Help! Is er ook een soort Thuur in het midden van het land?

Gestart door beezz, 13-05-2010 18:14:54

Vorige topic - Volgende topic

beezz

Ik heb een raar geluid ( gillend,piepend) bij vol doortrekken en als de turbometer op 3/4 en hoger staat.
Ik zou graag iemand even laten luisteren maar Maastricht vind ik te ver :)
Is er iemand bij wie ik eens langs kan komen om een en ander te laten beluisteren?
Ik vind € 83,00 ex de BTW bij de delare echt te veel.

Ik hoor graag van jullie
T5 of T5R?  ===> RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

Turbo-Geek

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

RRRRR_Ramon

Nee dat is een uitstervend ras. Die komt alleen nog in het zuiden van Limburg voor...  ::)

Geweldige topictitel!  ;D

Kan je helaas niet helpen...  :eusa_think:
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

beezz

Citaat van: Turbo-Geek op 13-05-2010 18:18:39
Beschrijf de klacht eens wat duidelijker .....

Het is een gillend. schurend geluid van metaal op metaal. Het wordt alleen minder door minder gas te geven
Het lijkt R op dat het alleen verdwijnt als de turbodruk afneemt.
Het lijkt een beetje op het geluid van een drukgroep die zijn beste tijd gehad heeft?

Ik hoop dat dit wat duidelijker is?

Grtz beezz

jberg

stuurpomp??, doet ie t ook in de vrij, als je gas geeft?

beezz

Citaat van: jberg op 13-05-2010 18:27:12
stuurpomp??, doet ie t ook in de vrij, als je gas geeft?

Nee. Maar in de vrij bij gas geven komt de turbometer ook niet zoi hoog
Stuurpomp lijkt me sterk omdat het ook bij rechtuit hard klinkt en dan doet de stuurpomp toch niet zo veel of vergis ik me?

verburgh

Turbo-Geek

Kijk eens onder de auto, ter hoogte van je middenconsole of de mid pijp niet tegen die plaat aan schuurt (soort van crossmember zit met 4 bouten vast).
Ik heb dat ook eens gehad.
Onder zware last gaat de motor iets kantelen en dus ook de downpijp en de rest van het buizenspel die dan iets kan doorzakken.

sean850

Is gewoon je turbo die op is, zijn je schoepen die tegen het huis aan schuren  ;D

Oftewel je turbo is op dus die moet vervangen worden had ik bij mijn oude turbo ook, elke keer als die begon op te spoelen maakte hij zo'n piepend schurend geluid.

Dus opzoek naar een andere turbo en die er even op zetten ;D
Ik deed het vorig jaar voor het eerst en het was toen voor mij met veel tegen slagen 2 avonden en een 1 helde dag werk maar moet met een paar uurtjes te doen zijn hoor voor de garage staat dat het ongeveer 4 a 5 uur duurt.

beezz

Hmmmm

Klinkt plausibel. Maar wilde ik niet horen eigenlijk >:(
Turbo heeft power zat en zou volgens degene van wie ik dit blok heb gekocht maar 130000 gelopen hebben.

Moet eerst andere draagarmen monteren, dus als het de turbo is moet=ie echt even wachten.

Dank voor het meedenken

verburgh

Citaat van: beezz op 13-05-2010 18:42:06
Hmmmm

Klinkt plausibel. Maar wilde ik niet horen eigenlijk >:(
Turbo heeft power zat en zou volgens degene van wie ik dit blok heb gekocht maar 130000 gelopen hebben.

Moet eerst andere draagarmen monteren, dus als het de turbo is moet=ie echt even wachten.

Dank voor het meedenken

Ik zou niet wachten met de turbo dan.

sean850

Blok kan best maar 130000 hebben gelopen maar misschien als eens eerder een turbo wissel hebben gehad met een 2e hands turbo.

Kan ook zijn dat ze er niet netjes mee om zijn gegaan, geen warming up en cooling down dan gaat zoiets ook heel erg snel kapot.

En volgens volvo zelf gaat een turbo 140000 mee dus dat kan best in de buurt komen :D

Turbo-Geek

Vulk

Topictitel van het jaar! Ik rij trouwens altijd 220km richting Thuur, en dat is zeker de moeite waard.

sean850