en of dit een kilometerstand is om je zorgen om te maken.

Misschien dat er inderdaad iemand wat kan zeggen hierover?
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

jan piet

1993 is hydraulisch qua kleppenstellen, dus zelfstellend. Normaliter ga je bij deze kmstand bij een alter 2 richting een distriwissel,(120000km) bij een alter 1 zit je ergens in het midden.(75000km).
Als er nog niets aan de ophanging vervangen is in de afgelopen 40000km, kom je binnenkort wel aan de beurt. Airco kan trubbles geven, verder gewoon olie op piel houden, LPG tanken en vooral doorrijden!
Gr,Jp

daytonawim

Tip,

Thermostaat een keer vervangen, expansievat een keer reinigen en werking flotter controleren.
eventueel temp zender vervangen ( preventief)

De koppelstukken in de koelwaterslang naar de LPG verdamper kunnen slecht zijn ( vervangen), als
die kapot gaat en de zaken in de 1e alinea zijn niet 100%, gaat dat doorgaans flink knaken kosten.

Freakybaby

Olie regelmatig wisselen en op peil houden, verder idd gewoon doorrijden. Bougies etc gewoon origineel Volvo. Distributieriem idd in de gaten houden.

Verder gewoon genieten, en een goede lpg installatie kan prima tegen hoge standen en snelheden..
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

SnoobyDoo

Vandaag voor de keuring....

Lampje van het knipperlicht linksvoor moest worden vervangen bij mijn bolide uit 1993.... verder probleemloos!

Richie: All right! Take it easy you bitch! I mean, Your Bitchness..I mean Lady Bitch of, oh God Eddie, what do you call them? Eddie: Jugs, what do you call em?