Brandend SRS lampje en APK

Gestart door RRRRR_Ramon, 11-05-2010 18:34:43

Vorige topic - Volgende topic

RRRRR_Ramon

De vraag is simpel:

Is een brandend SRS lampje reden tot APK afkeur?

Extra info:

Sinds een week of 3 brand het SRS lampje van mijn MY00 V70 2.5D. Wanneer er wordt uitgelezen kan het systeem dan direct een onderdeel aanwijzen als schuldige of wordt het een meer algemener foutmelding en wordt het zoeken naar het defecte onderdeel?
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Turbo-Geek

Laten resetten en kijken of het terug komt.
In principe zal het systeem een code aangeven die aangeeft waarom het brand.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

thuur

Officieel mag de auto niet APK goedgekeurd worden met een SRS lampje.

Fouten op de SRS zijn meestal heel specifiek. Stekkertje losgehad, contactrol, dat soort dingen.

Gr ;)

RRRRR_Ramon

Citaat van: thuur op 11-05-2010 19:01:16

Fouten op de SRS zijn meestal heel specifiek. Stekkertje losgehad, contactrol, dat soort dingen.

Gr ;)

De uitlezer geeft dat dan ook heel specifiek aan? Voorbeeldje: gordelspanner bijrijdersstoel?
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

thuur

Citaat van: RRRRR_Ramon op 11-05-2010 19:43:26

Gr ;)

De uitlezer geeft dat dan ook heel specifiek aan? Voorbeeldje: gordelspanner bijrijdersstoel?

Daar zijn zelfs 5 smaken in: SRS240 t/m SRS244, denk aan spanner aanwezig maar volgens aangesloten stekker niet, te lage weerstand, idem maar te hoog, spanning te hoog.

Gr :D

evanmandos

Gr ;)

Thuur, weet je dat heel zeker? ik had begrepen dat airbags onder de kop 'reparatie adviespunt' vallen en daardoor wel mogen worden aangetekend, maar geen afkeur betekent.

blauweroffel

Citaat van: evanmandos op 11-05-2010 23:18:43

Gr ;)

Thuur, weet je dat heel zeker? ik had begrepen dat airbags onder de kop 'reparatie adviespunt' vallen en daardoor wel mogen worden aangetekend, maar geen afkeur betekent.

Ik heb hetzelfde in de 850: na uitlezen bleek dat er een storing zit in de rechter airbag, was niet duidelijk wat voor storing. Na reset brandde het lampje weer na 500 meter te hebben gereden.
Was gee reden voor APK-afkeur, want hij is gewon goedgekeurd

BR

Thys

jgvdv

nee geen afkeur

vanaf bouwjaar 2003 is het een reparatieadvies...

iets anders is het abs lampje dat mag niet branden (ook wel oplossingen voor :P)
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

thuur

Citaat van: evanmandos op 11-05-2010 23:18:43

Gr ;)

Tja, de regels veranderen ieder jaar en het hangt ook vaak van de keurmeester af. Met een ABS lampje kom je er zeker niet doorheen, dat het airbaglampje een aantekening is geworden zou best kunnen.

Gr :eusa_think:

evanmandos

:P keuring in nederland... is maar 1 ding wat niet verandert: wordt duurder en moeilijker(voor de klant en de garagehouder) :P

Thys

Waarom werd mijn auto vorig jaar dan afgekeurd vanwege een brandend SRS lampje ??? Ze verdienen er geen cent meer om, dus dat is alvast geen argument.

jgvdv

vind ik knap , was helemaal geen reden echt niet.. ben zelf keurmeester dus weet wel hoe die regeltjes inelkaar zitten (en heb al jaren een cumsum van 0)
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

Thys

Ik geloof je direct hoor, begrijp me niet verkeerd. Cumsum zeg je?... klinkt als iets best ranzigs ;D

Probleem was overigens gauw verholpen, contactrol was kapot.

-D©©©L-

Citaat van: thyzerrr op 12-05-2010 00:02:16
Ik geloof je direct hoor, begrijp me niet verkeerd. Cumsum zeg je?... klinkt als iets best ranzigs ;D

Probleem was overigens gauw verholpen, contactrol was kapot.

Volgens mij is jou auto nooit afgekeurd. Hij is slechts voorzien van een lijstje van aandachtspunten.
Het 3e gat in de uitlaat (bij de kat) was wel een reden tot mogelijke afkeur.