verdamper revisie/nu stationairproblemen

Gestart door Fortissimo, 14-12-2009 16:01:55

Vorige topic - Volgende topic

joebar

volgens mij wordt het stationaire toerental geregeld met het speciale relais wat bij die verdampers zit, en reviseren van de vialles moest op een speciale manier gebeuren, niet zoals bij een gewone onderdrukverdamper gewoon de membranen en rubbers vervangen......

axelvr

Citaat van: )0H@N op 15-05-2010 18:42:28
Ik kwam deze link tegen op het web, in m'n zoektoch naar een revisiesetje.

Een schema om de verdamper af te stellen:
http://www.autogasparts.eu/webshop/docs/webshop.asp?act=item&itemcode=6602.1#

Misschien kan iemand er wat mee. Hij staat op een site met LPG onderdelen, maar ik krijg de link van het PDF'je zelf niet hierin geknipt. ( misschien dat iemand anders deze kennis heeft)

Groeten Johan

moet je wel een CO-meter hebben staan...

)0H@N

OK, wij hebben er toevallig zelf 1 liggen, maar ik vermoed ( aangezien ik mijn verdamper eerst nog even moet reviseren) dat de CO-waardes na revisie wel anders zijn dan daarvoor, aangezien alles is los geweest en weer fris is. En daarbij denk ik dat mensen die zelf gaan reviseren met een kleine achtergrond d.m.v. deze handleiding  een richting krijgen waar in ze kunnen gaan zoeken. Het blijft een serieus werkje.
Met een beetje hieraan draaien en dan weer daaraan ga je er niet komen.
Hij zal misschien wel lopen, maar loopt hij ook zoals het hoort.

Uiteindelijk komt het er op neer dat je het aan moet durven en je met alle informatie die beschikbaar is de afweging gaat maken of je dit zelf gaat doen of...
Thank you for flying with Volvo.

daytonawim

Ik heb problemen gehad met de gas venturie, het aansluit stuk van de slang zat met 2 boutjes aan
de gasring vast, die waren los gaan zitten, met als gevolg extra lucht vermoed ik.

Joeri

Bij mij weer opgelost: Het lag eraan dat de inlaatbuis in de rij wind zat en niet indirect, daarom teveel bewegende lucht in het systeem om op LPG te rijden. Hoop dat er iemand wat aan heeft in de toekomst  8)
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Thys

Heb/had je aan het begin van de aanzuigbuis, net achter de grill niet zo'n plaatje zitten tegen het inwaaien?

axelvr

Citaat van: thyzerrr op 18-05-2010 18:52:18
Heb/had je aan het begin van de aanzuigbuis, net achter de grill niet zo'n plaatje zitten tegen het inwaaien?

Oooh dus daar is dat stomme plaatje voor m ik had al zo'n vermoeden ;-)