Swaybars

Gestart door Entuscan, 11-02-2004 22:47:48

Vorige topic - Volgende topic

Entuscan

Swaybars ???

WTF is dat eigenlijk? In Amerika zweren ze allemaal bij de IPD swaybars
Nu zijn die net in de reclame vandaar ;)

En is dat op een europeese wagen wel nuttig? want us bakken zwalpen nu eenmaal altijd als een zatte zwitser
Ik vind over deze upgrade op dit forum niks terug
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Johann

Ik geloof dat in Amerika sommige modellen 850 GLT zonder achterste stabi kwamen.
Ook zijn bij veel merken op de US markt de stabi's doorgaans dunner dan bij de Europeanen.
In sommige gevallen kunnen dikkere stabi's beter zijn maar niet altijd.
Het kan de grip in een bocht bij gas loslaten behoorlijk beinvloeden en ook de grip aan de voorwielen bij vollast.
Vaak ga je met de niet aangedreven wielen proberen om de auto vlak te houden en om dan de aangedreven wielen beter het wegdek te kunnen laten volgen.

De keuze van veren is al moeilijk en de stabi's eigenlijk nog moeilijker.
Wat een optie is is om voor de stabi's van de MY2002 (Dacht ik..) C70T5 te gaan. Dit zijn de dikste die er gemaakt zijn en schijnen een goede balans te geven en passen precies op de 850/classic FWD modellen.

Voor de AWD is 't iets moeilijk omdat deze een andere achteras heeft.

Maarten

Beste Entuscan ,
Ik heb ze zelf destijds gemonteerd onder mijn 145 en later onder mijn 240Turbo, die kwamen van IPD vandaan , en ik moet zeggen dat het een hele verbetering was vooral in de bochten zoals afslagen van snelwegen.
Maar oudere Volvo's waren nu een maal slapper dan 850 en opvolgers dus daar heb ik geen ervaring mee.
Groet Maarten.

ps; ik meen dat Slubo in Doetinchem de distributie doet.
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

Serge

Ik heb een upgrade gedaan V+A van de standaard stabilisatorstangen naar deze die onder de turbo 850 modellen zitten (origineel Volvo dus), en het verschil was erg goed merkbaar; deze zijn slechts enkele mm dikker, maar zorgen ervoor dat de auto niet zo gaat hangen in bochten.  Over de IPD/TME stangen las ik niks dan positiefs.
W h e n   i n   d o u b t,   t e l l   t h e   t r u t h.  (Mark Twain)