Piep-piep

Gestart door bakkiepeukie, 11-05-2010 23:44:36

Vorige topic - Volgende topic

bakkiepeukie

De voorremmen piepen, er brandt geen waarschuwingslampje. Zijn ze op?
(ik zelf denk aan 'glaze' maar heb jullie expert-opinie nodig  :-* )

850estatetdi

de mijne heb ik gisteren vervangen omdat ze piepte en bij mij waren ze ook echt op.
maar heb het ook wel eens gehad dat ik gewoon veel hard geremt had en dat ze daar door gingen piepen

bakkiepeukie

OK, dus geen waarschuwingslamp en geschraap kan toch betekenen dat ze 'op' zijn... :eusa_eh:

850estatetdi

als je ze hoort schrapen dan zijn ze wel al hun eindje maar voor 47 euro heb je nieuwe rembloken

hathü

De mijne piepten ook, Kopervet en weg was piep.

-D©©©L-

Een 850 heeft geen "minimumremblokdikte" waarschuwingslampje.  Gewoon even loshalen en kijken hoe het er mee staat, soms is een dikke roestrand aan de (versleten !) schijf de veroorzaker.

razorx

Citaat van: -D©©©L- op 12-05-2010 00:10:15
Een 850 heeft geen "minimumremblokdikte" waarschuwingslampje.  Gewoon even loshalen en kijken hoe het er mee staat, soms is een dikke roestrand aan de (versleten !) schijf de veroorzaker.
Ehh ja! Meestal wel ;)

Piere

Citaat van: hathü op 12-05-2010 00:02:12
De mijne piepten ook, Kopervet en weg was piep.

Citaat van: -D©©©L- op 12-05-2010 00:10:15
Gewoon even loshalen en kijken hoe het er mee staat, soms is een dikke roestrand aan de (versleten !) schijf de veroorzaker.

Zou ik ook doen, klauwen even openhalen, stof er overal goed uitblazen, met een staalborstel de loopvlakken van je remblokken in de klauw uitborstelen en met schuurpapier de loopvlakken op de remblokken (niet de voering, de plaatsen waar de blokken met de klauw contact maakt en weg en weer beweegt) es afschuren.
Heeft hier geholpen.

Hoor je dan nog gepiep, dan zyn het waarschijnlijk je achterremmen :P
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/