klein hikje bij stationair

Gestart door Ralph850, 14-05-2010 16:34:31

Vorige topic - Volgende topic

Ralph850

Hallo allemaal,

Onlangs is mijn LMM vervangen (was overleden) :'(.  Hij loopt nu weer heel mooi stationair. :eusa_dance:
Alleen om de +/- 8 seconden loopt het toerental een fractie van een seconde iets op waarnaar hij weer netjes de 850 toeren maakt.
Is dit normaal of kan er nog wat verbeterd worden (bougiekabels o.i.d.)

Groetjes

Rijns_t5r

is het echt een hikje,zoals ik lees lijkt het wel of de ecc bijkomt,kan toeren verschil maken.

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

Ralph850

Ik heb geen idee. Het is zoals ik heb omschreven. om de 8 sec loopt de motor een fractie van een sec ongeveer950 toeren, waarna hij weer overgaat op de 850 toeren.
Wat is de ecc ???

henry classic v70

Citaat van: Ralph850 op 14-05-2010 19:20:10
Ik heb geen idee. Het is zoals ik heb omschreven. om de 8 sec loopt de motor een fractie van een sec ongeveer950 toeren, waarna hij weer overgaat op de 850 toeren.
Wat is de ecc ???

ECC is de climate control
Als die inschakeld gaat het toerental toch omlaag?
Rijd je op benzine of gas
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Rijns_t5r

dat is climate controle,om het makkelijk te zeggen automatisch geregelde airco.
heb jij die?
denk dat hij het ook doet met een handbediende airco,het is het aanslaan van je airco pomp die het toertal laat stijgen.

robert

Ralph850

Ik rij op benzine.
inderdaad als ik de ecc aanzet gaat het toerental af en toe omlaag.
Maar die heb ik bijna nooit aan...

Rijns_t5r

bij mij stijgt het toerental hoor,echt  :eusa_shifty:

)()()sT

Staat die ECC niet met de middelste knop in de ontwasemingsstand? Want dan is de aircopomp automatisch aan ;)

Ralph850

Nou net ff in de auto gezeten. en idd als hij in de ontwasemingsstand staat hoor je de airco pomp aanslaan en zakt het toerental even.
Elke keer als je de airco pomp hoort zie je het toerental even zakken dit gebeurd zo om de 2 a 3 seconden
Als ik de knop op een ander standje zet blijft hij gewoon netjes stationair lopen.
Als ik em op automatisch zet is het idem