Groupsbuy Jerd.se

Gestart door nickk., 15-05-2010 20:32:02

Vorige topic - Volgende topic

nickk.

Ter toelichting;

De groupsbuy is momenteel in overleg bij de forum mods. Dit omdat men het niet fair vindt tov. van de trouwe forumsponsors, dat hier het gehele assortiment aangeboden wordt van een shop in Zweden. Men ziet dit meer als een winkel in een topic, dan als groupsbuy.

Ik respecteer hierin de mening van de mods, ik heb er echter zelf geen persoonlijk belang in.

Bij deze wil ik dan ook degene die ingeschreven hebben voor de groupsbuy te vragen om mij te pben met de bestelde artikelen om de order doorgang te geven.

De bestelling zal bij deze artikelen blijven en er zal geen nieuwe groupsbuy worden aangeboden.

Tot dusver mijn excuses als ik zaken fout gedaan heb, al was ik me daar niet van bewust.

Misha

Zucht....

:eusa_wall:

Je zou als sponsor ook kunnen zorgen voor regelmatig goede aanbiedingen, dan is het aan een ieder om de spullen te kopen waar hij het belieft. Of inhaken op GB door een eigen GB prijs voor dezelfde spullen te maken. Als je ze niet kan leveren kan het ook geen concurrentie zijn toch j?

Ik vind het nogal een eenvoudige reactie eigenlijk. Wilde eigenlijk simpel neerzetten, maar dat is weer zo onaardig.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Marc O.

Ik kan me best voorstellen dat er forumsponsoren nodig zijn om het überhaupt mogelijk te maken om dit forum in de lucht te houden. En ik kan me ook wel voorstellen dat die sponsoren het niet zo prettig vinden als er buiten hen om groupbuys worden georganiseerd. Want uiteindelijk ben je forumsponsor in de hoop dat er zo nu en dan eens wat klandizie uit ontstaat. Allemaal heel logisch en redelijk.

Ik vind het alleen o zo jammer dat dit soort groupbuy initiatieven op deze manier de kop in worden gedrukt. Een tijdje geleden gebeurde iets soortgelijks met de xenon groupbuy van Ilja. Ik heb daar toen nog per PB contact over gehad met een der moderators, en het idee geopperd dat Ben voortaan een nader te bepalen percentage krijgt over de totale groupbuy "omzet", om zodoende bij te dragen in het instandhouden van dit forum. Tegelijkertijd kun je de tarieven voor de sponsoren wat verlagen en is het voor hen een mooie uitdaging om voor die groupbuys een prijs te berekenen die voldoende interessant is.

Volgens mij heet zoiets "vrije markteconomie" en is dat, na vele decennia, bewezen succesvoller dan de her en der aanwezige cq. reeds uitgestorven alternatieven...
...The Nile isn't just a river in Africa...

nickk.

Citaat van: Marc O. op 15-05-2010 21:46:31
Ik kan me best voorstellen dat er forumsponsoren nodig zijn om het überhaupt mogelijk te maken om dit forum in de lucht te houden. En ik kan me ook wel voorstellen dat die sponsoren het niet zo prettig vinden als er buiten hen om groupbuys worden georganiseerd. Want uiteindelijk ben je forumsponsor in de hoop dat er zo nu en dan eens wat klandizie uit ontstaat. Allemaal heel logisch en redelijk.

Ik vind het alleen o zo jammer dat dit soort groupbuy initiatieven op deze manier de kop in worden gedrukt. Een tijdje geleden gebeurde iets soortgelijks met de xenon groupbuy van Ilja. Ik heb daar toen nog per PB contact over gehad met een der moderators, en het idee geopperd dat Ben voortaan een nader te bepalen percentage krijgt over de totale groupbuy "omzet", om zodoende bij te dragen in het instandhouden van dit forum. Tegelijkertijd kun je de tarieven voor de sponsoren wat verlagen en is het voor hen een mooie uitdaging om voor die groupbuys een prijs te berekenen die voldoende interessant is.

Volgens mij heet zoiets "vrije markteconomie" en is dat, na vele decennia, bewezen succesvoller dan de her en der aanwezige cq. reeds uitgestorven alternatieven...

Volledig eens. Ik heb er ook geen zin meer in om iets op te zetten.

DopdeDouwer

Er zijn toch genoeg andere volvo forums die niet onder de "Volvo-plaza group" vallen?
Vierkant Rules

Ben

Iedere leverancier heeft de gelegenheid forum sponsor te worden en daarmee z'n waar permanent onder de aandacht van de forummers te brengen.
En dat geldt natuurlijk ook voor vertegenwoordigers van buitenlandse aanbieders.

Voor meer info over de producten in de winkel van Nickk. en/of de producten van Hengeveld kun je de betreffende forummers zelf benaderen.
Het forum is geen marktplaats/ebay.

Bart-Willem

Citaat van: DopdeDouwer op 16-05-2010 15:26:33
Er zijn toch genoeg andere volvo forums die niet onder de "Volvo-plaza group" vallen?
Dan gaan we daar maar heen, dit lijkt natuurlijk nergens op zo. Een forum hoort onafhankelijk en leuk te zijn, als dit soort initiatieven de kop in wordt gedrukt omdat men bang is voor omzetverlies voor zijn/haar eigen winkeltje (dikke belangenverstrengeling dus) dan houdt het qua sfeer gauw op....

En als het forum geen marktplaats is, dan zouden forum-ads toch ook weggelaten moeten worden?

rogerV701998

Citaat van: Bart-Willem op 16-05-2010 19:39:52
Dan gaan we daar maar heen, dit lijkt natuurlijk nergens op zo. Een forum hoort onafhankelijk en leuk te zijn, als dit soort initiatieven de kop in wordt gedrukt omdat men bang is voor omzetverlies voor zijn/haar eigen winkeltje (dikke belangenverstrengeling dus) dan houdt het qua sfeer gauw op....

En als het forum geen marktplaats is, dan zouden forum-ads toch ook weggelaten moeten worden?

Tot ziens... 3 berichten in 2 jaar, je zult de sfeer niet missen.

Thijssie!

Citaat van: rogerV701998 op 16-05-2010 19:52:58

Tot ziens... 3 berichten in 2 jaar, je zult de sfeer niet missen.

*proest*

Geniaal commentaar ;D

Ben

Jammer dat je het niet begrijpt.

Forum-ads zijn er voor overbodige spullen die je aan mede-froummers aanbiedt.
Het gaat hier om amateurs gaat die spullen zonder marge doorverkopen. Spullen die ook bij de geregelde handel gekocht kunnen worden.
Verschil is dat de amateurs de verkoop niet nodig hebben om te leven. De geregelde handel heeft de marge wel nodig om te leven.
Oneerlijke concurrentie dus.
Oorsprong van een groupbuy is gezamenlijk kopen van spul dat je via de normale kanalen niet of moeilijk kunt vinden.

Turbobiker

Citaat van: Ben op 16-05-2010 20:04:09
Oorsprong van een groupbuy is gezamenlijk kopen van spul dat je via de normale kanalen niet of moeilijk kunt vinden.

Dat was met deze spulletjes 100% het geval...
De Tussenpaus

-D©©©L-

Citaat van: Turbobiker op 16-05-2010 20:08:31

Klopt, op een enkel artikeltje na zijn deze delen niet te koop via andere kanalen.

Ben

Citaat van: -D©©©L- op 16-05-2010 20:11:18

Klopt, op een enkel artikeltje na zijn deze delen niet te koop via andere kanalen.
Des te groter is het belang van de fabrikant om e.e.a. hier op een professionele manier op de markt te krijgen.

-D©©©L-

Citaat van: Ben op 16-05-2010 20:15:36
Citaat van: -D©©©L- op 16-05-2010 20:11:18

Des te groter is het belang van de fabrikant om e.e.a. hier op een professionele manier op de markt te krijgen.

- regel 1 : Ben heeft gelijk.
- regel 2 : Indien Ben geen gelijk heeft treed regel 1 in werking.

;D ;)

DopdeDouwer

Vierkant Rules